Uitgerekend december 2021

Heee! 
Ik vind het me nu toch snel gaan! Morgen al 33 weken, over 2 weken ga ik al met verlof! Wij hebben de naam al zeker en babykaartje is mijn man mee bezig. Hij wil 'm graag zelf maken. En jullie?

En qua kleertjes ik heb alle eerste rompers (7 eigen en 7 doorgevertjes van m'n zus) in maat 50/56. En 4 broekjes 50 en rest 56. En 3 shirtjes 50, rest 50/56 of 56. 
Ik heb geen idee hoe groot ze is, hebben ook geen groeiecho. Alleen liggingsecho over 4 weken. Had jij om een bepaalde reden nog een groei echo?
En kon je jullie kleine toen ook nog goed zien? ?
En je kunt natuurlijk als je merkt dat ze klein is ook nog op dat moment extra kleertjes (laten) kopen toch. Zou niet te veel in 50 doen. Maar ik vind het ook lastig wat dan precies 'veel' is ?

Emma jaaa het gaat snel hè! Ik werk ook nog maar 1,5 week tot mijn verlof.

De groeiecho is bij mijn verloskundige standaard. Ze meten het buikje, het hoofdje en de benen op en kijken dan of het niet teveel afwijkt. Ze ligt bij mij al een tijd met haar hoofdje naar beneden maar ze is nog niet ingedaald, dus je kon alles goed zien!
Ze heeft ook haartjes en de vorm van het gezichtje was ook heel goed te zien ?
Volgens mij krijg ik geen liggingsecho meer

De naam weten we ook al een tijdje en ik ben zelf ook het geboortekaartje aan het maken ☺️

Ik heb a.s. maandag een groei echo en dan vier weken later weer. De verloskundige wil me wat scherper in de gaten houden omdat ik nog veel lange dagen maak en al een tijdje veel last heb van harde buiken. Maar sowieso maakt mijn verloskundige eigenlijk altijd een echo als ik op controle kom, ze vinden het prettig om altijd even te kijken blijkbaar. Ben ik niet op tegen hoor :)
Qua harde buiken: ik heb dus eigenlijk elke avond zo'n gespannen en harde buik, al vanaf de 18 weken ofzo. Maar het trekt totaal niet weg, het is gewoon constant totdat ik ga liggen. Noem je dat dan ook harde buiken? Kan er niet echt de vinger op leggen en op internet kom ik ook niet echt verder.. Het is niet chill in ieder geval. 
Wij weten de naam ook al, maar geboortekaartje nog totaal niet mee bezig haha! 

Ah wat fijn zo'n echo's! Heerlijk Myrth dat je zo naar dr kon kijken, leuk! Kan me voorstellen dat je dan vergeet te vragen over maat kleertjes ?. 
En JL, wat vervelend zeg die harde buiken. Hoe lang ben jij nog van plan om te werken? 
En ik weet het ook niet precies, maar ik voel zelf wel duidelijk verschil nu tussen een harde buik (komt opzetten, blijft ongeveer 30 sec-minuut en trekt ook echt weg, soms maar aan één kant, vaak meer onder in de buik/rond navel), kan op elk moment van de dag komen) en een gespannen buik (elke avond, trekt niet weg, word ik wat misselijk van, heel 'vol' gevoel, hele buik is hard en gevuld).
Dat is bij mij het verschil.. maar is ooo best lastig vind ik. 

Hee allemaal, leuk om weer van jullie te lezen! Wij hebben na de 20 weken echo volgens mij helemaal geen echo's meer? Ook geen groei of ligging dacht ik. Best jammer: zou wel even willen gluren haha.Ik ben nu bijna 31 weken. Nog 4 weken werken. Ga nu wel aftellen! Het gaat sinds ik 5*6uur ipv 40 uur werk wel wat beter!

Vanochtend voelde het zwemmen opeens wat anders in mijn liezen en had ik ook heel eventjes wat menstruatieachtige kramp tijdens het werken. Was ook zo weer weg. Zou hij begonnen zijn met indalen? Morgen maar eens vragen op de controle :) dan krijg ik ook mijn rhesus D prik.. Zie ik wel ietsje tegenop maar komt vast goed??

Fijn dat het met wat minder werken beter gaat Jessie!
En ik heb die rhesus antistoffen prik ook gehad paar weken terug. Tenminste ik kreeg een prik omdat ik o- heb en het kindje +. Is dat hetzelfde als bij jou? Ik vond de prik echt meevallen. Ik kreeg m in mijn bil/bovenbeen. Ik had hem goed ontspannen, toen voelde ik nauwelijks iets. 
ben je bang voor prikken?

Heey Emma, wat fijn om te horen! Ga ik proberen te ontspannen. Nou ik had vroeger prikangst, maar inmiddels in de zwangerschap al zoveel geprikt dat ik er wel overheen ben (bloedafnames, 2x covid, 1x kinkhoestprik). Maar nu zei de assistente vorige week dat "deze wel echt naar was ivm de stroperige substantie en het langzaam inspuiten". Haha lekker dan.. Maar fijn om jouw ervaring te horen, thanks ☺️

Terug
Bovenaan