Uitgerekend december 2021

Welkom Gebruiker!
Ik heb ook snel harde buiken na een drukke lange dag of als ik een behoorlijk stuk gelopen heb komen ze ook regelmatig. En dat terwijl ik niet eens fulltime werk. Gewoon lekker gaan zitten en rustig aan doen helpt het beste!
Ik heb ook soms snachts steken in mijn onderbuik rechts en links na een drukke dag, als je bijna 30 weken bent (en dat ben jij ook als het goed is!) kunnen dat schijnbaar ook tekenen zijn van het indalen van je kindje. Dat kan al gebeuren rondom de 30 weken ☺️

De tijd gaat ineens zo snel haha!

Hi allemaal, 
Lange tijd geleden dat ik hier was, leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Ik kijk echt zo uit naar de komst van ons meisje! Nog 3 maanden... Het kan me niet snel genoeg gaan! Gelukkig ook nog geen angst voor de bevalling oid. En wat ik ook echt leuk vind om te merken is dat mijn man er ook steeds meer naar uit kijkt, en idd, die verliefdheid haha

Hee JL, ondanks dat ik wel heel blij en gelukkig voel en het allemaal heel leuk vind, heb ik ook zeker momenten dat het even vies tegenvalt. Actief zijn wordt steeds minder door pijn in het bekkengebied en ik heb nu af en toe krampaanvallen of slaap niet meer zo lekker. Dan doen mijn banden zeer bij het omdraaien, schopt de kleine tegen mijn zij of rib of heb ik maagzuur. Ik was heel sportief en fanatiek en nu doe ik 1 keertje zwemmen en een zwangeryogalesje per week. Voelt voor mij al echt als inactief. Tot 20 weken deed ik ook nog dansen, krachttraining en tussen de middag een half uur wandelen. Nou dat gaat niet meer? heb ik alleen maar mezelf mee.
Ik ben ook wel wat sneller emotioneel als iets niet lukt of tegenvalt (huilen). Zal er wel bij horen ?

Hi Jessie, dank voor je reactie! Goed om even wat nuance te horen haha, dat had ik nodig! :)
Ik denk dat ik ook gewoon mezelf heel erg in de weg zit, dat ik vind dat de hele zwangerschap super mooi en prachtig moet zijn omdat dit ook vaak het beeld is wat geschetst wordt ofzo? En dan voel ik me schuldig als ik het even een dag niet leuk vind vanwege de ongemakken omdat het ook echt prachtig is, alles gaat harstikke goed, en ik heb feitelijk niks om echt over te zeuren haha. 
Die emotionele achtbaan heb ik in ieder geval nu veeeel meer dan in het eerste trimester! 

Ik heb precies hetzelfde! Heb ook eigenlijk niks te zeuren maar vind ook niet elke dag even leuk! Alles wordt zwaarder en met een fulltime baan denk ik af en toe hoe kom ik deze week nou weer door… tegen de tijd dat ik dan moe thuis kom begint de kleine druk te schoppen..
We moeten maar in ons hoofd houden dat we nog even moeten doorzetten en dat er straks een supermooi kleintje komt?

Hallo allemaal,

Fijn om hier te lezen hoe het met iedereen gaat. Natuurlijk wens ik dat het met iedereen goed gaat maar ik voel me gesteund bij het idee dat ik niet de enige ben die veel klachten heeft. Ik heb voornamelijk last van extreme vermoeidheid en slaap bijna hele dagen sinds 22 weken. Ik ben nu 29 weken dus dit houdt al een hele poos aan. Ook heb ik net 1.5 week griep gehad dat werkt ook niet mee.

Ik lees hier over jaloezie als je andere zwangere stellen ziet die nog alles kunnen, daar heb ik ook enorm last van. Ik kan bijna niks, 5min buiten lopen en ik ben dood moe. En als je dan die mooie zwangere mama's ziet die nog alles kunnen dat is niet leuk. Ik kwam een mede-zwangeren tegen die nog aan mama bootcamp doet met 34 weken en glanst van de gezondheid en energie. Echt niet leuk als je dan zelf nike kan... ik word er verdrietig van en voel me erg angstig voor de bevalling of ik wel genoeg energie heb. :(

Meer mensen die zo extreem moe zijn en daardoor angstig voor de bevalling?

Liefs,
Suzanne

@kirstensG: ja precies dat met werk herken ik ook, het valt me steeds zwaarder en m'n verlof is echt nog niet dichtbij! Dan vraag ik me gewoon af hoe anderen dat in hemelsnaam doen haha. Verstand op nul, en nog even door! 
@mamaSuuz: ik ben wel vermoeid maar niet zo ernstig als jij denk ik. Wat jij beschrijft had ik in het eerste trimester. Wat zeggen de dokter, VK, etc ervan? Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het heel uitzichtloos voelt! 

Mama Suuz wat vervelend zeg ☹️ die griep helpt natuurlijk ook niet mee.

Ik merk dat ik met de week ook vermoeider wordt. Ik werk vanaf volgende week nog maar voor 1 werkgever (ben zzp’er en heb er meerdere, dus ben al rustig aan het afbouwen wb werkdagen) en toch blijf ik zo moe. Maarja nog maar 4 weken werken dus even volhouden! Ik heb het niet zo erg als jij, maar ik bedenk me ook dat het nog maar 10 weken is tot de uitgerekende datum dus ik probeer te genieten en er vooral maar aan over te geven.

We gaan vanmiddag op pad voor het (best wel lange) lijstje wat we nog moeten kopen. Bij prenetal hebben ze Mega mazzeldagen dus dat komt goed uit! Heb nu toch wel een beetje een soort van nesteldrang denk ik ben ik bang haha! Omdat mijn lijf elke week meer tegenstribbelt wil ik toch graag nu alles zo snel mogelijk in huis hebben ?

Ik heb trouwens steeds vaker last van vlagen met enorme benauwdheid. Vooral sochtends, dan begint ze standaard rond 6 uur/half 7 flink te trappen tegen mijn ribben en longen aan. Die beursheid en benauwdheid houdt dan een aantal uur aan, zo akelig! Zijn er meer die dit hebben?

Terug
Bovenaan