Uitgerekend eind mei/begin juni

Lekker Annemieke, bijna verlof. Hier geen vocht vasthouden, maar wel dat alles wat moeizamer gaat en zo.. blij dat het zonnetje weer schijnt. Kan ik met m'n dochter stoepkrijten in de tuin en dat soort dingetjes doen. Is wel vrolijk zo 

Ja de babyshower was echt super leuk en gezellig! Verder zaten de benen en het hoofdje nu op de maximale lijn ipv er ruim boven. Buik zit er nog steeds ruim boven, komt nu overeen met ruim 36 weken, terwijl ik morgen pas 32 weken ben. Een dikkerdje dus! Nog werken tot en met volgende week donderdag.
@Vera dat is echt balen. Hoop dat ie inderdaad nog draait!! Wel jammer dat ze waarschijnlijk niets regelen voor je, maar je weet het natuurlijk nooit.
@Annemieke dan is het nu echt aftellen!! Maar vocht vasthouden is wel vervelend. Ik moet zeggen dat ik er nog geen last van heb. Een vriendinnetje had het ook vanaf 30 weken.
@zwangeryes heerlijk verder genieten van je verlof. Ben inderdaad ook wel benieuwd of ie al gedraaid is.

Ah balen veraa! Heb je het door gehad? Onze baby was gedraaid inderdaad, maar is alleen met de hand gemeten, ik heb sowieso geen echo's meer. De baby is zeker nog niet ingedaald dus in principe zou hij nog kunnen draaien. Ik blijf dat heel spannend vinden.  Onze baby was wel uit zichzelf gedraaid. Toen was ik 34 weken. Ik heb volgende week weer controle en hoop dat hij tegen die tijd iets indaalt of zo.. of in ieder geval zo blijft liggen!
Wat is voor jou het volgende plan? Over anderhalve week kijken of de baby zelf nog draait en anders een uitwendige versie? Hoe ligt de baby in stuit? Zou je een stuitbevalling mogen in deze houding?

@Jippie is dat niet erg dat alles tegen het maximum aan ligt? Geeft dat kans op een eerdere bevalling ook?
@Zwanger yes, echoscopiste deed er mega luchtig over. Beetje raar. Plan is eerst vrijdag alles bespreken met vk en vanaf daar kijken hoe verder. Nog geen indaling dus hij kan idd nog draaien en anders hoop ik dat ze een versie willen proberen.
Heb denk ik wel doorgehad dat ie draaide want maandag zat mijn buik ineens heeel raar echt in een punt dat ik dacht vriend wat ben je aan het doen!
Volgens mij is het nu een onvolkomen stuit maar geen idee wat dat uiteindelijk betekent. Echt even afwachten nu en duimen draaien.
Hoop voor jou zwanger yes dat het kindje ook zo blijft en snel indaalt. Dan liggen ze maar 'vast' en heb je een zorg minder...

Vervelend is dat.. zo'n echoscopist kijkt natuurlijk echt naar het kindje en of dat allemaal goed is en niet naar de moeder en eventueel hoe dat dan verder moet. Maar dat is niet zo leuk als je je zelf zorgen maakt.
Een stuitbevalling is volgens mij lastiger als de voetjes naar beneden liggen. Maar dat zal de verloskundige vrijdag je vast wel vertellen. En het ligt er geloof ik ook aan hoe hij zijn hoofd houdt maar daar krijg je uiteindelijk misschien nog wel een echo voor.. Misschien draait hij voor die tijd nog wel. 
Wel goed dat hij nog niet is ingedaald! Dan wordt het allemaal een stuk moeilijker. Maar ik kan me voorstellen dat het best een eng idee is, ik maakte me ook onwijs zorgen, maar de verloskundige zei al als hij laatst gedraaid was dan kan hij nog redelijk makkelijk zelf terug. Bij mij was dat gelukkig ook zo, hopelijk bij jou ook! 
Versie zou ik wel proberen als het kan denk ik. Ligt je placenta in je rug? Hier doen ze een versie in het ziekenhuis, eerst controle van je kindje, dan draaien en dan nog een controle. Duurt dus wel eventjes. Maar de kans is wel groot dat hij uit zichzelf nog kan draaien nu geloof ik. 

Hoi hoi, 
Ik lees met jullie mee. Leuk om jullie ervaringen te lezen van het laatste trimester. Ik ben 4 juni uitgerekend en het begint nu toch wel spannend te worden. ?
Groetjes Daisy 

Terug
Bovenaan