Uitgerekend eind mei/begin juni

Hier vannacht geen drukke baby, integendeel. Voel wel wat beweging, maar voor mijn gevoel veel te weinig. Heb al gedoucht, iets zoets gegeten, lig al even op mijn linker zij maar hij/zij houdt een slaapdag. Straks acupunctuur en daar reageert de baby meestal vrij snel op. Zo niet, dan bel ik de verloskundige om even naar het hartje te luisteren.
Weer niet echt een fijne nacht dus. Gelukkig is mijn zoontje vandaag bij mijn ouders en heb ik de dag voor mezelf. Had niet verwacht dat ik dat zo lekker zou vinden. Zie er wel een beetje tegenop dat ik hem eind van de week als ik word ingeleid, een paar dagen niet zie. Maar dat kan even niet anders en misschien verloopt de bevalling heel voorspoedig.
Wat ik me nog van de weeen kan herinneren is dat je buik van boven naar beneden strak trok en hard werd. Pijn kan ik me niet echt herinneren. Zal vast pijnlijk zijn geweest, want ik heb op een gegeven moment om een ruggenprik gevraagd maar dat ging niet meer.
Ik hoop dat de acupunctuur dit keer weer net zo zijn werk doet als de vorige keer. Het leek wel of ik in een soort trance zat. Was super relaxt. 
We gaan het zien. Meiden, veel succes weer vandaag! 

Ik geraakte de laatste dagen aan niet veel meer toe dan werken, huishouden, rusten,... en af en toe wat bijlezen hier :).
Voor sommigen wordt het wel heel spannend ondertussen! Leuk om ieders vooruitgang (of jammergenoeg, soms ook gebrek daaraan) te kunnen volgen.
Ik start vandaag mijn laatste werkweek! Toch wel wat aftellen hoor... Het is een iets rustigere, oef, maar ik wil natuurlijk nog vanalles voorbereiden voor mijn afwezigheid. Nu goed, het zal afgewisseld worden met de nodige dutjes. Want dat slapen, dat gaat nog steeds op en af...
Morgen 38 weken, en ergens heb ik een 'voorgevoel' dat hij ietsje vroeger zal komen... Maar dat wordt wellicht bij de volgende controle wel ontkracht :p. We zien wel. Ik voel vanalles, ik voel dingen op andere plaatsen dan anders,... maar wat dat dan concreet betekent zullen we nog moeten zien.

Mie.. We zijn op dezelfde dag uitgerekend. ? Ik ben morgen ook 38 weken. 
Ik heb al 2 bevallingen meegemaakt. Ik snap dat je er benieuwd naar bent. Ondanks dat ik het al 2x heb meegemaakt blijft het spannend, vind ik. Ik ervaarde de weeën als enorme krampen met een piek en dan zakte het weer weg. En dat herhaalde zich steeds na een paar minuten. 

Haha mie, nog een week werken! Ik vind het zo knap dat je het vol houdt! Spannend hoor! Ik hoop dat je straks nog wel een paar rustige dagen kan hebben voor de baby komt!
Blijft spannend hè Daisy! Ik heb natuurlijk nog maar 1 bevalling gehad maar toch. Komt vast goed!

Mie, jeetje nog steeds werken... echt respect! Al merk ik dat hier de verveling ook begint toe te slaan. Komt ook omdat je (ik) bijna niks meer kan en nergens meer puf voor heb haha. Maar bij ons gaat het niet lang meer duren dus ik moet gewoon nog even volhouden.
Ik hoop Gebruiker dat het bij jou weer een stukje verder gevorderd is (of zelfs inmiddels bevallen!).
Zwanger yes, apart eigenlijk dat jij al over de 40 weken bent en nog nergens iets voelt wat zou kunnen duiden op een aanstaande bevalling. Alles loopt zo verschillend bij iedereen...
Zijn er nog meer meiden waarbij de baby onwijs beweeglijk is in deze laatste fase? Ik vind hem heel lief maar hij drukt me af en toe echt helemaal uit elkaar. Vraag me af of dat normaal is, want ik las ook iets van jullie van een minder beweeglijke baby. Hoop dat dat beter wordt met de acupunctuur!

Jeetje Mie! Veel respect voor je hoor! Is er een reden waarom je nog moet blijven doorwerken? In Nederland moet je met 36 weken met verlof. Woon je in België? Het is bij onze buren zo anders kwa regels enzo. Zo lees ik ergens terug dat België geen kraamzorg hebben en dan langer in het ziekenhuis blijven? Hebben ze daar mensen die helpen met borstvoeding geven? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, vergeef me. 
Gebruiker, ik hoop dat het met jou goed gaat, is er al meer vooruitgang en wellicht is er misschien al een baby, ik en meerdere met mij zijn erg benieuwd. Heel veel succes nog! 

Het verhaal wordt hier steeds gekker..
vanmorgen nog een tablet gekregen idd. Gisteravond gesproken over keizersnede, vanmorgen om 6u een tablet met de mededeling nuchter te moeten blijven. Nu komt net de gynaecoloog van vandaag;r mijn waardes zijn ineens verbeterd, urine is schoon. Er is dus geen reden voor een keizersnede (gelukkig). Gevraagd hoe dat kan, zou door de rust kunnen komen. 
Willen me vanmiddag nog inwendig onderzoeken, bepalen of er wel of niet iets in gang gezet kan worden. Ook gaan ze nu een 24u urine beeld maken; moet alle urine in 1 pot opvangen. 
Is de urine schoon ga ik morgen naar huis en willen ze me dondedag opnieuw opnemen en weer 3 dagen prostin opsteken. 
Dit is zo’n roller coaster waar ik niet in wil zitten. Zie nu al op tegen weer 3 dagen deze inzet en weet ook nog niet of ik dat ga doen. Als mijb waardes goed blijven wil ik ‘m ook uitlopen tot het einde en hem alsnog de kans geven zelf te komen. Keizersnede kan dan altijd nog.. Mijn vriend had de beschuitjes etc al mee vanmorgen omdat het de keizersnede er vandaag dus aan zat te komen. Mentaal is dit zoveel zwaarder dan dat het lichamelijk al is.. Maar goed, klaag modus uit;
hoe staat het bij jullie?!

Terug
Bovenaan