Uitgerekend eind mei/begin juni

Goedemorgen wat een heerlijk weer zeg! Ik ben ook al op zoek geweest naar waterdichte matrashoes/molton. Zeeman heeft het niet meer net als de wibra, de action heeft alleen waterdichte kussenhoes ?. Het lijkt erop dat het alleen nog maar op internet te bestellen is. Ik heb het maar even op pauze gezet.
Morgen verder met mn lijstje: tas inpakken, de laatste wasjes, achter een bedklos aan en de geboorttekaartjes idd (staat ook nog op pauze) hihi
Nu nog even genieten van het leven in mijn buik met mijn benen in de zon en een kopje thee :)

Hier ondertussen 34 weken en we werken ook verder aan ons lijstje:
- geboortekaartje: laatste opmerkingen zijn daarnet doorgemaild naar de drukker - check!
- kleertjes worden (met de nodige instructies) deze week gewassen door schoonmama (wij zitten tijdelijk zonder wasmachine, die komt wel terug nog voor de baby er is! :)). Ze was eigenlijk heel blij dit te mogen/kunnen doen voor ons.
- stilletjesaan ben ik ook begonnen met alles te verzamelen in mijn valiesje. Ik ben er enkel nog niet uit wat ik zal meenemen voor de bevalling zelf. Ik lees hier en daar 'ruim t shirt', maar dat heb ik niet in mijn garderobe. En tenzij ik in een metalshirt van mijn man wil bevallen, is eentje lenen van hem ook geen optie. Voorzien jullie echt een t shirt, of eerder iets wat net iets langer komt (kort slaapkleedje)?

Zo leuk om te lezen over iedereens voorbereidingen! Hier is alles klaar, behalve de geboortekaartjes. Daar komen we maar niet uit, ik vind de trends van nu niet echt geweldig. Misschien toch maar even ouderwets van die boeken lenen bij een drukker. 
@mie, ik heb 2 lange slaap shirts gekocht bij de hunkemoller. Die zijn ruim genoeg. Alleen leek het me misschien ook handig om een soort lang shirt te hebben met knoopjes aan de voorkant, zodat je na de bevalling makkelijker huid op huid contact kan hebben met de baby. Maar de realiteit is denk ik, dat je door de warmte toch op een gegeven moment naakt ligt, dus dan maakt het niet zoveel meer uit.

Hier had ik bij mijn eerste inderdaad een wijd shirt mee, dat heb ik omdat ik het mee had en in mijn pyjama naar het ziekenhuis ging een uur na de bevalling aangetrokken toen de grootouders kwamen :p. Maar inderdaad naakt bevallen, door de adrenaline had ik totaal geen idee van warm of koud en lekker huidcontact gehad 
Heerlijk zonnetje inderdaad!

Iedereen is lekker bezig met de voorbereidingen. Ik moet nog 2 dagen werken en dan begint mijn verlof gelukkig. Ben er ook echt aan toe. Die nachten.. pffffff.... ik lig niet lekker en heb veel last van maagzuur. Maar ja, daar ben ik vast niet de enige mee hier...
Vrijdag ben ik 35 weken en dan krijgen we weer een groeiecho welke we volgende week met de gynaecoloog bespreken. Het kind wordt groot geschat en ik wil dan gaan aansturen met inleiden met 38 weken (wil geen 9-10 ponder “uitpoepen”).
De vorige keer heb ik het zeiltje uit het kraampakket gebruikt en daaroverheen een badlaken gelegd. Ging best. Vwb bevallingskleding; vorige keer een shirt gekocht, maar uiteindelijk in het shirt bevallen waarin ik maar het ziekenhuis ging. Ik heb nu wel 2 grote shirts gekocht bij de Hema, maar dat is meer voor erna. Op dat moment interesseert het je echt niet wat je aan hebt.
Wij zijn bijna uit de namen, moeten de kaartjes nog ontwerpen, nog een paar dingen wassen en wil in huis nog het eea doen (nestdrang is begonnen).
Succes meiden met de laatste loodjes. Geniet nog maar van het getrappel in je buik

Leuk joh al die voorbereidingen! Hier de laatste administratie op kantoor en dan echt verlof. Ik vind dat toch wel een dingetje haha echt loslaten is niet mijn ding. Het is maar goed dat zwangerschapsverlof verplicht is, anders was ik doorgegaan. Niet dat mijn baan nou zo spannend of leuk is maar het geeft toch routine.
Geboortekaartje hebben wij bij hippegeboortekaartjes.nl een proefdruk besteld. Wel gewoon een standaard design, niet zelf lopen knutselen. 

Morgen afspraak bij vk, kleine man is nog niet gedraaid dus ik verwacht een doorverwijzing voor een versie. Keep you posted!

Hier is de maxi cosi lekker gewassen (was van mijn dochter, een helemaal nieuwe had ik natuurlijk niet gewassen :p)
Straks de matras tijk nog wassen. En dan de maxi cosi in de auto en het bedje maar klaar zetten om gepakt te worden. En dan nog even het bed opmaken met een zeiltje voor het geval dat. Donderdag vluchttas (staat nog steeds op de agenda :p) en dan is het wel eens tijd om geboren te worden ? nee hoor, dan kan het nog 5 weken duren tot 42 natuurlijk. Maar ik ga er een beetje vanuit dat deze eerder komt dan mijn dochter die met 41+1 kwam. Dus ik hou rekening met tussen 16 en 23 mei ergens denk ik :) minder dan een maand dus nog! 

Zoo iedereen is lekker druk bezig en veel berichtjes op het forum. 
Bijna verlof voor jullie Sanne en Vera! Succes met de laatste dagen. Daarna ook lekker genieten. 
De kraamzorg is net geweest en ik moest wel grinniken, want jullie hadden het al over de krakende zeiltjes en ja daar begon ze ook over. Lekker herkenbaar dus! Ik weet nu ook weer wat ik allemaal moet regelen en een boekwerk om door te lezen. Ook krijg ik wel de drang om alles te regelen en vooral om alles in huis op te ruimen en weg te gooien. Geboortekaartjes wordt gewoon een kant-en-klare. Heb al wel wat leuke gezien.
Morgen weer een groei echo dus ben benieuwd of hij weer wat dichterbij de lijntjes komt en wat haar plan van aanpak is.

Terug
Bovenaan