Uitgerekend eind mei/begin juni

Oee spannend GG. Hoop dat het gaat gebeuren en het een beetje opschiet. Heel veel succes. Ik had nog geen kindje dus kan je met die vraag niet helpen.

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. ? Gister is de verloskundige langs geweest en die heeft even gevoeld. Alles in mijn buik is nog heel slap. Zo ook de banden van mijn baarmoeder. Die zit dus met banden vast. Mijn baarmoeder zit nog niet achter het schaambeen waardoor hij ruimte heeft om te bewegen. Dus als ik loop of op mijn zij lig, dan gaat mijn baarmoeder op en neer. Dit zorgt ervoor dat ik dus pijn krijg. Het advies van de verloskundige is: een corrigerend onderbroek aan of een sjaal om mij heen knopen, zodat die fungeren als buikspieren/banden en dus zorgen dat mijn baarmoeder minder kan bewegen. Niks om mij zorgen om te maken, maar wel heel vervelend natuurlijk.
G-G wat spannend zeg! Ik hoop dat het door is gezet en je 12 juni jullie wondertje vast hebt. Bij mij begon het de dag van tevoren ook zo en het is 's nachts doorgezet. Ik ben thuis bevallen en mijn kinderen waren ook gewoon thuis.
Tulipa het zou me niet verbazen als je een deze dagen gaat bevallen. Soms zie je ook dat zwangere dan van tevoren ineens een hogere bloeddruk hebben, dus ik ben benieuwd. Spannend hoor! 

Oeps Tulipa over jou berichtje heen gelezen. Jij bent vandaag uitgerekend toch?? Het kan soms ineens snel gaan hoor. Ik heb op vrijdag nog gezwommen en voelde dat weekend ook niets tot zondagnacht. Wel 2 dagen weeën voordat het doorzette. De kraamhulp zou eigenlijk vandaag voor t laatst komen, maar ze komt nu nog 2 extra ochtenden. Vandaag mogen de hechtingspleisters eraf. Verder nog een vraagje aan jullie... vallen jullie ook zoveel af? Ik was 16 kilo aangekomen, maar ben er nu al 11 kwijt. Ik weet totaal niet wat normaal is, maar ik heb dus ook enorme last van mijn buik en darmen dus daarom vraag ik het me af. Vandaag is onze jongen alweer 1 week oud. Echt bijzonder!

Jippie ik herken me in jouw verhaal! Ook 2daagjes extra kraamhulp gehad (toch wel lekker vond ik!). En ook zeer snel afgevallen. Was na een week ook al veel kwijt en nu na 3 weekjes nog maar 4kg boven de start (dat noem ik mijn taartjeskilo's?).
Vergis je niet dat bij een ks niet alleen het kindje wordt gehaald en de placenta maar vruchtwater wordt volledig afgezogen en de baarmoeder wordt ook helemaal schoongemaakt (dus wrs heb je ook relatief weinig bloedverlies?). En als je borstvoeding geeft dan krimpt je baarmoeder ook lekker snel weer, met als gevolg ruimte voor je darmen (jep die voel ik ook!).

Mijn verloskundige vertelde dat vrouwen gemiddeld negen kilo verliezen bij / net na de bevalling. Je kindje natuurlijk, placenta, extra bloed, vocht dat je vasthield etc. Met borstvoeding gaat het daarna ook snel. Ik ben nog steeds maar een kilo of 5 aangekomen en dus ingeteerd op mijn eigen taartvetjes ☺️ Voor mijn zwangerschap had ik net als de meeste vrouwen wel 2 kilo die er af mochten, maar verder niet echt reserve. De verloskundige gaf nu ook al het advies om tijdens iedereen voeding zelf ook iets te eten. Als je het te hard vind gaan Jippie dan kun je misschien ook iets met dat advies?
Ik ben vandaag precies 40 weken, mijlpaaltje hoor! Alles nog rustig zoals verwacht. Beetje jammer vind ik dat wel, want toevallig is vandaag ook de geboortedag van mijn oma dus dat was wel mooi geweest, maar ons dametje kiest blijkbaar liever zelf dr verjaardag!
Hoe zou het bij G-G zijn?

Zo, ook hier weer even een berichtje. Wat spannend voor de dames die nog mogen bevallen en gefeliciteerd voor de dames die ook zijn bevallen. Ligt het aan mij of hebben we hier een grote groep zoontjes Inmiddels is mijn zoontje al bijna 6 weken, wat gaat de tijd snel! 
Het gaat goed, de weg naar borstvoeding geven is lang geweest en soms is het nog zoeken. Vind het erg lastig inschatten wanneer hij nu vol zit of nog wil drinken. Iemand die dat herkent?
Vorige week ook een borstontsteking gehad, dus weer het hele schema om moeten gooien. 
Met betrekking tot het gewicht, ik was mijn kilo's ook zeer snel kwijt. Er zit nu nog maar één kilo extra aan. Het meeste was er echt binnen één week al weer af. Had ik zo niet verwacht. Denk dat het voor het vocht verlies en borstvoeding komt dat ik zo snel afval. En ik eet waar ik zin in heb, daar kan het dus niet aan liggen..! In het begin was mijn buik enorm slap, de buikspieren zijn nog weg, baarmoeder was bij mij snel klein en inderdaad dan hebben je darmen ineens weer ruimte. 

Clb mijn zoontje heeft steeds een mondje terug, dan zit hij vol dus ? en de kraamhulp zei dat als hij binnen een uur na de vorige voeding komt dat het geen honger is...
Ik durf nog niet op de weegschaal ? maar misschien valt het wel mee als ik jullie zo lees....
Oei, borstontsteking, auw! Is het wel weer over!?
Fijn dat je weet wat het is daiskuh, helpt zo'n sluitlaken of deken of zo goed tegen de buikpijn?.
Tulipaa 4o weken gehaald, netjes hoor!?
Ben ook benieuwd naar G-G

Terug
Bovenaan