[quote quote=10493177]Hoi dames
Even stil geweest vanaf deze kant. Momenteel werk ik 50% vanwege de vele harde buiken. Vorige week veel beroerd geweest maar dachten dat aan lage bloeddruk lag. Echter afwijkende echo teveel vruchtwater en baby 1,5 week voor op groei. Gisteren suikertest gehad en ik blijk zwangerschapssuiker te hebben dus ga nu de medische molen in. Hebben andere hier ervaring mee?[/quote]Hoi Mariska,
Ik heb anderhalve week geleden ook gehoord dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Was zo hoog dat ik meteen insuline moest gaan spuiten (En dat is inmiddels ook opgehoogd).
Het is shit, maar je komt onder strenge controle te staan. Je kindje snoept lekker van alle suikers die je lijf op dit moment door de hormonen niet voldoende afbreekt. Daardoor kan ie te groot worden en wennen aan te veel suikers die hij straks na het doorknippen vd navelstreng ineens niet meer krijgt. Dat kan een dip veroorzaken en is niet prettig voor je kindje. Bovendien is de kans op diabetes op latere leeftijd voor je kindje verhoogd als het nu niet gestabiliseerd wordt.
Het zou kunnen dat ze je kindje eerder gaan halen omdat het anders te groot wordt en er een groter risico op infecties e.d. ontstaat. Ik heb (nog) niet te veel vruchtwater dus wat dat evt voor gevolgen kan hebben.
Maar het is voor jou een kwestie van je zelf houden aan een (streng) dieet om je suikers op peil te houden. Hopelijk hoef je geen insuline te spuiten, maar in de praktijk vind ik dat best te doen. Maar liever niet natuurlijk. Helaas heb ik niks te kiezen, maar goed.
Het is niet het einde van de wereld, maar je bent nu wel medisch. Heel veel succes!