Uitgerekend december 2021

Wat fijn dames dat de rhesus prik meegevallen is! Krijg je daar eigenlijk nog bijwerkingen of last van? 
Wij hadden gister groei echo - en gelukkig alles gemiddeld! Ik vond het toch wel spannend om dat ik bij de vorige controle op m'n vingers getikt werd en dan voel ik me direct zo schuldig: wat als ze nu niet goed groeit omdat ik het niet goed doe... 
Ennnnn: omdat je steeds meer hoort dat je niet meer in het ziekenhuis terecht kan voor niet-medische bevalling vanwege personeelstekort, hebben we ff gecheckt hoe het in onze regio zit. Schijnt dat als er 3 ziekenhuizen afwijzen dan moet het eerste ziekenhuis alsnog accepteren, en VK gaf aan dat als ik in het zkh wil, dan gebeurt dat. Helemaal gerustgesteld! 

Hee JL, dat is een fijne geruststelling. Zowel van de groeiecho als het ziekenhuis! Ik hoop persoonlijk vooral op geen griepgolf of coronagolf in ons verlof en kraamtijd. Lijkt me zo jammer, want ik leef er echt naar toe?

Ik had helemaal geen bijwerkingen van de anti D prik. Maar van de corona en kinkhoestprikken ook niet ?

Hoe lang moeten jullie nog werken en wanneer zijn jullie uitgerekend? Misschien leuk om een lijstje te maken in de hoofdpost zodat we het van elkaar weten? :) ik ben 19 december uitgerekend!

@JessieJM: Fijn hoor, dat je verder helemaal geen last meer hebt gehad. Ja ik hoop ook dat we gewoon een beetje bewegingsvrijheid hebben. Hoewel ik ook wel erg voorzichtig ben hoor, ik laat me in januari pas vaccineren dus ik vermijd nu wel zoveel mogelijk grote groepen en de horeca etc. 
Leuk om een lijstje te maken! Dat moet de topic starter doen denk ik he? Ik ben zwanger van de eerste, op 24-12 uitgerekend, ik ga 12 november met verlof, en we verwachten een meisje. 
@Emma-vB: vergeten te zeggen, maar dank voor je uitleg over de harde/gespannen buiken! bij mij is het dus voornamelijk dat laatste, maar hoe drukker en intensiever mijn dag is (zowel fysiek als mentaal), hoe eerder en heftiger die spanning voelt. 
Het komt nu in rap tempo dichterbij he! Kan niet wachten!

@JL ja nu gaat het hard. Ik ga ook 12 november met verlof! Nog maar 3,5 week joh! Ik heb de 8e op kantoor nog een afscheidsmomentje gepland en dan neem ik iets lekkers mee. Ik stuur een paar teams aan en hun kennede gaan ze wel iets leuks geregelen. Van mijn directe collegas werkt bijna iedereen thuis, dus nu al zin om hun allemaal even live doei te zeggen ☺️

Ik ben ook voorzichtig met knuffelen en grote groepen maar ga wel regelmatig gezellig even wat drinken of uiteten met een vriend(in). Ik heb de vaccinaties gehad dus voel me iets zekerder. Al wordt ik wel panisch van groepen mensen in supermarkten en treinen enzo en een volle kroeg stap ik ook niet in?.

Geen probleem JL! Ik herken wat je zegt! Op drukke werkdagen kan heb ik dat (naast harde buiken) ook veel meer dan zoals vandaag op mijn vrije dag. Maar heb dat eigenlijk al de hele zwangerschap. Ben benieuwd hoe het straks in december voelt om níet meer zo opgeblazen te voelen haha! 

Leuk zo'n lijstje! Ik ben 1 december uitgerekend van ons eerste kindje (meisje). Ga na dinsdag al met verlof! Heerlijk vooruitzicht ?
En ik heb trouwens geen last gehad van geen enkele vaccinatie (rhesus, Corona, kinkhoest). Ga morgen ook de griepprik halen. Doen jullie dat ook?
Ben ook wel beetje bang om griep ofzo te krijgen nu, dus pas wel wat meer op. Maar helemaal voorkomen doe je het toch niet. Mijn man heeft nu ook de griep, dus kan best dat ik het dadelijk ook krijg. Duimen maar gewoon van niet! ?

@JL wat leuk. Ik ben 23 december uitgerekend van mijn eerste kindje, ook een meisje en ga ook 12 november met verlof! Nog 3 weekjes! :)

Terug
Bovenaan