Uitgerekend begin november

Hey,

Vanmiddag een eerste echo gehad. Het hartje klopt dus er valt een last van mn schouder :)
Ik had een volle blaas, te vol, haha dus na een vlugge plik kregen we de felicitatie dat het hartje klopt. Ik mocht daarna na de toilet en toen gingen we weer kijken, had de baby zich helemaal verstopt in de hoek. De VK moest veel moeite doen om mij duidelijk te kunnen laten zien dat het hart klopt. Ik ben naar schatting ongeveer 8 weken. Vandaag over 3 weken mag ik weer komen voor een echo.
Nu ga ik echt proberen te genieten!!
 
@gebruiker 907377 haha, had ook last van een te volle blaas. Zat in de wachtkamer al met dicht geknepen benen. Nu lekker genieten van het goede nieuws!

Succes voor de dames die binnenkort de eerste afspraak hebben.
 
@gebruiker907377 Wij hebben het bij onze dochter ook gedaan, eigenlijk zonder enige twijfel. Wij staan er zo in We doen de test en zien dan wel verder. Vorige keer hadden we ook een hele kleine kans Dat gaf ons uiteindelijk toch veel rust.

Daarom hebben wij besloten de test weer te doen en kijken dan weer verder Een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest zou ik alleen bij een hele hoge uitslag doen. Bij mij wordt in geval van een hoge uitslag (het is vanaf een bepaalde waarde) de nipt test aangeboden Dus is een punctie of vlokkentest niet nodig.

Dat de test vaak een negatieve uitslag geeft heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Misschien bij oudere moeders (vanaf 40bedoel ik dan). Het is zo dat het geen uitsluitsel geeft, maar ik denk dat als de test heel vaak een (onjuiste) negatieve uitslag zou geven de test al niet meer aangeboden/ vergoed zou worden

Ook zou ik het wel willen weten als het kindje iets mankeert Je kan je dan qua speciale zorg gaan oriënteren en zaken regelen
 
Bedankt voor de felicitaties ☺ heb me inmiddels aangesloten op het forum van 'in december uitgerekend' haha.. die zijn even ver als mij.. jullie nog veel sterkte de komende tijd!
 
Dankjewel Wanda0018 voor je reactie.
Wij moeten volgende week onze beslissing door geven. Ik twijfel nog wel. Met name met de mogelijke stress dat zich kan mee brengen. Daar kan ik niet altijd goed mee om gaan.
Ik ben 25 en we verwachten dat het een gezond kindje is maar zeker ben je nooit.
De test scheen, hoe jonger je bent, minder betrouwbaar te zijn. Dus als je 30 zou zijn, is die betrouwbaarder dan bij iemand van 25. Daarnaast is het natuurlijk een kansberekening. Hoeft nog niks te zeggen. En indien je net boven de grens zit, dus niet in aanmerking komt voor vervolg onderzoek, zit je wel in spanning omdat je er zo dichtbij zat. Ik vind het een lastige keuze.
 
Hoi allemaal,

Wat fijn dat de echo's goed zijn! Wij mogen as dinsdag! Ben erg benieuwd! Nu 6w3d voel me best goed op wat vermoeidheid en hoofdpijn na.

Wat is voor jullie de afweging om een nipttest te doen? Wil je het graag weten of is het een reden om je zwangerschap af te breken? Ik vind het wel moeilijk om te zeggen ik doe zo'n test, want ik weet echt niet wat ik met de uitslag zou moeten... En is het zo erg dat je misschien een kindje met down krijgt als alle andere ernstige ziektes/aandoeningen niet worden getest? Het is geen oordeel maar meer een vraag!

X
 
Terug
Bovenaan