Uitgerekend december 2021

@JL, de dokter en verloskundige weten geen raad helaas... ik zal het moeten uitzitten maar doordat ik niks kan ben ik erg bang dat ik niet genoeg energie heb voor de bevalling. ?

@MyrtK, die benauwdheid heb ik ook enorm. Maakt ook erg moe. Het schijnt dat de baby op een gegeven moment hoog ligt waardoor je het benauwder krijgt, na een aantal weken gaat de baby zakken en dan krijg je meer ruimte. Als de baby zakt schijn je dat te voelen in je schaamstreek. Dan kan je even een scherpe pijn voelen.

Veel plezier met baby-shoppen!! Super leuk vind ik dat. Ik heb vanwege de extreme vermoeidheid alles online besteld. Onze postNL bezorger heeft het er maar zwaar mee ? haha.

@mamasuuz: kan me heel goed voorstellen dat je daarom op ziet tegen de bevalling! Gelukkig zijn we nog niet zo ver, ik ga duimen dat je komende weken opknapt. 
@myrtk: ik heb daar gelukkig geen last van, maar als ik zie hoe snel mijn buik groeit en steeds hoger ook denk ik dat het niet lang meer kan duren voordat m'n longen ruimte gaan inleveren. 
Ik heb heel veel spulletjes en kleertjes te leen gekregen van anderen, dus tot nu toe heb ik me kunnen beperken in de echte shopdrang... Daar zal de komende weken wel verandering in komen! Nesteldrang begint stiekem wel een beetje te komen haha. 

heey allemaal,
het is alweer even geleden dat ik op het forum ben geweest. ik herken de klachten wel een beetje... krijg het langzaam aan steeds meer benauwd... en ik ben ook steeds meer moe/ sneller vermoeid. 
heeft iedereen de babykamer al klaar? die van ons komt de 18e oktober binnen. precies in onze vakantie dus dan kunnen we alles klaar maken. we hebben al veel kleertjes en eigenlijk vrijwel alles al. moeten alleen nog kijken voor flessen en dat soort dingen. maar dat is zo besteld.
ik ga proberen alles weer een beetje mee te lezen nu het weer wat rustiger bij ons word :). ook hoop ik dat het verder goed gaat met iedereen.

Wij hebben de babykamer nu wel af ja. Sinds dit weekend de kleertjes ook wel aardig compleet! Zo leuk ?

Verder gaat het wel oke. Afgelopen week was wat pittiger doordat de baby erg hoog zit en ik tenger ben en er dus niet zo veel ruimte voor mijn organen. Was dus veel misselijk. Ook een gesprek gehad over harde buiken die ik vrij veel heb. Ik ga vanaf morgen op advies 6 uur per dag werken ipv 8. Verder gaat het heel goed!

Weet iemand hoe dat gaat trouwens? Ik wordt nu dus voor 25% ziekgemeld. Ik zou 5 weken voor mn uitgerekende datum met verlof gaan. Ben ik nu verplicht om dit met 6 weken al te doen? (ik kan het antwoord bij gedeeltelijk ziekmelding niet vinden?)

Hier rustig zijn gangetje. Een weekje vrij gehad en dan besef ik wel dat ik blij ben als ik verlof heb maar moet nog 6 weken werken.
Babykamer nog niets aan gedaan, we moeten wachten op de meubels voor de eerste, die gaan naar een andere kamer en krijgt een nieuw bed. Als de eerste uit de kamer is kan ik starten met de babykamer. Maar dat is zo klaar omdat we eigenlijk alles al hebben, alleen alles nog op zijn plek zetten en dingen uitzoeken. De eerste kleertjes wil ik zelf gaan maken, ben nog aan het oefenen met andere stofjes.

Wat betreft je vraag over je ziekmelding. Als je nu eerder al ziek wordt gemeld ook al is dat maar 25% dan ben je verplicht om met de 34 weken met verlof te gaan.

@JessieJM: als je voor aanvang van je zwangerschapsverlof gedeeltelijk ziekgemeld wordt, vervallen alle gemaakte afspraken met je werkgever en ga je 6 weken voor uitgerekende datum met verlof. Je kan je verlof eventueel verlengen met vakantiedagen. 

@Cheza Wij hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht en toen alle kamers netjes gemaakt, nieuwe vloer en alles opnieuw behangen etc. Dus babykamer was nu niet zoveel werk.. Meubeltjes staan erin, nu nog laatste dingetjes om het mooi te maken. 
@JessieJM wat vervelend joh, hoop voor je dat 6 uur werken beter gaat! Deed je nou ook nog een studie daarnaast? Ik merk ook dat werken minder lekker gaat hoor, maar ik maak me niet zo druk om de uren die ik maak. Als ik al mn taken af krijg voor mijn verlof heeft mijn werkgever niet zoveel te klagen vind ik. 
@mammavanLoesje Ik tel ook af richting mijn verlof hoor! Nog 6 weken hier ook, maar poeeee ik heb zo geen zin meer om te werken. Mijn hoofd is alleen maar met baby bezig hahaha. 

Terug
Bovenaan