Uitgerekend eind mei/begin juni

@zwanger yes, bedankt voor het delen van je ervaring met de remifentanyl! Ik heb daar bij het ziekenhuis ook mijn voorkeur aan gegeven. Mocht het zo ver zijn en ik heb pijnstilling nodig. 
@daiskuh, ga ik daar even kijken. We hadden een superleuk kaartje gevonden bij prenatal maar je kan daar slecht zelf ontwerpen. Dan is het altijd afwachten hoe de proefdruk eruit komt te zien. Vind t teveel gedoe ;) 
Verder gaat het hier matig. Opeens vandaag veel bekkenklachten dus morgen naar de fysio. En sinds gister heel soms al oefenweeen! Mn lichaam is zich geloof ik aan het voorbereiden :) 

Vervelend die bekkenklachten zeg, happy. Sterkte! Gelukkig is je lijf al een beetje bezig naar de bevalling toe te werken. Is je kindje al aan het indalen met je oefenweeen?
Hier vandaag 36 weken, mijn lijf gaat meer tegen pruttelen af en toe. De ochtenden gaan goed, de middagen ben ik moe, en op.. vind ik erg naar voor mijn dochtertje, die wil natuurlijk in de middag ook gewoon naar de speeltuin en dingen doen maar ik moet daar echt moeite voor doen. Jammer..

@HappyH wat balen dat je bekkenklachten hebt gekregen. Fijn datdat je morgen al terecht kan bij de fysio! Hopelijk kan die zorgen dat je monder pijn hebt. Vooral veel rusten.. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. ? Dat is een goed teken dat je lichaam zich al aan hethet voorbereiden is. Succes met het zoeken naar een geboortekaartje! Bij Poobies werkt het erg makkelijk. 

@zwanger yes, ja de baby is al goed ingedaald, kon de gynaecoloog vorige controle zien. Dat is i.i.g. al een fijn idee
@daiskuh, heb oefeningen gekregen. Bleek dat ik teveel druk zette op de rechte buikspieren en de dieper liggende buikspieren juist nu wat meer steun bieden. Hopelijk helpt het als ik erop ga letten de komende tijd! 

@HappyH, hoop dat je nu dan met wat oefeningen minder bekkenklachten zal hebben. Ben zelf deze week ook eindelijk naar de bekkenfysio gegaan maar omdat ik bij Zwangerfit al zoveel tips en tricks had gekregen kon zij me niet heel veel meer helpen. Alleen even gemeten of ik wel goed kan ontspannen in de bekkenbodemspieren. Maar verder die pijn... ze zegt ja oefeningen blijven doen en verder is het helaas "suck it up". Top. 

@Zwanger yes: balen dat je je zo moe voelt 's middags. Nog 4 weekjes en dan zit het er op! Maar kan me voorstellen dat jouw dochtertje andere plannen heeft (zeker nu het weer mooier wordt en de speeltuin lonkt natuurlijk). Ik kwam er overigens gisteren ook achter dat ik een TENS kan bestellen (gratis) bij de zorgverzekeraar. Toch maar even over inlezen hoe dat werkt. 
Hier nog steeds een stuit. Ziet er niet naar uit dat meneer wil draaien. Volgens mij begrijpt hij ook niet zo goed dat hij omlaag moet want hij kruipt alleen maar verder omhoog heb ik het gevoel. Gevolg: uitgeput en benauwd omdat ie zo op de longen drukt. Nog lang niet ingedaald dus :) 

Weer even geleden dat ik meegeschreven heb. Het meeste lees ik wel. Inmiddels heb ik verlof. .! En wat een fijne weersverwachting.
De baby ligt met zijn hoofd naar beneden en is nog 'bewegelijk' ingedraaid. Hij ligt zo al een week of 6 dus verwacht dat hij in deze dagen volledig zal indalen, voor zo ver niet al gebeurd, sinds deze week veel last.van mijn schaam bot. Voelt enorm beurs aan. Hij groeit verder goed, hij is nog steeds aan de grote kant, woensdag weer een echo. Ben benieuwd wat de voorspellingen dan zijn.
Verder heb ik zoals ook andere dames last van mijn bekken, wat een feest zeg. Op deze manier wordt ik aan huis gebonden, kan helemaal niet meer echt lopen of staan. Echt balen. De fysio heeft het recht gezet en heeft oefeningen gegeven, hoop dat het hierdoor nog iets beter wordt. En ik heb een bellyband gekocht  om te kijken of dat nog verlichting biedt. 
Ik kreeg de Tens ook gratis van de zorg verzekering En heb hem dus besteld. Heb ik in ieder geval iets om te proberen, als ik daar behoefte aan zou krijgen. Zelf heb ik er dus geen ervaring mee, maar ik ken iemand die hem gebruikt heeft en zij vond het met de scherpe randjes er af halen. 

Hoi dames,
Daar ben ik ook weer even. Verlof!!! Ook hier kan de vlag dus uit. Lig helemaal uitgeteld op de bank maar wat ben ik vandaag verwend met enorm veel cadeaus en wat was het gezellig.
Vervelend van de bekken klachten zeg! Wat voor oefeningen heb je gekregen? Ik moet zeggen dat ik sinds dit weekend ook meer last van mijn bekken heb en s nachts heel slecht slaap. Misschien ook een vol hoofd van alles wat ik deze week nog moest afronden en overdragen. 
Wij mogen woensdag weer kijken hoe meneer groeit. Hij lag al die tijd in ieder geval goed, maar nog niet ingedaald. Wel drukt hij heel erg op mijn ribben of longen. In ieder geval voel ik veel druk boven mn borst richting mijn keel. 

Om een stuk achter uit te lopen en dan voor uit. Op die manier loop je natuurlijker. Ook de pas er inhouden, om het waggelen tegen te gaan. Daarnaast 2 tot 3 keer per dag op mijn rug liggen met de voet zolen tegen elkaar heen en knieën open laten vallen voor 15 min. Hier komt het bekken blijkbaar weer op de juiste plek.
En jullie? 

Terug
Bovenaan