Uitgerekend december 2021

JL wat vervelend zeg nu je net verlof hebt ?. Hopelijk heb je zelf niet teveel klachten en ben je er over een weekje weer vanaf. De baby heeft er inderdaad geen last van, er zijn veel zwangeren met corona geweest en de baby’s krijgen hier niks van meeBeterschap hoor! ?

Thanks voor de lieve reacties ? ik ben nu 34+4. Ik ben gewoon heel erg bang idd voor dat het toch invloed heeft op de baby. Ik werk in de wetenschap en heb verschillende onderzoeken gelezen hier over, het is nog niet zo overduidelijk dat het geen invloed zou hebben. Voor nu ben ik gewoon vooral grieperig en koortsig, hopelijk blijft het daarbij! 
@steefeef ik heb ook al lichte steken inderdaad en druk op m'n blaas is erg toegenomen. Ik vermoed hetzelfde als jij, dat het kindje gaat indalen. Mooi op tijd toch! Ligt het kindje bij jou netjes met het hoofdje naar beneden? 

Ah jl wat rot. Ik snap je paniek.. het begint bij mij ook, de paniek. Maar meer voor de bevalling. Alles zou dan zo medisch zijn en in pak. Het lijkt me verschrikkelijk.. en dan maar weinig kraamzorg, alleen de controles. Hoe staan jullie hierin? :(
Ik hou wel altijd afstand, mondkapje, als we op visite gaan dan hou ik ook afstand. Maar ik hoorde dat bij mijn ziekenhuis standaard een sneltest wordt afgenomen bij mij en partner. Dus ben een beetje bang dat ik dan zelfs zonder klachten gewoon de pineut ben.

Jl, hopelijk is het alleen de griep en krijg je verder geen klachten! En blijft je baby lekker zitten. En heb je tijdens de bevalling mooi geen last meer ?

Hier nog totaal geen indaling oid, en dus ook geen indalingsweeen en steken

Wat shit JL! Hopelijk vallen de klachten mee en ben je er snel weer bovenop zodat je van je verlof kan genieten. Kan me goed voorstellen het spannend is. Pak goed je rust!

Dank voor jullie reacties op mn vraag. Kindje ligt inderdaad met het hoofdje naar beneden, wel super fijn. Twee weken terug was het al wat ingedaald zei de vk. Donderdag mag ik er weer heen, benieuwd wat ze dan zegt

Zwangeryes ben je vooral bang om corona te krijgen of ook de hele situatie er omheen?

ik ben zelf voorzichtig wat betreft corona. Mijn vriend ziet wel heel veel mensen op zijn werk en komt daar niet onderuit, dus hopelijk neemt hij het niet in de laatste weken mee naar huis.

Wat betreft corona straks in het ziekenhuis tijdens de bevalling, dat laat ik allemaal maar over me heen komen. Ik hoef niet medisch te bevallen (nog niet iig ?) dus in de verloskamer is alleen de verloskundige en kraamzorg aanwezig. En met medicatie enzo zien we dan wel weer!

Ook wat betreft minder kraambezoek die eerste weken vind ik eigenlijk alleen maar fijn.
Het is ons eerste kindje dus alles is nieuw en wil daar zonder al teveel prikkels en ‘moeten’ van genieten en aan wennen.
Kraamzorg ga ik ook vanuit dat we gewoon de zorg krijgen die er nodig is. En anders kun je dit altijd aangeven, dat gaven ze ook aan bij onze kraamzorg intake!

Steefeef de baby is bij mij ook nog niet ingedaald, ben nu 37w & 2 dagen. Had gisteren ook weer flinke steken in mijn onderbuik en liezen maar dit heb ik al vaker gehad. Kunnen ook je banden zijn of harde buiken dus ik maak me daar eigenlijk niet zo druk om dat ze er zijn

Ze vind het nog heel fijn hoe ze nu ligt en ligt nog heel bewegelijk boven mijn bekken haha ?. Wel al lang met haar hoofdje naar beneden hoor!
Enige nadeel is dat mochten mijn vliezen breken, ik meteen moet gaan liggen ivm kans dat de navelstreng klem komt te zitten (of een armpje). De navelstreng kan dan afgeklemd worden met alle gevolgen van dien dus ik mag dan niet meer rechtop zitten of lopen.
Ik wandel elke dag nog een klein stukje maar vind dat dus wel een vervelende gedachte, wat als mijn vliezen breken als ik alleen in de supermarkt sta ?
Gelukkig begint de bevalling maar bij 10% met gebroken vliezen dus ga er maar vanuit dat dat niet gebeurd bij mij en ben toch de meeste tijd gewoon thuis

@MyrthK zoals jij het beschrijft is precies dezelfde situatie als bij mij (echt alles qua steekjes als ligging en acitiviteit). Ik ben nu 35+3 dus nog voldoende tijd. Hoop ook thuis te bevallen in een bevalbad. Mijn man loopt nog wel een normaal risico op corona op het werk en de voetbal. Dat vind ik wel spannend. Maar ik zie zelf ook nog wel vrienden/vriendinnen voor koffie en lunchdates. Ze nemen allemaal weinig risico dus dat vind ik wel fijn.

Verder nog steeds aan het wachten op de babyshower. Ik denk dat die in het weekend van 37 weken is. We gaan het zien☺️ moet wel zeggen liever vandaag dan morgen ivm alle coronacijfers en ik heb er gewoon heel veel zin in.

Vrijdag heb ik een liggingsecho. Ben heel benieuwd! Na 19 weken geen echo meer gehad. En tijdens controles van de vk meten ze telkens mijn buik op van onder naar boven en daar is het altijd het aantal cm +4 en dat moet overeenkomen met je termijn. Maar bij mij is die altijd 2 weken verder ? dus of hij is lang/groot of hij ligt gewoon moeilijk/uitgestrekt. Ik hoop het laatste?

Terug
Bovenaan