Uitgerekend december 2021

@JessieJM Ja jeetje dat klinkt wel pittig. Genoeg je rust pakken! Ik denk dat je symptomen niet gek zijn hoor, misschien zelfs juist een goed teken. Ik werk ook inééns super misselijk en last van veel naar de wc (je begrijpt me), maar dat komt waarschijnlijk door de enorme toename aan hormonen. Zou me zeker geen zorgen maken en vooral genoeg rust nemen :)
Ik heb net de eerste echo gehad en alles was goed. Druk kloppend hartje, echt fantastisch om te zien. Mijn vriend en ik moesten allebei huilen haha. Geweldig moment en kan het nu ook iets meer loslaten en genieten merk ik. 

Wat zijn er weer veel nieuwe mensen bij gekomen! Gefeliciteerd iedereen!

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Probeer me vooral overeind te houden haha. Zit nu in de 9e week en de misselijkheid is nóg erger. Heb gelezen dat de 9e en 10e week de misselijkheid vaak het heftigste is en het daarna afneemt dus ik ga daar maar vanuit. Nog even volhouden ?

Heb deze week 3x na een intense werkdag (waarbij ik ook best wel wat til) gekke steken in mn onderbuik gehad. De eerste keer maakte het me heel onzeker maar dit kan dus schijnbaar al bandenpijn zijn. Of gewoon de spieren in je onderbuik die aan het veranderen zijn. Hebben jullie hier ook (al) last van?

Daarnaast ben ik nog steeds erg moe, zodra het kan doe ik smiddags lekker een dutje haha

Kan niet wachten tot de 11 weken echo zeg! Ben heel benieuwd hoe het gaat en we willen het daarna ook meer mensen gaan vertellen. Ook op mijn werk weten ze het nog niet, maar is toch wel fijn als ze het daar ook weten als het even wat minder gaat

Weten jullie al of jullie een NIPT of combinatietest willen doen?
En waarom wel of niet?

En als je het wel wilt doen, voor welke kies je dan en waarom?
We hebben maandag ons intakegesprek bij de Verloskundigepraktijk. Daar wordt het ook besproken en was alvast wat aan het opzoeken hierover.
Ik neig naar de NIPT omdat dit meer zekerheid geeft (als ik het goed begrijp)
En jullie?

Bij mijn eerste zwangerschap hebben wij de nipt met nevenbevindingen gedaan. Wij hadden hiervoor gekozen omdat als er iets mis zou zijn (bijvoorbeeld down syndroom) wij de zwangerschap zouden afbreken. Dit is zo’n persoonlijke keuze en niemand kan je daarvan overtuigen wat je moet doen. Probeer je zoveel mogelijk in te lezen en te laten informeren door de vk. Ik denk wel dat het goed is dat je na moet gaan wat zou je doen als je wat weet. Als je hoe dan ook een zwangerschap nooit zou afbreken moet je je eigen ook afvragen of je dan wel iets wil laten testen. Dat was voor mij de belangrijkste vraag, waarom laat ik iets testen..

@eefjepeefje thanks voor je bemoedigende woorden. Voel me al direct wat relaxer! Wat fijn dat je het kloppende hartje hebt gezien! Ik den ook dat wij dan emo worden hoor. Al die spanning.. ?

@myrthe wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hier begint het juist nu een beetje (rond 6,5 week). Ik heb af en toe trouwens ook al bandenpijn. Bijv als ik me snel omdraai in bed (ongecontroleerde bewegingen). En spannend zeg die echo met 11 weken. Wanneer is die? Wij mogen met 8 weken (11 mei). Ook wij denken (haha) te wachten tot dat moment tot we het aan iemand vertellen. Maar dat is best moeilijk en de belangrijke mensen om ons heen weten van de miskraam in maart.. Dus wellicht dat we onze ouders eerder inlichten.. Ergens is het ook wel fijn om de spanning en dit prille geluk te kunnen delen?. Ik neig ook naar NIPT i..v.m. de meer zekerheid die het geeft.

Wauw eefjepeeefje. Wat fijn een kloppend hartje.

Wij kiezen wel voor de nipt test met nevenbevindingen.

Hebben we bij de eerste ook gedaan en willen het nu weer doen.

JessieJM we hebben 17 Mei de 2e echo.
De eerste hebben we al gehad met 7w+4. Bleek toen iets minder ver te zijn 6w+6 maar we hebben al een kloppend hartje gezien en het zit op de goede plek!
Onze ouders weten het al, maar we willen met de rest nog even wachten totdat de 2e echo ook goed is ☺️

Vanavond nog maar even goed met mijn vriend over hebben of we ook de nevenbevindindingen willen weten inderdaad. Toch wel lastig hoor die keuze!

Zijn er meer mama’s die al een kindje hebben? Ik heb echt ultiem andere kwaaltjes dan bij mijn dochter!

Daar vanaf week 4 al kotsmisselijk de héle dag en kon amper wat eten..

Nu week 6,5 begint de misselijkheid te komen.. midden op de dag steeds.. en de hele dag HONGER ik blijf maar eten..

Iemand tips? Ik heb behoorlijk overgewicht en wil in belang van het babietje niet teveel aankomen.

Ps als ik niet eet word ik mega misselijk dus..

Terug
Bovenaan