Uitgerekend december 2021

@Jessie Fijn dat het uiteindelijk toch spontaan is geweest, maar kan me voorstellen dat je ook nog even moet verwerken wat er allemaal gebeurd is. Zeker omdat het dan anders is gegaan en zo'n rollercoaster met ook nog de kraamweek erbij. Veel sterkte, en: Wees vooral trots op jezelf! Je hebt een kind op de wereld gezet, dat is gewoon topsport hoor! Ook als het nog niet als een roze wolk voelt. 
@Cheza wat pittig zo in en uit het ziekenhuis. Ik kan me helemaal voorstellen dat het mentaal ook echt zwaar is dan, je wordt al zo geleefd en dan ook nog al die toestanden erbij. Jij ook heel veel sterkte en laat het er maar gewoon zijn. Volkomen normaal. Maar ook: het ultieme resultaat van alles is je prachtige kindje en dat heb jij gewoon voor elkaar gekregen!
Succes voor de dames die deze week ingeleid gaan worden. Ik duim nog voor een spontane bevalling voor jullie! Zijn er toevallig kindjes op 12-12-21 geboren? Ik hoopte stiekem op die datum haha, leek me erg leuk. Maar ze zit nog hartstikke gezellig in de buik, nog geen tekenen dat ze zin heeft om de wereld in te komen.
Ik heb het wel weer getroffen hoor: sinds een kleine week toenemende (heftige) kiespijn en ik vrees voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben echt een mietje als het op de tandarts aankomt, zie daar veel meer tegenop dan tegen bevallen haha. Dus nu even een consult aangevraagd om te overleggen wat ik kan doen. 

Hier is Evi van vrijdag op zaterdagnacht geboren om 3 uur (11 dec). Ballonnetje wat donderdag is geplaatst is er snachts uitgevallen, vrijdagochtend om half 8 melden in zkh. Toen maar 2cm ontsluiting dus nog pilletjes gekregen en 4u wachten. Toen had ik wel 3cm ontsluiting, baarnoedermond nog maar gedeeltelijk verstreken maar vliezen hebben ze wel gelijk gebroken. Na 2uur gebeurde er nog niks dus weeenopweekers gekregen. Uiteindelijk na 2,5u elke 2minuten een wee, overgeven en vreselijk shaken nog maar 3cm ontsluiting! Wel compleet verstreken baarmoedermond, maar zag het niet meer zitten om nog uren zo door te gaan. Toen ruggeprik genomen, wat een verademing!
Daarna ging het opeens heel snel en zat ik na paar uur aan de 9cm. Laatste cm en echte persweeen duurde weer langer dus pijnstilling weer uitgezet. En uiteindelijk na 11 minuten persen was ze er al! :)
Met ruim 38 weken en 3230 gram. Ze doet het super en met mij gaat het ok goed..Wel positieve ervaring overgehouden aan bevalling, maar hoop toch nooit meer ingeleid te worden...

@nicolevds Awh wat mooi dat de kleine meid er is. Deed inleiden trouwens pijn? Jij mocht snachts gewoon thuis slapen hoe kwam dat ? 

Ze gaan morgen proberen mij te strippen heb al wel wat ontsluiting  en de baarmoedermond is half verstreken dat was anderhalve week geleden al. Ik heb zoveel last van me zenuwen en omdat ik vorig jaar depressief ben geweest willen ze stappen ondernemen. En anders deze week kan ik er voor kiezen ingeleid te worden. Ben nu 39,5 week en hoop dat strippen lukt. Heb van weekend echt wel weeen gehad en vandaag weer dus hopenlijk zet het vanacht nog door.

Hoe gaat het met de rest die nog afwacht?

@mirjamvd ja dat ballonnetje valt er meestal in loop van de dag of nacht pas uit. Mag je gewoon thuis afwachten, tenzij vliezen opeens breken ofzo. Ballon plaastsen deed niet echt pijn. Wat menstruatie-achtige krampjes erna. Maar de weeenopwekkers zorgen nou eenmaal vaak voor heftigere weeen of heel snel achter elkaar en dat vond ik heftig..
Succes met strippen! Of hebben de weeen vannacht doorgezet?

@nicolevds  oké dat is fijn om te weten. Nee hellaas is de baby niet geboren. Maar vanochtend wel gestript en ik voel wel wat rommelen en krampen we gaan het afwachten.

Gefeliciteerd Nicole en Evi! Inleiden klinkt zo niet heel leuk nee, gaat het nu goed met je? 
Mirjam, ik duim voor je dat het doorzet! Volgens mij ben je er heel erg aan toe dat het kindje komt. Succes! 

Hoi allemaal, 
Ik heb al even niks van me laten horen..
Op 6 december met 40+5 weken om 19.50 is onze dochter Nora geboren!  Ze woog 3065 gram en was 50 cm lang. We zijn ter controle 2 nachtjes in het ziekenhuis gebleven maar het gaat nu heel goed! Wij genieten! ?Succes voor de dames die nog aan het wachten zijn! ??

Terug
Bovenaan