Uitgerekend eind mei/begin juni

Hoe is het met iedereen? Dames die al bevallen zijn, lekker aan het herstellen? En doen de kindjes het goed?
Hier nog steeds niets wat duidt op een naderende bevalling. Mijn vriend heeft in zijn hoofd gezet dat ze dit weekend komt, want dat komt zo lekker uit, maar ik geloof niet dat ze al aanstalten maakt. Papa is intussen ineens op van de zenuwen ?
Zometeen gaan we kliederen met gips om zo’n afdruk van mijn buik te maken. Gisteren heb ik last minute nog zo’n pakket besteld. Wilde ineens geen afstand doen van die bolle buik en was vanmorgen gewoon opgelucht dat er vannacht niets was gestart haha.

Zoo eerder geen tijd gehad voor een berichtje. Ik ben nog zo druk, maar we mochten gisteren naar huis en ik moet zeggen dat ik wel herstel. Mijn vriend is er in het ziekenhuis de hele tijd bijgeweest. Ik kan gelukkig de trap weer op en af en heb ons mannetje vannacht ook opgetild. Mocht niet maarja als hij huilt en vriendlief slaapt eindelijk een keer.. De kaartjes zijn gisterenavond besteld en kwamen vanochtend al binnen helemaal naar ons zin.
Wachten duurt lang Tulipa! Maar t kan zomaar ineens starten hoor. Hoevaak heb je nu controles?
Zwangeryes ik kan me goed voorstellen dat je nog ouderschapsverlof wilt. Ik hoef pas half oktober te beginnen.

@Tulipaa Haha. Toevallig hier de gipsbuik afgelopen donderdagavond gemaakt. Ik had m gekregen voor mn babyshower. We dachten dat we hier toch ook maar eens moesten gaan beginnen, voordat het te laat is. Morgen tik ik de 40 weken aan. Het wordt nu echt zo spannend allemaal. Aan de ene kant begin de angst voor de bevalling me steeds meer te komen. Zeker omdat ik m al eens eerder heb meegemaakt en toch hou ik steeds in mn achterhoofd dat het eventjes is en er zoiets moois voor terug krijg. En dan gaat het wel weer. Vooralsnog is het erg rustig hier en ziet er er nog niet naar uit dat ze snel komen gaat. 
Hoe is het met Mie? 

Wat fijn dat jullie weer thuis zijn Jippie! Ik heb dinsdag weer een controle staan. Dan ben ik 39+6. Ik verwacht niet dat ze dan al iets gaan ondernemen, maar ze zullen me dan misschien eind van de week terug laten komen?
Hier vandaag rustig door de dag heen gerold. De gipsbuik is af en ik ben er wel tevreden mee. Leuk aandenken voor straks. Was ook echt leuk om te doen samen!

@ Tulipa bij zouden ze met 39+6 wel proberen te strippen als ik dat zou willen. Maar dat is bij iedereen anders en het moet ook mogelijk zijn.
GG spannend die uitgerekend datum!! Misschien kun je me nadoen met de datum dan he. De bevalling van mij zou ik laten zitten, maar t komt vast allemaal goed. Je wordt er wel weer doorheen geloodst en als je jullie kleintje daarna aankijkt.... smelt smelt haha. 
Kom op meiden!! Ben ook benieuwd naar jullie baby's en namen!! En Mie?? 

@Jippie, haha ja wie weet. Het toch wel een mijlpaal die 40 weken. Ik voel me goed, en het ziet ernaar uit dat ze nog wel lekker zit. Maar dat kan in de loop van de dag altijd nog veranderen. Bij m'n zus begonnen de weeën begin van de middag en beviel net voor de nacht. Alles kan nog. Ik moet wel zeggen Jippie dat jullie kleine echt een flinke bij de geboorte was, dat komt je niet zo vaak tegen dat de baby bij de geboorte zoveel weegt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je bevalling ook mede daardoor tegenviel. Ik moet zegen dat ik er een beetje van schrok. Ik zei het zo tegen mijn vriend en zelf die zei wow. Ze wordt hier geschat tussen de 3600 en de 3800 gram. Maar ja, dat zegt ook maar weinig natuurlijk. 

Tulipa en GG die laatste dagen/weken zijn zo spannend. Je weet niet wanneer het start of doorzet. Maar als de bevalling ineens begint, dan is de zwangerschap ook ineens voorbij. Ik vind dat ook wel weer gek. Succes!! 
Hier gaat het goed. Esmee komt overdag om de 2/2,5 uur voor een voeding en in de nacht laat ze er langere tijd tussen. En de eerste mijlpaal is bepaald.. Ze zit op der geboortegewicht! ? Met mij gaat het redelijk.. Ik heb nog veel last van mijn bekken en ik moet nog veel rusten. Ik moet goed naar mijn lichaam blijven luisteren. Ik heb oefeningen van de fysio gehad en die doe ik nu met regelmaat. 

GG 40 weken is inderdaad echt een mijlpaal. Wij wisten op 4 juni toen de echte weeën doorzetten dat hij dus op 5 juni zijn uitgerekende datum zou komen. Dat voelde al zo speciaal! Ik zei wel voor de grap om 8uur s avonds maar nu niet te snel gaan want het moet nu 5 juni worden! Ja onze bevalling was inderdaad geen aanrader. Wij zaten al die tijd wel met extra groei echo's en boven de maximale lijnen maar dat hij zo groot zou worden... dat hadden ze niet voorspeld. Anders hadden ze denk ik wel een geplande keizersnee gedaan. Moet zeggen dat ik het idee heb dat ik wel redelijk snel genees. Elke bevalling is anders!! 
Daiskuh wat een mooie mijlpaal dat hij op zn geboortegewicht zit. Hoelang heeft dat nu precies geduurd? Die van ons was weer iets afgevallen en zit er nu 250 gram onder dus gaan vrij snel omhoog in voeding, maar tis nog niet te merken in zijn gewicht.

Terug
Bovenaan