Uitgerekend december 2021

Ik vind het ook spannend. Hier wordt het 4 mensen uit 1 huishouden per keer (dag). Handen wassen bij binnenkomst. En de eerste we(e)k(en) alleen directe familie sowieso 

@jl is ook niet heel erg toch, het gaat om de gezelligheid

@mamanb ja nu is het bij de meeste zo dat je helemaal geen kraamvisite mag als de kraamzorg er is . Bij ons is zelfs zo Savonds maar 1 iemand. Maar leg dat opa’s en oma’s maar uit. Ik denk gewoon als je beetje bij ouders en broers zussen houd eerste week is prima toch. En dat is ook fijner voor jezelf niet zo druk. Hoor ik veel om me heen van vriendinnen die al bevallen zijn.

Dat kan je met de kraamverzorgster die je krijgt nog overleggen. Sommigen zeggen nee doe maar niet. Anderen snappen dat je niet echt alleen je moeder uit wil nodigen en niet je vader dus die doen er niet zo moeilijk over. En je hebt er ook die zeggen ik doe het bed en de badkamer wel en dan maakt de de handgrepen extra schoon. 
Persoonlijk vind ik in de avond 1 persoon niet echt handig. Ik zal niet twee huishoudens uitnodigen maar wil wel beide ouders en beide schoonouders tegelijk uitnodigen hoor. 

Hee allemaal, thanks voor jullie lieve reacties! De babyshower was erg leuk en ik ben lekker verwend met kleine cadeautjes en er werd natuurlijk naar de babynaam geraden. Mijn beste vriendin en moeder zitten zoooo dichtbij (hoe dan!?) ?

Gisteren weer controle gehad in het ziekenhuis. Ik mocht gelukkig naar huis maar mijn nier- en leverwaarden waren wel doorgestegen. Conclusie is donderdag weer dezelfde onderzoeken en hopelijk nog een weekje rekken. Met 38 weken (ergens komende week) word ik ingeleid. Of natuurlijk eerder als ik ziek word. Maar voel me eigenlijk prima ??
@zwangeryes er was eigenlijk niet iets heel bijzonders dat ik wist dat de bloeddruk en bloedwaarden niet goed waren. Ik had pittige hoofdpijn en dacht toch ff laten checken. De afgelopen dagen heb ik een roeserig gevoel (alsof je de hele dag in de sauna hebt gezeten) en hou ik iets vocht vast. Verder niet eigenlijk, maar blijkbaar toch reden tot zorgen.

@MamaNB mbt je vraag over kraamvisite: wij hebben gehoord dat als de kraamhulp er is er niemand mag komen. In het ziekenhuis max. 2 personen en alleen tussen 19-20 uur. Thuis doen we denk ik alleen onze gezinnen en inderdaad niet tegelijk. We denken ook niet dat we de baby in handen geven van anderen de eerste week. En daarna sowieso nog even met mondkapje op. Onze families boden al aan om ook een zelftest te doen voordat ze komen. Vriendinnen doen we denk ik vanaf week 2 of later. We moeten het ook maar even zien ? weten wij veel hoe we ons dan voelen. Ik kreeg nog de tip van vrienden die paar weken terug een kleine hebben gekregen om bijv. met de regenhoes over de kinderwagen boodschappen te gaan doen zodat niet iedereen erboven gaat hangen! Vond ik heel slim ?

@jessiejm dat is zeker mooi dat ze het nog eventjes rekken. En wat fijn je babyshower leuk was. En wat een goede tips voor de kraamvisite. Het scheelt dat nu ook niet iedereen wil beethouden.

Hier inderdaad ook testen voor kraambezoek ja! Hadden ze ook al gezegd dat ze daar testen voor apart hebben liggen :D 
Dan hoop je dat je niet net om 20 uur bevalt dus :eek: 

Woehoeee het is december!!! 
Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat, heb het gevoel dat er best een paar zijn die ieder moment kunnen bevallen! 
Qua kraamzorg heb ik nog steeds niks gehoord, maar ik hou gewoon rekening met hetzelfde scenario als jullie. En ik heb niet echt zin in een huis vol visite in die eerste dagen haha. Dan zijn echt alléén de opa's en oma welkom en m'n schoonzus. 
Wij en de baby hebben dan dus nu wel anti stoffen maar een beetje voorzichtigheid vind ik ook wel fijn! 

Terug
Bovenaan