Uitgerekend december 2021

Gefeliciteerd allemaal

Ik mag me ook aansluiten hier bij deze groep
Zwanger van de 2de en ben morgen 15 weken zwanger. 15 december uitgerekent

Onze 1rste is nu 7 maanden

Dag dames,
Ik vroeg mij af of er meerdere dames zijn die zich soms onzeker voelen. Op dit moment ben ik 16 weken en drie dagen van mijn eerste. Nu hoor ik dames zeggen in mijn omgeving dat ze hun kleintje al kunnen voelen rond deze periode. Maar ik heb dat dus niet??‍♀️. Ik kan daar echt onzeker van worden. Vragen zoals: leeftijd de kleine dan nog wel of doe ik iets verkeerd, ploppen dan zo op.

Hee Marlouke,
Je hoeft je nog helemaal niet druk te maken over het kunnen voelen van de baby hoor. Meestal is dat bij een eerste kindje pas rond 20 weken. Volgens mij moet je hem vanaf 28 weken dagelijks kunnen voelen en anders aan de bel trekken.

Ik voel hem/haar ook nog niet. Ben wel ietsje minder ver. Maar snap je behoefte naar bevestiging heel goed. Ik heb het meer met dat er tussen 11 en 19 weken echo zoveel tijd zit en wij 1x in de 4 a 5 weken naar het hartje kunnen luisteren. Die tussentijd is soms wel onzeker! 

Wij hebben vandaag goed nieuws gehad betreffende de bloedtesten, zo super blij mee!

Ook hebben we het hartje mogen horen. Ik had vorige week weer 1 dag wat heel licht bloedverlies en dat baarde me zorgen, gelukkig konden we vandaag terecht en hoorde we een hartje

Hi Myrth,

Ik heb zo’n U-vormig kussen besteld en ben echt razen enthousiast haha ik lig ermee op de bank en in bed en het heeft steun en mijn rug .. kan straks mijn buik tegelijkertijd ondersteunen en ik kan hem tussen mijn benen nemen als het nodig is. Zo’n aanrader en lekker zacht maar toch stevig genoeg!

Jessie ik merk dat ik last van mijn rug heb in bed, dus wil hem tussen mijn benen leggen tijdens het slapen. Dan heb ik hopelijk minder rugpijn ☺️

Camy wat fijn! Waar heb jij hem besteld?

Hallo dames! Wij hebben een positieve NIPT uitslag gehad, waren er erg blij mee. Ik moet alleen letten op mijn eten, omdat mijn glucose een beetje aan de hogere kant was. Vandaag een dietiste gesproken en dat was een goed gesprek. Ik merk dat ik steeds beter in mijn vel ga zitten en minder angstig ben over het verloop van mijn zwangerschap. 

Terug
Bovenaan