Uitgerekend december 2021

Bij ons is het ook pas bij 11 weken hoor (standaard). Vond dat de eerste keer zooo lang. Helaas ook niet mogen meemaken. Maar gezien ik een miskraam heb gehad mag ik nu een vitaliteitsecho met 7w+6d.

Ik heb ook een eerste echo gehad bij 7 weken. Had gedacht dat ik dit zelf aan zou moeten vragen maar bij mijn Verloskundigepraktijk doen ze dit standaard.
Hij is ook zelfs vergoed door de zorgverzekering! Anders had ik hem ook zelf gewoon aangevraagd en betaald hoor.
Ik krijg tijdens mijn zwangerschap elke 4 weken een echo

Wat mooi om te lezen al dat goede nieuws dames. En gefeliciteerd iedereen die nieuw is :)
Ik heb vanavond even angstige momenten beleefd. Ik kreeg in één keer zo vreselijk veel buikkramp. Moest er echt van gaan liggen en trok helemaal wit weg. Ook kotsmisselijk tegelijk. Helemaal in paniek en ook mijn vriend werd direct bang. Nu gaat t beter en kreeg mijn vriend ook ineens erge krampen dus we hopen dat het door de kip komt! Zooo heftig hoe je emoties reageren en hoe bang je bent om het kwijt te raken :( het is me al zo dierbaar..
Denken jullie dat ik de verloskundige moet bellen of alleen als het terugkomt? Ben nu 8+3

Eefjepeefje oh dat is wel schrikken ☹️
Als je onzeker of bang bent zou ik gewoon bellen hoor!
Ik heb ook wat heftige krampen gehad na tillen. 1x langdurige krampen van ongeveer 3 uur dat ik niet helemaal recht kon staan en heb ook af en toe heftige steken die heel erg pijn doen. Maar dus steeds na tillen, ook al is het maar heel kort (maar wel zwaar).
Ik heb dit tijdens onze telefonische intake aangegeven en toen zeiden ze meteen dat dit bandenpijn is. Is heel normaal! Dus ik ben wel gerustgesteld.
Ze gaven ook aan om bij onzekerheid gewoon te bellen. Mochten hun het niet kunnen verklaren dan kunnen ze altijd een extra echo inplannen

Dat is schrikken eefjepeeefje. Tuurlijk is het je al dierbaar, je bent er met al je energie voor aan het werken en is er al veel liefde. VK zijn er voor je om je ook gerust te stellen. Een telefoontje kan nooit geen kwaad, bellen als je twijfelt dan weet je het ook.
Hopelijk is het de kip geweest..

Eefjepeefje, ik heb hetzelfde gehad. Werd er ook heel onzeker van. Mocht van de vk meteen even komen voor een echo, gelukkig was alles goed.
?

Terug
Bovenaan