Uitgerekend eind mei/begin juni

Dankjewel voor de vragen. Ik ben zeker al wat opgeknapt. Nog niet veel gegeten, want ik heb gewoon geen trek, maar voel me wel fitter. Buikgriepje van een dag dus.
Wij gaan bevallen in het ziekenhuis en na de bevalling eerst even een uurtje samen en dan mogen onze ouders komen kijken. Ligt er natuurlijk wel aan hoe ik me voel, maar wil hem toch graag showen. Broer en zus kijken we dan wel even.. Ligt er ook al hoe alles loopt en wanneer we naar huis mogen.

@Ja, de Zwangerschap gaat heel voorspoedig. Weinig te klagen;-) Ik heb net een week verlof erop zitten. Heb ik even meer tijd voor dingen in huis en met m'n 2 jarige dochter. Ik merk wel dat ik nu ook wel behoefte heb aan een middagdutje smiddags. Als m'n dochter gaat dutten, doe ik ook gewoon mee. 
Vandaag enorm verrast, gingen lunchen bij m'n schoonouders ouders, kwamen we thuis hadden ze een babyshower georganiseerd. Echt super leuk. Was ook heel erg verrast. Had niet meer gedacht die te krijgen. Heb ook veel leuke kado's gekregen. 
Wij gaan dit keer, als alles meezit ook bevallen in het ziekenhuis. De vorige keer bij onze dochter goed bevallen, en ook geen kraambezoek in het ziekenhuis gehad. Mijn moeder in de middag (ik beviel om 00.38) net voor vertrek wel even helpen met naar huis gaan enzo. Zij was ook de eerste die de kleine zag buiten ons. En eerlijk gezegd vond ik dat ook fijn zo. Dat we met z'n drietjes toen thuis kwamen, kraamzorg kwam ook pas begin avond en dat we even tijd hadden als nieuw gezin. Wij zullen dat hopelijk dit keer net zo doen. Lekker rustig, een nieuwe baby is al hectisch zat allemaal. Komt zoveel op je af. 
Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal voorspoedig gaat. 

Super lief jullie reacties! Zeker fijn omdat ik niet iedereen wil inlichten over de situatie, dan ben je ook zo ‘verplicht’ om alle vragen steeds te beantwoorden, plus de zorgen die mensen dichtbij zich gaan maken.
het gaat hier voor vandaag niks meer worden vrees ik. 13u de 2de en laatste tablet voor vandaag gehad. Morgenvroeg om 6u opnieuw. Wel voelde de gynaecoloog zelf vooruitgang i.t.t. de vroedvrouwen; er is een kleine opening ontstaan, de hals is iets korter en de mond iets weker. Geen grote vooruitgang, maar het doet toch iets. Ze wil me graag zo lang mogelijk de kans geven het ‘zelf’ te doen, zonder keizersnede. En zolang de waardes binnen de marge blijft, zijn wel erg alert op verguftiging. Hoe lang ik dit vol ga houden? Het is mentaal best pittig maar lichamelijk vraagt het ook veel. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het zweet me overal uitbreekt als de klok richting een nieuwe tablet gaat. Maar goed, ik wil zelf echt alles eraan doen om vaginaal te bevallen. 
Wat betreft zkh bezoek; wij hebben ook afgesproken dat we na de bevalling samen kijken hoe het is en wie we graag hier willen hebben. In Belgie blijf je normaal sowieso 2/3 dagen. Ik wil graag (afhankelijk van de situatie) na 24u naar huis. Dat is hier zo’n beetje de bodemeis aan verblijf na de bevalling. Ook weer heel anders dan in nl. 

G-G, lekker slapen hoor 's middags! Ik slaap ook met mijn dochter mee :) en wat leuk een babyshower! 
Gebruiker, je mag het hier gewoon delen natuurlijk. Wat vervelend dat het nou alweer vandaag niet lukt, maar dat de gyneacoloog verandering merkt is wel fijn. Lijkt me inderdaad zowel lichamelijk als mentaal zwaar zo'n lange inleiding. Kan je nog iets doen daar? Tv kijken of een boek lezen? Of heb je daar te veel kramp voor?
Oh in België heb je geen kraamzorg natuurlijk.. dat soort verschillen zijn wel groot. Ik snap dat je snel naar huis wil, hopelijk gaat dat gewoon. 

Wij zien na de bevalling wel wie er komen en wie niet in het ziekenhuis. Mocht ik in het ziekenhuis bevallen, want ik zou graag thuis willen bevallen. Mijn moeder is bij de bevalling. Sommige vrienden staan bij ons heel dichtbij waardoor die mogelijk al wel komen. Ligt eraan hoe laat we bevallen, waar ik beval, hoe ik me voel en wanneer we naar huis mogen. Ik wil ook graag het broertje/zusje aan onze andere kinderen laten zien en dat doe ik graag met zijn 5en en niet met familie erbij.
Gebruiker.. Wat duurt het zo toch lang. Reageert je lichaam wel op de medicatie? Heb je krampen of andere klachten? Want als je dat al 2 dagen hebt, dan lijkt me dat wel heftig. We blijven duimen voor je dat het niet te lang duurt! 

Ah jeetje gebruiker, wat balen zeg! Fijn dat de gynaecoloog wel vooruitgang zag, maar dit is fysiek en mentaal wel een beproeving zeg... Ik hoop dat je wat kunt slapen vannacht en dan morgen weer met frisse moed er tegenaan ?

Goedemorgen,
Ik hoop dat er een paar hier een drukke babynacht hebben gehad :)
Ik lig al een tijdje wakker met kramp, wel een die voortdurend aanhoudt, dus niet heel fijn. Ben al rondje gaan lopen maar het gaat maar niet weg. Nu slaap ik over het algemeen nog best oké dus mag niet klagen.
Iemand anders hier die ook zo ‘benieuwd’ is hoe de echte weeën voelen? Iedereen altijd maar met hun ‘die hetken je meteen als het zover is’ haha 

Haha, ik ben al een keer bevallen, herinner me de weeën echt als een kramp die bovenin mijn baarmoeder begon en dan naar beneden trok. Begon te doen, dan een piek en dan zwakte het af. Maar dat is te theoretisch om dan te weten hoe het voelt :p.
Hier nog niks, op rugpijn na, maar dat kan goed komen van het tillen van mijn peuterpuber gisteren.. die luisterde nogal slecht ?

Terug
Bovenaan