Uitgerekend december 2021

Bij mijn kraamzorg staat op de site dat ze uitgaan van landelijke richtlijnen: max 4 bezoekers/dag en 1,5m afstand houden. En dan het liefst dat bezoek zo veel mogelijk laten komen als kraamzorg er niet is...
Ik ben morgen 37 weken van 1e kindje (meisje), baby is al flink ingedaald en loop hierdoor steeds moeilijker (als een eend zeg maar ;)) en heupen/liezen/onderrug gaan steeds sneller en meer pijn doen dus van mij mag ze al snel komen..maarja ze zeggen toch echt bij 1e meestal na de 40 weken... :(

Bij ons is de knoop doorgehakt. Zoals eerder aangegeven is ons kindje boven gemiddeld groot. Vandaag laatste echo gehad en hij loopt nog steeds 3 weken voor op de groei. Ben nu officieel 36+2 weken zwanger maar de baby wordt nu al geschat op een kleine 4000 gram. Besloten is dus om over twee weken ingeleid te gaan worden. Woensdag 15 december wordt er een ballon geplaatst en dan in principe 16 december start hopelijk de inleiding. Super spannend maar ook fijn om te weten waar we aan toe zijn. Stiekem hoop ik nog op een natuurlijke bevalling die start voor 15 december maar we wachten t “rustig” af. Voor iedereen komt er een spannende periode aan zeg! Heel leuk!

Hier gaat het goed wel echt last van voorweeen steeds. En ben maandagavond de slijmprop verloren. Dus afwachten maar. Vandaag bij de vk was alles goed. 

Hier gaat het ook goed. Eind middag (een gedeelte van) de slijmprop verloren. En sinds gisteren ook meer last van voorweeen. Tenminste ik denk dat dat het is. Menstruatie achtige pijn onder in mijn buik. Maar wel vooral savonds. Ja, of ik merk ze dan meer op ?.
Hoe voelen bij jullie de voorweeen? Ben benieuwd of en wanneer het gaat doorzetten!

@Merel: ik vind dat ze dan nog best lang wachten joh! Ik hoop voor je dat het gewoon lekker de komende dagen op gang gaat komen, dat zou het fijnste zijn. 
@Mirjam/Emma ik heb nog geen voorweeen gehad. Gister zei de VK wel dat het kindje inderdaad al een stukje is ingedaald. Die indaling voelt bij mij als scherpe korte steken door m'n onderbuik en vagina. Soms ook krampen aan de zijkant ter hoogte van m'n bekken. Ik wacht het verder rustig af. 
Hebben jullie ook zo'n dubbel gevoel (gehad)? Ik ben wel een beetje klaar met die dikke buik en alle fysieke ongemakken, maar stiekem hoop ik toch wel echt dat ze tot eind december blijft zitten. Mentaal heb ik die paar weken nog even nodig.. 

Hoeft niet hè dat de eerste na de 40 weken komt! Het is maar een gemiddelde. 
Hier nog géén voorweeen, maar wel een zeurende rug. Denk overbelasting. En ik ben flink verkouden dus dat werkt niet mee. Helaas helaas 

@jl/emma . Ja ik voel ook steken in m'n zij hoog en laag. Soms onderin me buik en in me rug. Ja this allemaal afwachten. Ene kant mag het van mij ook wel komen. Andere momenten wat jl ook zegt het mag ook nog wel effe weekje blijven zitten even tijd voor jezelf.

Terug
Bovenaan