Uitgerekend eind mei/begin juni

@IkJijWij welkom op het forum! :) 
@Zwanger yes, ik neem ouderschapsverlof op maar wel pas nadat ik mijn vakantiedagen een beetje heb ingezet als 'parttime' dag na mijn zwangerschapsverlof. Had uitgerekend dat ik na augustus (als ik terugkom) nog tot eind okt iedere week 1 verlofdag kan inzetten. En dan dus per 1 nov ouderschapsverlof opnemen 1 dag in de week. Zo blijven al die vakantiedagen niet over en houd ik mijn reguliere salaris, opbouw vakantiegeld/pensioen etc. t/m oktober. Wel zo prettig :) 
Kolfrecht daarentegen vind ik dus echt een ding om aan te kaarten... dat vind ik dus echt moeilijk omdat ik elke dag bij een andere klant zit...

Wat anders... Ik kom net van de vk, hb gehalte gemeten en die is 6.3. Reden voor hen om mij ferrofumaraat voor te schrijven (2x per dag pillen slikken). In eerste instantie dacht ik ja prima joh. Maar ik hoor van de apotheker net dat je er supermisselijk van wordt (vk schrijft ook voor neem 1/2 uur voor maaltijd in - terwijl apotheker zegt, doe dat alsjeblieft niet! je wordt er ziek van) en je krijgt last van obstipatie. Nou heb ik net de obstipatie een beetje onder controle dus ik twijfel heel erg of ik deze tabletten wel wil gaan slikken....  weet eigenlijk ook niet hoe 'gevaarlijk' het is dat je een wat lager ijzergehalte hebt?  Iemand tips? ervaringen? 

Mijn ijzergehalte is ook gedaald tijdens de zwangerschap maar had net een grenswaarde. Voor mij was roosvicee ferro een prima optie en dat gebruik ik nu al een aantal weken. Dus dat zou je sowieso kunnen doen. 
Een vriendin van mij kreeg wel ijzertabletten maar merkte er niets van qua bijwerkingen gelukkig. Ze was ook gewaarschuwd voor met name obstipatie. Dus het is ook afwachten hoe je erop reageert! 
Qua verlof: ik neem na mijn reguliere verlof 3 weken vakantie en 4 weken onbetaald verlof aaneengesloten, waardoor ik in totaal 5,5 maand thuis ben. Dat vond ik een fijn idee :) ouderschapsverlof is dan evt altijd nog een optie 

Welkom ikjijwij!
@zwangeryes wat goed dat je halve dagen gaat werken nu het niet meer lukt zeg!! Gelukkig nog maar een paar weekjes.
@Vera wat een lastige beslissing. Ik heb er geen verstand van. Kun je het niet proberen en als het niet bevalt stoppen? 
Ouderschapsverlof werd mij ook gevraagd i.v.m. de formatie van volgend jaar. Ik denk dat ik gewoon 3 dagen ga werken wat ook de bedoeling was en dan mijn betaalde ouderschapsverlof inzet voor dag 4 waardoor ik nog een tijdje 4 dagen betaald krijg maar 3 dagen werk. Als die uren dan op zijn, krijg ik gewoon voor de 3 dagen dat ik werk betaald.

Jippie, dat wilde ik dus ook doen. Maar dan van 5 naar 4. Maar volgens mij werkgever kan dit niet, de cao vind ik erg onduidelijk. Ik dacht er aan om het eens na te vragen bij de vakbond. Maar volgens mij moet je dan idd een deel terug betalen. Ik ben er niet zeker van, maar vraag het even goed na! Ik heb het zelf laten zitten omdat ik volgend jaar twee dagen ambulant werk en ik anders maar heel weinig tijd over houd op mijn eigen school. Het ouderschapsverlof bewaar ik nu dus voor later.

Hier ondertussen 28w4d. Wat gaat de tijd snel! Ik krijg het soms warm en koud van de gedachte 'hij is er bijna'. Ondertussen hebben we ook een naam voor die 'hij' :D. De knoop wat heel snel doorgehakt eens we er ons op toelegden. Als 2e en 3e naam nemen we gewoon die van onze beide papa's. Zijn wat in dezelfde stijl als de 1e naam, past mooi samen...
Het kamertje is geschilderd, we hebben de meubeltjes (en een shitload andere dingetjes) al in huis, maar nog niet opgezet. Wanneer doen jullie dit?
En verder... Nog steeds niet echt kwaaltjes eigenlijk! Ik merk dat alles wel wat trager gaat (vb. koken, mezelf klaarmaken 's ochtends, stappen), maar daar pas je je makkelijk aan aan... Dat zijn ook niet echt kwaaltjes vind ik. 
Deze week moesten we op controle. Baby doet 't prima, zat op percentiel 65 qua gewicht. Ik maak me daar nu nog geen zorgen in :), maar het ziet er naar uit dat het geen klein boeleke zal worden. Maatje 50 had ik sowieso al niet in huis gehaald (mijn man en ik zijn beiden groot), maar nu twijfel ik of die wel in een 56 gaat kunnen? :D. Toch wel eventjes zeker? 

@Tulipa ik werk nu ook 5 dagen maar laat mijn betaalde ouderschapsverlof uitrekenen op 3 dagen, omdat ik dat uiteindelijk wil gaan werken. Ze zeggen dat als je het op je nieuwe wwrktijdsfactor laat uitrekenen en dus al aangepaste aantal uren krijgt je niets hoeft terug te betalen.. ik heb het nog niet bij de bond gevraagd eigenlijk.
@mie je bent al goed bezig zeg! Kinderkamertje hebben we vorig weekend opgezet. Verder hebben we nog niet veel gekocht. Gaan we deze of volgende week doen. Wat fijn ook dat de baby t goed doet. Wij kopen ook niet veel in 50, omdat we wel lang zijn en hij met de 20weken evho ook langer dan gemisdeld was, maar 56 ga ik wel vanuit hoor. Over 1.5 week groei echo dus dan zullen we zien hoelang hij nu is.
Hoe is het verder bij jullie allemaal?? Wij hebben een zware nacht achter de rug... Ik had vannacht buikkrampen en die kwamen hielden minuutje aan en gingen weer dus we maakten ons wat zorgen en was niet fijn. Maar gelukkig zijn ze nu weg en rommelt het alleen nog wat dus gewoon even buikklachten, maar t ging woensdag over weeën en dacht even nee dat is toch niet dit en dat mag niet hoor. Maar gelukkig niet! Fijn weekend allemaal!

@Jippie oef schrikken van die buikkrampen! Kan me goed voorstellen dat je het woord wee al door je hoofd had spoken. Opluchting dat het is weggetrokken. Ik hoop voor jullie dat het niet nog een keer voorkomt maar pas als het tegen de 40w zit en echte weeen zijn!
Hier goed! Heb vk gebeld en aangegeven me niet fijn te voelen bij die ijzertabletten ivm bijwerkingen. Ik krijg nu anderen en mag Floradix gebruiken erbij. Dat is een kruidendrankje. Heel prima. 
Verder ook gewoon goed. Alle kwaaltjes ken ik wel maar niets wat me hele dagen beinvloedt afgezien van bekkenklachten. Maar ook dat overleven we wel.
@Mie, chill dat je geen kwaaltjes hebt! En lekker met die kamer bezig gaan. Vond ik het leukste werk!

Leuk dat de groep zich blijft uitbreiden, gezellige bedrijvigheid hier! 
Ik heb nog ontzettend veel uren staan waardoor ik in totaal ook 5,5 mnd thuis ben, heerlijk! Nog 4 weken werken en dan is het al zover. Ouderschapsverlof neem ik nog niet op, wil dat denk ik gaan gebruiken om de schoolvakanties over een aantal jaren iets beter te kunnen opvangen. Mijn vriend gaat wel een dagje thuisblijven om bij ons kleintje te zijn. Hoe is dat bij jullie? 
Kolfrecht is wel een goede, had er nog niet zo over gedacht dat te bespreken. Maar met een contract van 24u en tijd om te kolven blijft er wel wat minder effectieve werktijd over.. Goed dat ze daar ook alvast rekening mee houden qua bezetting enzo.
Wij hebben dit weekend ontzettend veel geklust, heel veel geschilderd. Ik heb vandaag de trap geschuurd én geverfd. Die moet nog 2x maar Mn rug is niet zo blij met me nu... morgenvroeg even lekker zwemmen en dan zien hoe t gaat en of t me lukt de trap nog s te doen..

Terug
Bovenaan