Uitgerekend december 2021

Ik persoonlijk laat me pas vaccineren als de kindjes zijn geboren. Op korte termijn zijn de effecten van het vaccin getest en geschikt bevonden, op de lange termijn is het nog onbekend. Om die laatste reden durf ik het nog niet. 

Uiteraard is dat een persoonlijke keuze en snap ik de overweging om wel te vaccineren ook. 

Ik ga me toevallig zo aanmelden voor de vaccinatie. Ik vind het idee van op de ic belanden en niet op je buik gelegd kunnen worden (en je kindje dan gehaald wordt ongeacht volgroeid of niet) te naar. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten! Voors en tegens..

Ik heb ook best even getwijfeld, maar heb inmiddels de eerste vaccinatie gehad en over 2 weken de 2e. Ik vind het risico op nu ik zwanger ben corona krijgen en heel ziek worden inderdaad enger en zwaarder wegen tov het eventuele risico wat er zou kunnen zijn voor het kindje (waar geen aanwijzingen voor zijn). Ik ga hierbij af op de adviezen die ze nu geven. 
Maar het blijft gewoon ook echt een eigen en persoonlijke keuze. Doen wat voor jou goed voelt!

He meiden! Ik heb al een aantal weken niet meer gepost maar las weer wat berichten en dacht laat ik ook weer eens een update doen! Ik ben nu 14+2 en heb een positieve NIPT uitslag gelukkig!! Volgende week maandag de geslachtsbepaling, spannend !!!! Ik ben een aantal weken echt zeer beroerd geweest.. hele dag misselijk (niet kunnen kotsen) en ontzettend opgeblazen ivm trage stoelgang.. doodmoe. Pffff gelukkig nemen de kwalen nu langzamerhand af! Als ik teveel heb gedaan of erg moe ben (wat wel vaak nu gebeurt) dan word ik ook misselijk en krijg ik last Han mijn onder rug.. herkennen jullie dit ook? Ik heb nu ook kramp/pijn in mijn buik als ik moet niezen haha heel apart. Ik ben echt al veel aangekomen ook mede omdat ik alleen maar niet zulke gezonde dingen kon eten vanwege de misselijkheid .. ook
Opgezette darmen denk ik! Ben benieuwd naar jullie updates! Ik laat het weten als we de geslachtsbepaling hebben gehad !!

Hi allen! Ik heb een tijdje niets gepost ivm de vele kwaaltjes en toch ook wel onzekerheid omtrent deze eerste zwangerschap. Ben nu 11+5 en we hebben afgelopen week de termijnecho gehad. Het is een zeer levendig vruchtje welke helemaal compleet is qua ledenmaten. Ook direct bloed laten afnemen voor de NIPT, spannend wel. We hadden met 8w wel het hartje gezien op de echo, nu ook meermaals gehoord, wat een bijzonder emotioneel moment. Ben 28 december uitgerekend, we zijn zo nieuwsgierig! Zie verder allemaal leuke en voornamelijk positieve berichten voorbij komen, alvast fijne nieuwe week moms to be!

Ben ik ook weer even! Inmiddels 15 weken alweer, de tijd vliegt voorbij. Mensen spreken me aan: leuk dat je weer zwanger bent. Dus bij mij zie je het ook al heel goed :p.

Hier ook geen kwaaltjes meer. Beetje moe, maar ik heb drie dagen voetbal gekeken dus wat later naar bed dan anders. Haha.

Fijn Alle goede echo's en nipt uitslagen en zo! Ik moet nog bloedprikken voor de eerste bloedtest, maar die prik tijden zijn zo onmogelijk. Is altijd alleen plaats als ik net met m'n kind op school moet zijn, en daar omheen.. erg lastig. Maar goed. Dat moet ik nog.. nipt doen we niet. Vaccinatie ook niet in de zwangerschap, ook hier persoonlijke keuze. Ik zonder me liever in het derde trimester meer af van anderen. En dan kan ik hopelijk (vanwege prikangst) na de bevalling 1 prik van Jansen nemen, haha. Beter dan 2 x.x

@Femkeee ik had een afspraak voor mijn 1e prik vandaag staan maar heb het afgelopen weekend geannuleerd. Ik twijfelde toch onwijs en wil er nog een paar weken over nadenken. Ik ben nu 12 + 1 weken dus misschien dat ik veel later een vaccinatie neem. Ik heb vorig jaar oktober corona gehad dus ik hoop dat ik nog genoeg antistoffen heb ter bescherming.

Ik heb ook a even niets van me laten horen. De klachten namen ineens wat meer toe, meer last van opgeblazen buik, krampen, misselijkheid (kokhalzen) en weer flink moe. Zal ook combi met het warme weer zijn.
Ik heb morgen mijn termijn echo en alvast een afspraak gemaakt voor het bloedprikken volgende week vrijdag, meteen ook voor de nipt. Hier zijn de gunstige tijden voor bloedprikken ook meteen weg dus nu maar vast vooruit gepland, ook zoekende met al een kindje die rond loopt.
Mijn buik is ook al echt zichtbaar, ook nog restant buikje van de eerste maar ook zeker al van deze zwangerschap. Ik kan er steeds meer van genieten, voor mijn man voelt het nog niet zo echt, hopelijk na de termijnecho morgen wel. Duurde bij de eerste ook even voordat mijn man het zag en zich er bewust van was.

Fijn alle positieve berichten van iedereen.

Terug
Bovenaan