Uitgerekend eind mei/begin juni

Hier zat onze kleine jongen op dag 6 weer op geboortegewicht ? of eigenlijk 20 gram erboven :p
Fijn dat je goed herstelt jippie! Het was inderdaad niet zo'n aanrader jouw bevalling. Hier was hij ook groter dan verwacht maar niet zó groot als Sven.. pff.. dat scheelt wel 500 gram tussen die twee ? waarom mocht je Sven nog niet tillen? Je mag toch tot 5 kilo tillen? Maar fijn dat het wel ging ?
Daisy sterkte met je bekken.. lijkt me zwaar.. maar gelukkig heb je alweer oefeningen. Hopelijk werkt het snel. 
G-G en tulipaa, ik hoop toch dat jullie kindjes niet ook twee weken langer blijven zitten ?. Leuk dat jullie een gipsbuik hebben!
Hier hadden ze nog wel een week gewacht met strippen tulipaa. Maar het verschilt nogal per verloskundige. Bij mij had het uiteindelijk ook echt helemaal geen zin dus, alleen voorweeën. Hopelijk willen ze jullie helpen als je dat wil dan. Dinsdag.

Jippie.. Esmee is dinsdag geboren, dus het heeft 6 dagen geduurd. Ze hebben bij ons ook aangegeven, dat we niet moeten we verwachten dat ze elke keer aankomt en idd ook af kan vallen. Ze mogen er 2 weken over doen om op hun geboortegewicht te komen. Hoe is het met zijn temperatuur? Ik kreeg het advies van de verloskundige om Esmee ondanks dat haar temperatuur goed was om haar nog lekker warm te houden, zodat ze geen energie zou verbruiken aan op temperatuur houden maar om dus aan te komen. Dat heeft hier wel geholpen. 
Bij mij zouden ze pas strippen rond de 41 weken. Mits Esmee was ingedaald.

Zwangeryes en Daiskuh dat is toevallig allebei 6 dagen. Dat gaan wij niet meer redden.. hij is vandaag nog 150 gram te licht. Ik mag hem nu wel tillen, maar toen nog niet omdat het vanuit de diepte was en ik zelf nog niet lekker was. Temperatuur is meestal 37. Hier is het advies ook kruiken en mutsje om geen energie aan warmte kwijt te raken.

Het is voor mij eventjes geleden maar bedankt voor de felicitaties. Oh ja onze naam. Uit snelheid vergeten te melden maar onze knapperd heet Lenn. Mij valt het herstel alles mee gelukkig. Lenn doet het super goed. Viel wel meer dan het maximum mag af en moest dan ook na elke bv bijkolfen en geven. Na twee dagen kwam meneer eindelijk aan. Nog lang niet op geboorte gewicht maar er zit een stijgende lijn in. Komt zo om de 3 a 3,5 uur en zolang hij elke dag aankomt mogen de nachten langer tussen zitten, heerlijk! Haha. Verder een super relaxed mannetje waarmee ik het liefst de hele dag samen lig te slapen en knuffelen. Kon de kraamweek maar een kraam maand zijn??
wat spannend dat er nog dames zijn die moeten bevallen! Benieuwd wanneer jullie aan de beurt mogen zijn! Alvast succes en geniet van dat moment!
leuk te lezen dat de andere baby’s en mama’s het ook goed hebben. Zo een lang herstel van enkele van jullie en je kleintje minimaal mogen tillen en afhankelijk zijn lijkt me erg lastig, respect voor diegene! 

Even een vraagje.. Ik heb erg veel buikpijn onderin mijn buik. Zo erg dat het soms pijnlijk is om te bewegen. Nu heb ik dit met de kraamhulp besproken en het is precies de plek waar mijn baarmoeder zit. Herkennen jullie dit? Morgen komt de verloskundige en dan wil ik ook met haar bespreken. Ook ga ik morgen urine inleveren voor een eventuele blaasontsteking. 

Daiskuh, doet het ook zeer wanneer de kraamhulp met de controle erop drukt? Wanneer dat het geval is kan het je baarmoeder zijn die ontsteekt vertelde de mijne. Zelf geen last van dus herken je klacht niet. Wel sterkte!

Ik herken het Daiskuh. Bij mij zei de verloskundige dat het de inwendige wonden kunnen zijn. Die moeten namelijk ook nog genezen. Heb je bijvoorbeeld ook nog bloedverlies? Bij mij wordt het overigens ook in de gaten gehouden, vanwege mogelijk een blaasontsteking.
Ikjijwij lekker blijven genieten van de kraamweek dan. Mijn kraamhulp vind ik niet zo leuk en heb gisteren een lekkere hormonale avond gehad met alleen maar huilen. Hoop dat het vandaag beter gaat.
Ons mannetje doet het inmiddels goed en komt overdag om de 3 uur en s nachts om dr 4 uur dus we hoeven er maar 1 keer uit. Verder slaapt hij lekker door in zijn ledikant op zijn eigen slaapkamer. Overdag gaan zijn slaapjes moeizamer nu de nachten soepel gaan, maar goed dat geeft niet. Hij is nooit een hele periode wakker.

Oei Daiskuh, laat het idd maar even checken voor de zekerheid! Misschien is het idd de wond van de placenta zoals Jippie zegt, maar houd het maar goed in de gaten!
IkJijWij, wat fijn dat Lenn (stoere naam!) nu goed aan het aankomen is! Lekker samen genieten hoor!
Jippie, wat jammer dat je niet zo’n leuke kraamhulp hebt. Blijft ze nog lang? En is ze wel kundig? Die kraamtranen moet je naar lekker laten stromen en jezelf maar voorhouden dat het idd grotendeels de hormonen zullen zijn. Ik ben mijn vriend er hier iig alvast op aan het voorbereiden ☺️
Mij ben vannacht een paar keer wakker geworden met zeurende menstruatiepijn. Geen weeen, want er zat geen opbouw of piek in. Meer alsof je ongesteld bent / moet worden. Dacht wel een paar keer dat het misschien nu ging beginnen, maar nee hoor. Gewoon telkens weer in slaap gevallen en nu is de buikpijn weg. Vanmiddag moet ik op controle. Dan ga ik wel vragen of ze even willen checken of mijn baarmoedermond al aan het verstrijken is of dat ze al andere signalen zien. 

Terug
Bovenaan