Uitgerekend eind mei/begin juni

Leuk die lijstjes, die heb ik niet.. ik wil wel een eerste jaar boek inderdaad. En als het een jongen blijkt jongens kleding :p
Ik heb deze dagen het ledikant, de box en de kinderwagen klaar en opgemaakt :) zeiltje op het matras, alles is klaar voor de baby..
Gister controle gehad, nog steeds niet ingedaald maar wel nog steeds hoofd naar beneden. Als de vliezen breken dus gaan liggen en meteen de verloskundige bellen.. 

Slim een verlanglijstje maken voor het kraambezoek. Hebben jullie ook zo'n kraamboek waar men dan in kan schrijven wat ze van je (de baby) vinden en hoe lief etc. etc. en wat ze de baby toewensen? Ik heb er één gekregen maar vind deze heel erg zweverig haha.
Ik denk overigens als ik zo'n lijstje maak dat ik er ook wat grotere dingetjes op zet zoals een babygym (voor als de kleine wat ouder is), en een mobiel voor boven het bedje. Dat doen we nu allemaal niet om het zo rustig mogelijk te houden de eerste maandjes maar daarna is het wellicht wel leuk. En wat speelgoed is altijd goed. En van die koelkastbijtringen. Voorleesboekjes... (rupsje nooitgenoeg :) )
@CLB en @Zwanger yes, fijn dat ik niet de enige ben met hormonale emotionele schommelingen. Als je weet wat het is, en begrijpt dat het weer het zoveelste zwangerschapskwaaltje is dan is het wel wat draaglijker.

Ik heb inderdaad ook een lijstje, vond het zelf ook fijn om te weten wat ik kon kopen toen ik op kraamvisite ging.
Vandaag mijn vluchtkoffer ingepakt. Raar idee, normaal pak je je koffer omdat je op vakantie gaat. Ik weet eigenlijk niet wat ik van het kraampakket hiervan moet meenemen? En wat doe/heb je eigenlijk aan als je naar het ziekenhuis gaat? Iemand hier ervaring mee? 

Ervaring, wat je op het moment aan hebt dat hou je aan :p 
Van je kraampakket niks uitpakken en meenemen, in het ziekenhuis hebben ze matjes, netbroekjes, kraamverband, luiers en al die medische dingen. Dat pakket gewoon om de doos laten voor als je thuis gaat bevallen en het dan nodig hebt of uiteraard voor na de bevalling. 
Gewoon een schone set kleren (met makkelijke broek en grote onderbroek ;p) mee en je toilettas en die van je man. En je lader voor je mobiel. Dat was het belangrijkste. En uiteraard voor de baby een setje 50 en een setje 56 mee! Met mutsje 
Ik heb geen kraamboek, vond ik bij de eerste niet belangrijk dus had ik niet en ik heb er ooit op kraamvisite eentje in gevuld en dan vergat de moeder het aan de helft van de bezoekers te vragen of mensen wisten niet wat ze de baby wensten en er stond heel veel hetzelfde in :p 

Goed om te weten zwanger yes! Haha ik dacht ineens, wat doe je aan in de auto? Is zo'n matje voor het eventueel vochtverlies niet handig? 

Zoals zwanger yes ook zegt.. Je hebt aan wat je aan hebt. ? Op dat moment denk je niet aan het verkleden, maar concentreer je je op de bevalling. En idd vooral je kraampakket dicht laten. Je kunt wel een vuilniszak in je auto leggen of klaar leggen voor als je naar het zkh gaat, dat is wel slim om je autostoel te beschermen voor als je vliezen zijn gebroken of breken. 
Een muziekmobiel hebben wij niet boven het ledikant, omdat ik dat een slaap plek wil laten. En dus zo rustig mogelijk. Wij hebben een muziekmobiel boven de box. Als ze wat ouder zijn gaan ze een poging doen om de speeltjes te pakken.
Ik doe niet aan een lijstje voor het kraambezoek. Ik vind dat ze zelf mogen kiezen wat ze willen geven. Als ze het graag, dan geef ik het wel aan. Maar ik vind het ook leuk om verrast te worden.
Een kraambezoekboek wil ik nog wel halen, omdat mijn andere 2 kinderen er ook een hebben. Ik heb hem van Francine Oomen. Zijn leuke boeken! 

Hi allemaal!
Ik lees al een paar dagen mee en heb toch besloten om te reageren. 
Zal mezelf even kort voorstellen. 
Ben 25 jaar, en vandaag precies 37 weken zwanger, 21 mei uitgerekend van ons eerste kindje. Een meisje?
Ik zit al vanaf 9 oktober thuis ivm bekkenpijn. Werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep. Arbo arts en manager hadden besloten voor mij om mij 100% ziek te melden. Jullie zullen wel begrijpen dat ik er nu hèlemaal klaar mee ben en dat ze echt wel mag komen. Ik slaap verrot en kan overdag niet veel vanwege mn bekken. Doe stiekem wel wat natuurlijk, anders gaat de tijd zo traag. Ben ook nog chronisch vermoeid dus ideaal is anders?
Heb niet de meest ideale zwangerschap, veel kwaaltjes helaas. 
Maar nu ik 37 weken ben, vind ik wel dat ze mag komen, ben dr helemaal klaar voor! Hebben jullie dat ook, dat je bij elk ding dat je voelt, gaat kijken op internet of dat een voorteken is??
Hoop lekker mee te kunnen kletsen met jullie!
Liefs E. 

Haha welkom witte chocolade (lekker!) Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes waarvan ik denk: zou het het begin zijn. Bij mijn eerste had ik dat vanaf 40 weken ongeveer, maar toen begon ik stukjes slijmprop te verliezen dus toen had ik echt iets van kom nou gewoon! Dat werd dus 8 dagen later... 
Nu nog geen last van, baby is nog niet ingedaald dus ik ben eerder aan het hopen dat dat gebeurt dan dat de bevalling start. Maar ik kan me voorstellen dat als je al zo lang thuis zit je er echt klaar mee bent! 
Ben je altijd chronisch vermoeid? Lijkt me lastig als je ook moet werken en zo.. ik herinner me het eerste jaar werken na geboorte van mijn niet goed slapende dochter nog, bijna niet te doen!
Wij hebben ook geen speelgoed en mobiel in bed inderdaad, bed hoort een rustige plek te zijn. Mijn dochter heeft twee knuffels in bed, dat is ruim voldoende :p. Maar misschien bedoelde jij ook boven de box na een paar maanden veraa? Boven de box hebben wij er ook een :) heel leuk op een gegeven moment! 

Terug
Bovenaan