Uitgerekend december 2021

Hier gaat het heel goed! 
Ik heb wel dat ik sinds een week ofzo standaard rond 5 of 6 uur wakker word en nauwelijks meer kan slapen. Heel de zwangerschap al licht geslapen (terwijl ik normaal echt prima en diep slaap) en 1x er uit voor naar de wc te gaan maar nu lijkt m'n lichaam zich helemaal voor te bereiden op korte nachten ?. Herkent iemand dit?

Hier ook alles goed! En al lekker aan het aftellen hoor, zoveel zin in. Jullie ook?
@Emma ja dat herken ik enorm! Altijd een goede slaper geweest en vanaf begin van zwangerschap is het een ramp. Vannacht 5x eruit, een record tot nu toe. En ik lig steeds vaker een paar uur wakker midden in de nacht, niet vanwege zorgen of piekeren ofzo maar gewoon geen slaap hebben. Nou ja ergens vind ik het fijn te weten dat ik dat aan kan, want ik maakte me wel wat zorgen over hoe dat straks moet met korte en gebroken nachten! 

Een tijdje niks van mij laten horen, maar natuurlijk wel alles hier gevolgd. Afgelopen vrijdag hadden wij een extra echo (32weken) in verband met het controleren van de niertjes welke bij de 20 weken echo wat groot leken. Inmiddels gebleken dat ons kindje zijn niertjes gewoon mooi binnen het gemiddelde past. Echter is er wel iets anders uitgekomen en dat is namelijk dat de baby met alles 3 weken voorloopt qua groei. Alles is zo groot als een baby’tje van 35 weken. Nu moeten we morgen naar de verloskundige om uit te sluiten dat t geen zwangerschapsdiabetes is en over 2 weken een nieuwe echo in t ziekenhuis en aansluitend een afspraak met de gynaecoloog. Ik maak mij niet druk omdat ik hij verder helemaal gezond is, maar waar ik mij wel druk over maak is dat ik volgens mijn eigen berekening al vanaf het begin dacht langer zwanger te zijn (toevallig nu 35 weken), wat nou als dat echt zo is….? Ik moet nog 4 weken werken tot mijn officiële verlof dan komt alles toch ineens wel heel dichtbij… Is dit herkenbaar voor jullie of hebben jullie wel is dit soort verhalen gehoord?

Hee Merel,
Wel spannend dan! Heb je die vraag ook aan je verloskundige gesteld? Ik kan je helaas niet helpen, want ik herken het niet. Snap wel dat je je een beetje zorgen maakt omdat je nog even moet wachten tot je verlof en je je natuurlijk mentaal ook nog wil voorbereiden.

Hier ook om de haverklap de verloskundige gebeld en in het weekend op de huisartsenpost geweest. Ik heb behoorlijk buikpijn en harde buiken telkens, mega aandrang om te plassen. Het zit allemaal zo strak. Maar het zijn geen weeën, geen zwangerschapsvergiftiging of blaasontsteking ? De kruiken en rustig aan doen werken niet altijd meer. Dan maar uitzitten ? bijna verlof (volgende week vrijdag)!

Heee hoe is het met iedereen?

Ik ben flink verkouden. Gelukkig geen corona maar ben er wel goed ziek van. Slapen lukt nu nog maar 3/4 uur snachts. Gelukkig ben ik al met verlof en kan ik goed uitzieken en lekker rustig aan doen.

Jessie wat vervelend! Ik heb ook vaker savonds en snachts last van een harde zware buik en heb af en toe ook al oefenweeen.
Rennie helpt bij mijn maagzuur niet meer maar ik eet nu 2 lepels droge havermout voordat ik ga slapen of een dutje ga doen, dit helpt gelukkig nu wel goed!

Nog maar 4 weken tot de uitgerekende datum! ? Ik heb het idee dat ze wel eerder komt haha, wat zegt jullie gevoel?

Merel weet je al iets meer wat het zou kunnen zijn? Vervelend zeg. Ook dat je nog even door moet met werken, maar als het nodig is kun je altijd eerder met verlof of je ziek melden toch?

Terug
Bovenaan