Uitgerekend eind mei/begin juni

Ik zit al een gehele tijd in de ziektewet, omdat de belastbaarheid van mijn bekken minimaal zijn. Nu ik rust heb gaat het gelukkig redelijk en heb ik meer balans. Ik ga wekelijks naar de fysio en dat helpt wel. 
@Jippie wanneer ben je uitgerekend? Want volgens mij schelen wij maar een paar dagen. Fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden. Nu kun je wel extra vaak naar je kindje kijken.
@HappyH het is voor jou echt aftellen. Ben je er klaar voor?
Ik wil graag thuis bevallen, maar mocht het niet gaan dan wil ik in het ziekenhuis bevallen. Verder laat ik heel veel op me af komen. Ik ben er wel achter dat je niet kunt voorspellen hoe het gaat. ;-) 

We mogen inderdaad vaak kijken naar onze grote man. Aan t begin van de zwangerschap natuurlijk ook al zoveel dus dat zijn dan wel weer de voordelen.
We schelen 1 dag daiskuh. Ik ben 5 juni uitgerekend en volgens mij ook 1 van de laatsten op forum. 
Bij jou gaat het echt opschieten happy!!! En zwangeryes hoever zit jij ook alweer??
Waar hebben jullie de kaartjes besteld ikjijwij? En wie heeft kaartjes nog meer uitgezocht en waar bestellen jullie ze?

Ik zit vandaag op 35 weken ? nog een week of 6 en dan zal de baby er wel zijn! 
Happy zelfs nog eerder, gaaf! Ik ben benieuwd! 
En jippie voor jou blijft het dan spannend, als hij eerder moet komen dan duurt het voor jou misschien ook maar 5 weken! 

Ja het schiet echt behoorlijk op. Voel dat het kindje steeds verder indaalt, krijg steeds meer druk op de liezen en het bekken. De bewegingen van de baby zijn ook anders.
tja, ben ik er klaar voor.. qua spullen in huis wel, alles is binnen. Bevallingscursus en borstvoedingscursus gedaan. Dus in theorie zou het moeten lukken ;) het gevoel is wisselend... soms ben ik zeker van mezelf en denk ik: ja laat maar komen. En opsommige dagen ben ik weer erg nerveus en zie ik alleen maar beren op de weg. Ben heel blij dat ik in het zkh mag bevallen, ik heb daar wel echt vertrouwen in. Dus dat geeft me al wel wat rust :)

Wat gaat het hard ineens bij jullie allemaal! Ik ben pas 12 juni uitgerekend dus ik vermoed dat ik eerst aardig wat keer met jullie mee kan leven voordat ik zelf aan de beurt ben. Gelukkig maar, want ik ben in mijn hoofd ook nog niet zo ver, vind het erg spannend allemaal.... dat bevallen. Wij gaan trouwens ook naar het ziekenhuis en hebben daar vorige week een rondleiding gehad. Sjongejonge toen voelde het toch ineens wel 'echt' allemaal.
Geboortekaartjes hebben we wel over nagedacht, maar nog niets besteld.
Zijn jullie al uit de naam? Wij hebben een serieuze optie, maar ik twijfel nog een beetje. Ik vind de naam echt wel mooi, maar inmiddels zijn er al DRIE mensen in onze omgeving die dus die naam hebben geopperd. De eerste keer was het een goede vriend van me die zei: ik vind .... echt iets voor jullie! Daarna een nichtje dat de naam noemde en even later op één letter na ook de naam die we als tweede naam in gedachten hebben (terwijl je die niet vaak hoort). En vorige week zei een vriendin toen ik zei dat ik nog wel twijfelde... Ach... anders wordt het gewoon.... En nu twijfel ik dus... Zijn wij zo voorspelbaar of hebben we gewoon een naam gekozen die goed bij ons past? Aan de ene kant wil ik me er niet door laten beïnvloeden, niemand heeft door gehad dat we die naam ook echt in gedachten hebben. Aan de andere kant krijg ik nu toch ook wel de neiging om voor een heel bijzondere naam te gaan, zodat ik zeker weet dat niemand het aan zag komen haha. Hebben jullie ook al zoiets meegemaakt?

Goede avond dames,
Na een lange tijd afwezig zijn nu toch weer wat meer behoefte om dingetjes te delen en lezen van andere dames die ongeveer net zo ver zijn.
Het schiet zo te lezen al lekker op en sommige zelfs al verlof, heerlijk kan ook niet wachten!
Ben zelf 29 mei uitgerekend van ons eerste meisje  en ga 1 mei met verlof..  aftellen dus! Merk dat een 40 urige werkweek nu toch wel hoop energie dat kosten die ik eigenlijk niet mee heb of aan iets anders wil besteden.

Thuis hebben we alles al lekker klaar gelukkig.  De kaartjes zijn uitgezocht en bestellen wij bij kaartje2go verassend leuke kaartje die tenminste beetje betaalbaar zijn.
Tip voor geboorte zegels kreeg ik laatst om die te bestellen via sandd.. scheelt best een hoop met reguliere zegels allen maar twee bezprgdagen per week. 
Verder heb ik momenteel best was last van indalingskrampen en steken aan de onderkant .. ze lag afgelopen dinsdag ook al een stukje ingedaald. Dames die dit herkennen?
Over twee weken nog een echo, nog een laatste x kijken naar haar voordat we haar echt kunnen aanraken.! 

Oh fijn dat sommige baby's al gaan indalen! Mijn vorige kindje ging rond de 32 weken indalen. Inderdaad krampen en steken en lastiger lopen. Deze heeft er geen zin in, die zit nog wel goed. Ik zou het wel fijn vinden als hij een beetje zou beginnen met indalen, dan is de kans op draaien een stuk minder. 
Oh wat vervelend tulipaa! Ik zou ook gaan twijfelen dan. Maar als dat DE naam voor jullie is dan past hij misschien inderdaad heel goed en zou ik hem lekker houden. Tenzij je een nóg mooiere naam tegenkomt in de toekomst. Ik noem de baby ook al eventjes bij de naam (als ik alleen ben) dus veranderen zou ik dan wel lastig vinden nu nog.
Hier is de meisjes naam compleet! Twee mooie namen ? en de jongensnaam waarschijnlijk ook maar nog een klein beetje twijfel. Geboortekaartje is de volgende stap :p. Daar heb ik nog niet naar gekeken

Zo, heb het idee 2 dagen niet te hebben gekeken en het forum is losgegaan haha. Maar had mijn hoofd wel even bij wat anders.
Wat goed om te horen dat iedereen lekker gaat (op bekkenklachten na... I feel you Daisy echt. volgende week eindelijk afspraak om hiermee aan de slag te gaan. Het beperkt me gelukkig nog niet in alles).
Hier heel blij dat mijn kindje juist nog niet indaalt want dan is er dus nog kans op draaien. Vandaag precies 34 weken (en dus 24 mei uitgerekend) en bij verloskundige geweest voor een battleplan.
We geven het tot 24 april om zelf te draaien, dan ben ik bijna 36 weken. Er is genoeg vruchtwater was op de echo te zien en kindje is beweeglijk genoeg. Dus dat is in ieder geval een pré. Niet gedraaid op 24 april, dan mag ik gelijk door naar het 'draaispreekuur' in het ziekenhuis en vindt er een versie plaats. Waar zij hoge hoop op hebben want schijnt een zeer kundige man te zijn die dat doet.
Lukt dat allemaal niet, dan komt er overleg of een stuitbevalling een optie is (als meneer met zijn beentjes in de lucht blijft liggen wellicht wel) of toch een geplande keizersnede wordt. Maar tot die tijd eigenlijk nog genoeg opties om het lot te laten keren.
Uit onze groeiecho bleek wel dat hij echt korte beentjes had, zat in p2, dus dat betekent dat er maar 2% van de kindjes kleinere beentjes hebben. Omdat we ook de NIPT hebben gedaan welke negatief was (dus eigenlijk positief voor ons) verwacht ik niet dat het kindje iets mankeert. Want het buikje en het hoofdje waren perfect. Maar wij zijn dus in verwachting van een nieuwe Roel van Velzen waarschijnlijk :) :)
@Jippie, fijn dat je vaak mag kijken naar de man en leuk om extra foto's te hebben, omdat die van ons in stuit lag was er geen mooie foto te maken bij de groeiecho. En prima toch als ze hem eerder halen?

@SteffieH goeie tips allemaal! van kaartje2go en die Sandd zegels. Even uitpluizen. En ik begrijp heel goed dat 40uur werken te zwaar wordt. Ik neem nu regelmatig een middagje vrij. Dat is echt een aanrader.
@Tulipaa gewoon de naam kiezen die je mooi vindt. Alleen maar positief dat anderen deze naam ook leuk vinden toch!? 

Terug
Bovenaan