Uitgerekend december 2021

Oh Nanda, wat een opluchting!!!
Was je vorige echo dan nog wat vroeg?
Ik ben momenteel heel de dag door onpasselijk en het enige wat helpt is eten... dus, nu ben ik op 6+5 al 1.5kg bij!!!
Is dat niet te veel?

@NandaZ jeetje wat schrikken, maar wat fijn dat het nu toch goed blijkt!! Kan me voorstellen dat jullie helemaal van slag zijn.

@sarahtje en @mamavanloesje, dat heb ik ook. Gelukkig niet spugen, maar wel gedurende de dag regelmatig zo'n ziekig gevoel in de buik. Het enige wat helpt is eten. Over het algemeen wel gezond, maar ijs en witte chocolade gaat er ook wel in haha. Ben ook al bijna een kilo aangekomen en ben nu 7+6.

Ik heb zo mijn eerste echo. Vind het zo spannend! Lag al vanaf 3 uur 's nachts wakker. Mijn schoonzus lachde me uit, maar zij is beide keren in 1x zwanger geraakt zonder miskramen en beseft zich helemaal niet dat dat niet voor iedereen is. Ookal weet ze er wel vanaf bij ons. Appte ze net ook nog dat ze denk dat het een tweeling is, haha sensatiezoeker.. Toch voelt het allemaal wel goed hoor. Ga er positief naartoe ondanks de spanning!

Hi dames, wat leuk al die positieve berichten .
Hopelijk blijft het bij iedereen goed gaan en mogen we in december allemaal mama worden van een prachtig kindje.

Wij hebben morgen de 2e echo, termijn echo..
Zoooooo spannend.
Ik ben na weken een opgeblazen gevoel te hebben en veel minder te kunnen eten, pijn in me buik, af en toe misselijk en geregeld hoofdpijn naar compleet klachten vrij gegaan.
Weet niet wat ik wil. De klachten zodat ik weet dat ik zwanger ben of klachten vrij en enorme twijfel. Ben blij als het morgen 4 uur is.. dan weten we of het goed gaat.
Ik ben nu 10,5 weken. Begin we echt een buikje te krijgen. Ben 1 kilo aangekomen. Ik houd me gewicht ook goed in de gaten want bij me andere zwangerschappen was ik rond de 20 kilo aangekomen. Maar toen had ik tijdens de zwangerschappen ook veel klachten. Dit is een heel andere zwangerschap.
Hebben jullie al een sterk vermoedde wat het geslacht van jullie kindje is. En wie wil het wel of juist niet weten? Wij willen het niet weten.
Na de echo van morgen ga ik beginnen aan de baby kamer. Behang eraf, schilderen en nieuw behang er op. En de kamer verder aankleden.
Gister een 2e hands luxe schommelstoel op de kop getikt. Was pas 2 weken oud die stoel maar het kindje voor wie het was vind het helemaal niets. Dus is praktisch nieuw. Baby meubels met toeval gekocht. Kinderwagen had ik nog en veel kleding etc van me vorige 2 nog bewaard. Vanaf 12 weken ga ik echt de overige aanschaf doen zoals een Aankleedkussenhoezen, badje etc.
Ja ik ben er vroeg bij... maar heb bij beide zwangerschappen ernstige bekken instabiliteit gehad. Van me zoontje al vanaf week 17. En me dochter plots bij week 36 en een week later is ze gehaald omdat ik niet meer kon. Ik heb dus nooit week 39 gehaald en verwacht dat nu dus ook niet. Dus waarschijnlijk beval ik dus in november. En wil graag zelf de kamer inrichten en aankleden en dat soort dingen. Zolang ik me nu nog goed voel.
Ik beval zoiezo in het ziekenhuis. En hopelijk mag het allemaal zo natuurlijk mogelijk gaan en kan ik in bad bevallen.

Zijn er nog meer mama’s die al spullen gekocht hebben??

Chertje85 mijn symptomen zijn ook minder aan het worden! Ben morgen precies 10 weken.
Heb 1,5 week geleden het toppunt van misselijkheid gehad. Met eten of pilletjes kreeg ik het niet weg, ben een paar dagen zó beroerd geweest.
Nu heb ik sinds 2 dagen ook minder klachten. Aan de ene kant superfijn natuurlijk maar vind het ook wel spannend. Dus kan niet wachten tot de 2e echo, deze hebben we maandagavond.
Daarna de nipt test nog even afwachten en dan wil ik eventueel wel al wat dingetjes gaan kopen.
Wil daar toch nog even mee wachten totdat die uitslag er is voordat ik van alles al ga kopen!

Ik denk trouwens dat ik ook wel wat ben aangekomen.
Heb 4/5 weken bijna niet bewogen (behalve op mijn werk, maar als ik vrij ben vooral uitgerust omdat ik misselijk was en geen energie heb).
Daarnaast ook meer gegeten natuurlijk om die misselijkheid te onderdrukken. Gezond wilde niet altijd lukken, vooral met het avondeten krijg ik zo weinig weg. Het enige waar ik een beetje zin in heb is dan vaak wel vet of niet super gezond.
Ik heb me nog niet gewogen omdat ik nu altijd eerst iets moet eten voordat ik opsta, dus dan is het moeilijk te vergelijken. En daarnaast heb ik ook af en toe een opgezwollen buik door mn darmen dus dat is ook niet zo handig.

Kan niet wachten totdat ik me beter ga voelen en wel weer kracht heb om lekker te wandelen en gewoon gezonde keuzes kan maken omdat ik alles weer lust!
Heb ook echt zin om te wandelen en te zwemmen maar doe elke dag wel een dutje ipv beweging haha. Zó moe!

Ja we denken dat het te vroeg was. Ik weet zelf de datum van de conceptie haha, die ene keer dat we besloten hadden het condoom niet te gebruiken dus weet ook echt zeker dat we nu in week 6 zitten. De verloskundigen tellen er altijd 2 weken bij op. Maar goed, geen idee hoe het precies gelopen is en hoe mijn lichaam het heeft gedaan. Ik hoop nu zo dat het goed blijft gaan en we de 26e weer een vruchtje met hartslag mogen zien!

Terug
Bovenaan