Uitgerekend eind mei/begin juni

Nou chocola ben benieuwd wanneer ie komt. Maar ook bij jou zwangeryes. Hoop dat t strippen morgen wat zin heeft.
Verloskundige zei dat hij nu wel wat ingedaald is, maar hij kan nog verder, maar dat kon ook bij de bevalling pas gebeuren. Vorige keer lag hij er nog tegenaan dus ben al helemaal blij dat hij nu iets in de bekken ligt. Ook bloeddruk iets omhoog dus ook wel fijn dat ik daarom.niet zo.duizelig meer ben.

Dat klinkt goed jippie! ? Een beetje ingedaald is goed genoeg! 
Ik hoop ook dat het strippen ons helpt! ? Merk het morgen wel ;p als het dan al kan, dat hoop ik maar

Wat een lieve reacties allemaal, dank jullie? Hier nog steeds rustig, heeft niks doorgezet helaas. Is nog wel erg aan het rommelen, mn darmen ook. Vriendlief is nu thuis, en morgen gelukkig vrij. Hooelijk wilt t zich nu wel doorzetten! En anders is het strippen misschien het laatste zetje. 
Fijn dat het kindje toch iets ingedaald is Jippie! Wie weet gaat hij nog verder!
G-G, het is idd mijn eerste kindje. Net nog een stukje gewandeld, morgen weer wandelen na t strippen?

Ik woon inderdaad in België... Als zelfstandige heb ik maar recht op 12 weken, waarvan 1 week verplicht op voorhand. De andere wil je natuurlijk na de bevalling opgebruiken. 
Als loondienst ben je denk ik hier ook pas een week voor je uitgerekende datum verplicht om te stoppen. In de praktijk nemen die mensen dan nog wel wat andere verlofdagen op, om toch wat vroeger thuis te kunnen blijven, maar voor mij is dit niet echt een optie. We zien wel. Ik ga me niet overdoen, als ik deze week merk dat het niet meer gaat, trek ik wel op tijd aan de alarmbel. En ondertussen behelp ik me met "vroeg in bed", en dutjes tussenin als het kan. 
"Wij Belgen" blijven doorgaans inderdaad ook wat langer op de materniteit, nl. 3 nachten bij een normale bevalling. Daarna heb je wel recht op kraamzorg, maar dat is wel een stuk minder intensief als in NL denk ik. Je hebt ook recht op een vroedvrouw aan huis... Dus we worden wel begeleid thuis, maar het hangt wat af van wat je zelf wil en waar je nood aan hebt. Bezoek komt hier ook wel wat op de materniteit, maar we hopen dat dit vooral dichte familie of dichte vrienden zal zijn. De rest is welkom thuis "op afspraak" ;-).
Ik voel me sinds dit weekend precies "anders". Misschien is hij toch wat aan het indalen. Geen idee... 'k Ben eens benieuwd naar de controle donderdag!

Hi allemaal, 
ik ga niet alles meer bijlezen.. ? inmiddels lekker thuis na prima waardes en een goede start! Heerlijk om thuis te zijn. Ik heb wel flink last van mijn hechtingen dus hou me vanzelf wel koest.. als het goed is gaan ze er overmorgen uit en met wat mazzel voelt het dan al stukken beter :) 
borstvoeding gaat best goed al vind ik mezelf soms echt nog een stuntel..? t komt iig goed op gang 
emotioneel heb ik de kraamtranen al n paar keer op bezoek gehad. Komt zoveel op me af (verschil tussen zwanger zijn en mama zijn is immens, emotioneel maar ook lichamelijk door hechtingen moeheid enz), en met de bevalling is op de noodbel geduwd omdat ie vasthing achter t schaambot en dat heeft best wel indruk gemaakt. Fijn om het daarover te hebben met de kraam en de vk. Maar al met al is t zó mooi om n ukje te hebben!! ❤️?
Ik zal niet super actief zijn hier, af en toe lees ik mee! Succes voor jullie zwanger yes en wittechocola, hopelijk helpt t strippen die ukkie over de streep! Veraa, jij bent er ook bijna, bijzonder hoor! En vd rest, nog efkes. ???

Fijn dat je al een beetje je draai begint te vinden zonnetje! Het lijkt me inderdaad een heftige overgang! Ik hoop dat je snel minder last hebt van de hechtingen!
Ik duim dat het strippen werkt, wie weet vanavond of morgen twee baby’s we bij hier!

Terug
Bovenaan