Uitgerekend eind mei/begin juni

Bij mij is de tip om met name de diepe buikspieren te activeren omdat ik geneigd was mijn rechte buikspieren aan te spannen, hierdoor moet het bekken harder werken. Diepe buikspieren aanspannen doe je zo, lig op je rug (kan ook zittend of staand hoor), adem uit en bij het uit ademen trek je je navel naar binnen. Dan span je de diepe buikspieren aan. Als je dit doet voordat je een beweging gaat maken (opstaan, draaien), is het een stuk minder pijnlijk.
Verder kan je om je bekken te verstevigen de volgende oefeningen doen:
Op je rug liggen, knieen opgetrokken, bekken kantelen (holle/bolle rug). Of op je rug liggen, knieen opgetrokken, bekken de lucht in en even vasthouden. Of op handen en knieën rug hol/bol maken. 
Hoop dat t een beetje tot de verbeelding spreekt ;) 

Lekker verlof!
Ik heb dezelfde oefeningen als HappyH gekregen. Alleen dan nog op handen en knieën je benen een voor een naar achter steken en zorgen dat je bekken recht blijft staan zeg maar 

Oh ja, die had ik ook. Alleen kan ik die niet zo goed meer hahaha. Goed verhaal. 
Vanmorgen weer controle gehad. Alles prima, bloeddruk is gezakt!! Meer rust nemen helpt echt :)

Ik heb nog een oefening gekregen. Ik weer niet of die al gezegd was. 
Op je rug liggen, je knieën optrekken, voeten tegen elkaar en dan je benen spreiden. Even blijven liggen, dan weer benen dicht en dan weer spreiden. En dit meerdere malen herhalen. En op een grote bal zitten is ook goed. Daarmee train je ook je bekkenspieren. 

Grappig, ik heb ook dezelfde oefeningen inderdaad. Je kunt ook altijd eens vragen of kijken online naar het boek 'Bekkenpijn tijdens en na de Zwangerschap' van Cecile Röst. Daar heb ik met mijn fysio oefeningen uit gehaald en de bekkenfysiotherapeut verwees hier ook naar. 
Liggen in een vlinder (voor de mensen die yoga doen) is heel goed om je bekken weer symmetrisch te zetten. Je kunt op die manier ook op de bank zitten. Vind ik soms wel lekker.
En een grote yoga-bal en daar lekker op ronddraaien met je bekken en van voor-naar-achteren kantelen is ook fijn!

Leuk om te lezen dat nu toch echt de meesten met verlof zijn/gaan! Ik had vandaag de laatste klantafspraken en dinsdag dan alleen nog de administratie afronden en dan VERLOF!! WHOEHOE! En lekker paasweekend met veel zon! Tijd voor een witbiertje 0.0% om het te vieren!! 
Oja en ik heb ineens cravings... hele zwangerschap niet gehad maar nu móet ik echt rood fruit hebben de hele tijd. Rijd er zelfs voor om :') Gelukkig komt het in het seizoen!

Haha oh ik reageerde op het verlof van jippie! Heb zelf al verlof :)
Balen dat het nog steeds een stuit is veraa, maar komt vast goed, eventueel met draaien. 

Terug
Bovenaan