Uitgerekend eind mei/begin juni

Gefeliciteerd ikjijwij!!!! Wat fijn dat je bevalling zo snel ging.
Dankjulliewel voor alle felicitaties en complimenten over de naam. Hij heeft het gisteren heel goed gedaan, maar vannacht na de fles 1 uur aan het spoken geweest spugen en krampen. Ze hebben hem Uiteindelijk een paar uur meegenomen, zodat wij nog even konden slapen. Het is heel frustrerend dat mijn buik zoveel pijn doet en ik hem.niet eens zelf uit de wieg kan pakken of kan draaien naar hem toe. Hoe heb jij dat gedaan Vera en gebruiker? Wanneer werd die pijn in de buik minder?
Tulipa En GG nog maar eventjes geduld. Dan hebben jullie ook je kindje in handen. Jullie kunnen het.

Jippie gefeliciteerd! Bij ons in het ziekenhuis werd hij niet gemeten... We hebben een paar dagen later het meetlint ernaast gehouden en kwamen aardig uit op wat we dachten ; )
Zielig hè die krampjes 

Jippie, bij mij werd de pijn de 2de dag minder. De eerste dag is echt de ergste. Heb het heel moeilijk gehad met het niet zelf kunnen pakken en verzorgen. Ben door de pijn heen gegaan om toch dingen zelf te kunnen. Mijn vriend is de eeste 2 nachten gebleven om de zorg te doen. De 3de nacht kon ik er redelijk goed zelf uit en heb ik t alleen gedaan, hij is toen thuis gaan slapen. 
Je zult echt merken dat iedere dag beter gaat! Misschien nu moeilijk voor te stellen, maar het is morgen weer een hele andere dag! Neem je rust! 
Ik ben nu 2 weken verder en op wat spierpijn na, ben ik ver de oude! Teveel doen wordt wel nog afgestraft, maar ook dat ga je zelf goed aanvoelen! Komt goed ?

Oh en ik heb wel een buikband (afbouwend) om. In Belgie is dit standaard, verminderd de druk op de wond! Een verademing.. Zonder is gevoeliger.. 

Jippie ...2 dagen inderdaad dat ik Aaron niet zelf uit zn wiegje kon pakken. Nacht 2 in het ziekenhuis had hij me nodig maar verpleging was even druk. Toen met al mn kracht hem zelf gepakt(en gyn had ook gezegd dat je het gewicht van je kindje mag dragen) was vooral pijnlijk om te draaien in bed en op te staan.
Maar echt elke dag wordt beter. Ben wel thuis meteen ook af en toe op zij gaan liggen in bed. Dar schijnt te helpen omdat het rek brengt in het litteken en het soepel houdt. Ik voel het niet nog als spierpijn helaas, heb er na 2 weken echt nog wel pijn aan en vermoeidheid werkt niet mee. Maar het gaat wel heel snel wat je in de eerste week aan stappen gaat maken.

Veraa, heb je iets van ijzer tabletten ofzo? Ik was ook zo moe en zag lijkbleek. Totdat de gyn van dienst me zag en voorstelde ijzertabletten op te starten. Dit omdat ik blijkbaar veel bloed verloren had. Vermoeidheid en ‘algeheel’ gevoel is beter sinds ik die neem.. 

Hier werd hij ook niet gemeten, ook zelf gedaan, 56 cm. En dat vond ik al groot ? maar met zijn 4140 gram (en natuurlijk 41+5 weken) haalt hij het niet bij Sven en Dex ? 
Jippie, lijkt me inderdaad zwaar (ook voor jou gebruiker) om na een volledige bevalling ook nog een keizersnede te krijgen. Pff. Lijkt me ook heel wat om te verwerken. En dat je dan de eerste dagen/weken zo weinig met hem kan.. pfoe. Gelukkig gaat dat dus na een paar dagen wel al beter volgens de anderen :)
Zwaar ook veraa dat de verpleging geen tijd had en je het met zo veel pijn en moeite zelf moest doen. 
Ik heb net toch ouderschapsverlof aangevraagd, ik wil echt nog niet zo veel weg zijn bij die kleine ? hopelijk kan het!

@Gebruiker, ik heb Floradix... Moet dat alleen consequenter innemen... Zou best wel eens kunnen helpen met de vermoeidheid idd. Al zijn het ook gewoon de gebroken nachten ?. Ben namelijk maar weinig bloed verloren (geplande keizersnede schijnt dat ook beter te gaan dan spoed...)
@Zwanger yes ja ik was ook not amused toen ik het zelf moest doen. Maar ze hadden volgens mij toen een bevalling ineens waar handjes tekort kwamen. Ik snap dat dat dan voorgaat op een huilende baby. Maar toch. ? Ik hoop dat je ouderschapsverlof wordt goedgekeurd maar dat zal toch wel? Daar heb je toch recht op! Maar heb je het voor een aansluitende periode aangevraagd? Ik neem straks na mn verlof 1 dag in de week op nlk. En ik durf het bijna niet te vragen maar mogen we de naam van jouw zoontje al weten of wil je het liever voor jullie zelf houden? (ben niet nieuwsgierig ??)
Tip trouwens nog voor de net bevallen dames... Frambozenbladthee schijnt te helpen om de baarmoeder sneller te laten samentrekken, dus minder lang bloedverlies. Eentje in het kader baadt het niet, dan schaadt het niet.

Terug
Bovenaan