uitgerekend eerst week Augustus 2018

Ann: Ik had van mijn vorige zwangerschap nog fotolijstjes liggen waar ik dan roze en blauwe muisjes in wil doen met een foto van de echo. De vorige keer kwam het er niet van, hopelijk nu wel. Ben niet zo creatief verder en dit past wel goed bij me.

Lavendel: ik heb zeker af en toe steken aan mn eierstok maar niet perse als ik lang zit ofzo. Ik heb gelezen dat dit door het aanmaken van progesteron komt en dat dit weg gaat zodra er een placenta is i.p.v. het vruchtzakje. Als je het niet vertrouwt zou ik altijd even je vk bellen.

Hoi lavendel,

ik herken dat wel. De Gyn zei dat ik me niet teveel zorgen moet maken zolang het niet continu is, gelukkig is het na een paar dagen echt flink geminderd.

Hoi allemaal!

Ten eerste van harte gefeliciteerd met het mooie nieuws!

Ik sluit me ook graag aan bij de groep.
Heb gisteren positief getest en mijn man weet nog van niks!

We hebben in januari een dochter gekregen en ik heb snel een shirtje bedrukt voor haar met 'Big Sis', dat ze vanavond/morgen in haar schoen krijgt van Sinterklaas.
Die mag ze dan samen met papa uitpakken, ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren!

Mijn mentruatie was heel onregelmatig, dus kan niet helemaal berekenen wat mijn uitgerekende datum is, maar zal rond 3 augustus zijn.

Wauw, wat leuk. Ik heb even niet gekeken maar er zijn zoveel nieuwe zwangeren bijgekomen. Felicitaties en een warm welkom aan @Nonare, @Priskeendanae, @Marleen, @Anoniempje 1990, @Fennabas, @Ann, @MisPoekie, @Sara en de meiden die ik ben vergeten. 
@Kimmmberly, veel sterkte. Ik denk dat iedereen hier met je meeleeft en haar adem inhoudt dat het haar niet overkomt. Ik wens je alle liefde en troost toe en hoop dat je je snel weer op het forum kunt melden met een nieuwe klein wonder. 
@MissPoekie, @Ann en @Marleen, leuke ideeen om het te vertellen. Wij zijn er nog niet over uit wat het meest geschikte tijdstip is. Misschien kerst maar dan willen we het alleen aan de ouders vertellen. Of eind januari wanneer mijn schoonmoeder 70 wordt en we in de “veilige” 12e week zitten. Aan de andere kant kan ik zo moeilijk mijn mond houden elke keer wanneer ik mijn eigen moeder spreek. Het kan dus zomaar een flapuit verrassing worden. 
@Lavendel, ik heb het ook sinds maandag. Vooral met bewegen en staan. Volgens huisarts en verloskundige is het normaal in deze periode (week 5) door alle ontwikkelingen in de buik. 
Hopelijk belt vandaag eindelijk de assistent van de verloskundige terug en kunnen we een echo inplannen rond 14/15 dec om te controleren of alles goed is  

Nou eerste keer overgeven is een feit hier! Bah bah net nu we vandaag een weekendje met de familie naar Terschelling gaan. Samen in een appartement ? hopelijk hebben ze niks door....  

@ann, succes dan maar dit weekend! ik hoop voor je dat het eenmalig is. ;-)

Ik heb het laatste uur echt een zeurend gevoel richting mijn liezen en bovenbenen. Het is niet pijnlijk maar een soort van drukkend gevoeld. Echt heel irritant. Heeft nog iemand dit?

Zo weer ff bijgelezen na een dagje offline te zijn geweest. Nog meer zwangere dames, gefeliciteerd!! 
Ik vind het idee van de kalender echt superleuk! Ook passend voor deze tijd :)
mijn familie weet het dus al. de schoonfamilie is de zaak van mijn man. Dus weet niet hoe hij het gaat vertellen. Na de derde keer was de originaliteit wel een beetje vanaf Haha. 
Ben wel benieuwd hoe mijn kinderen gaan reageren. Vooral de oudst 2. De jongste heeft het nog niet door. Ik denk dat we het gaan introduceren door te zeggen dat we niet op vakantie gaan naar Frankrijk (en dat gaan ze echt niet leuk vinden, voel me nu al een slechte moeder ?)
zijn er meer die het zou koud hebben? T is natuurlijk ook niet warm buiten, maar ik heb t de hele dag door ijskoud. Hoe warm ik me ook kleed of onder hoeveel dekens ik lig... 
tegen de tijd dat we moeten bevallen is t natuurlijk veel te heet ?

Terug
Bovenaan