Uitgerekend eind mei/begin juni

Hoi dames, sorry dat het even duurde voordat ik reageerde. 
We hebben babynieuws! Vanmiddag bevallen van onze dochter Lisanne. 4020 gram. 
Gister de hele dag voorweeen gehad, maar niet genoeg dachten we voordat we de nacht in gingen. Toen ik eenmaal in bed lag, ging het ineens heel snel. Met 2 uur de verloskundige gebeld. En die kwam checken, 2 en een halve cm ontsluiting. Ze kwam terug om 9 uur in de morgen. Na een slapeloze nacht vol met krachtige weeën. Ze, de verloskundige vond het eigenlijk nog niet dat ik zover was en wilde me eigenlijk nog eventjes doorgaan met de weeën. Wel had ik al 5cm ontsluiting. Mocht gelukkig naar het ziekenhuis om de vliezen te laten breken en toen ging het snel. 11 uur 7 cm ontsluiting, en met 12 uur mocht ik gaan persen. Net voor 1en bevallen. Ik dacht eigenlijk dat het persen nog erg ver weg was. En de ontsluitingweeen waren echt verschrikkelijk. Alles zonder pijnstilling overigens. Dacht dat ik bij mijn eerste kind dat ik dat nooit meer zo zou doen. Anyway. Alles gaat goed, kleine madam wilde meteen op zoek naar de borst. Ze waren me nog aan het hechten, dus ze moest eventjes geduld hebben, ze kroop steeds op de borst omgooien. Maar toen ze eenmaal mocht drinken wist ze m'n borst goed te vinden en dronk met volle teugen. (bij m'n eerste dochter was dat niet zo'n succes). 
Anyway, helemaal blij dat ze er is en dat het erop zit. Maar je krijgt er werkelijk zoiets moois voor terug. 
Ik hoop dat het bij Tulipa en Mie ook goed gaat allemaal en dat jullie je kleintjes ook gauw in jullie armen mogen sluiten. 
Liefs! 

Gefeliciteerd GG!! Wat een leuke naam ook!! En wat fijn dat ze zo snel de borst pakt.
Nou jij nog Tulipa!!! 
Vandaag inderdaad het gewichtsverlies besproken, maar ik eet al goed dus gewoon lekker zo doorgaan. Ik geef overigens geen borstvoeding dus daar kan het niet aan liggen, maar inderdaad wel de keizersnee en baarmoeder was ook al mooi gekrompen. Maar jullie zijn zo te horen ook al veel kwijt. Op zich alleen maar mooi. Onze man is vandaag veel aan t huilen en onrustig. Lijken darmkrampen. 

Gefeliciteerd G-G! Wat fijn dat het achter de rug is en netjes gedaan zeg!
Zwanger Yes.. Ik heb nu de hele dag een corrigerend broekje onder mijn spijkerbroek aan en ik merk wel verschil. De pijn is wel minder gelukkig. 
Ik heb geen idee hoeveel ik ben afgevallen.. Ik durf nog niet op de weegschaal te staan. Ik vond het de eerste week snel gaan, maar nu voel ik me weer een beetje opgezet. Wellicht komt dat ook doordat alles weer op zijn plek komt. 
Ik merk bij Esmee dat ze echt honger heeft als ze echt aan het happen en zoeken is. Soms probeer ik het eerst met mijn vinger te stillen als het kort op de voeding is, maar als ze die uitspuugt en blijft happen. Dan heeft ze honger. Ook komt Esmee overdag tussen de 1,5/2/2,5 uur en clustert ze. Waardoor ze snachts langer slaapt. Ik leg haar dus met regelmaat aan. 

Gefeliciteerd G-G! Had je toch gelijk in de datum! Fijn dat het goed gaat! 
Ik was 17kg bij waarvan ik nu nog een kleine 5kg moet.. Eerste 12 was ik de eerste 2 weken kwijt.. Nu sta ik stil sinds n dag of 5.. Hoop dat ik snel weer lang kan gaan wandelen en ik die kilo’s ook kwijt kom.. Morgen is Dex 3 weken en gister voor de eerste keer 3,3km gewandeld.. Las dat je in de 3de week na de keizersnede weer mag gaan beginnen met wandelen.. oops haha ?
Voor de dames met een keizersnede; Ik heb een soort afdakje boven mijn wond, mijn buik steekt daar zeg maar iets uit over de wond. Hebben jullie dat ook? Vriend en moeder zeggen dat dat echt wel goed komt, maar als ik ernaar kijk ben ik bang dat het te strak geniet is geweest.. 

Gebruiker ik heb gisteren de helft van de pleisters er af mogen halen, maar ook ik zie een afdakje. Ze noemen de wond heel mooi dus daar vertrouw ik op. Wel meer een trekkend gevoel nu de pleisters eraf zijn dus ben dan bang dat het weer open gaat. Ik mag van de verloskundige wel al voorzichtig stukje lopen, maar geen 3 km hoor haha. De straat uit en weer terug was ver zat voor een eerste keer. Weet jij wanneer je weer mag auto rijden?

Haha Jippie, ik ben al langer wee aan het wandelen, opbouwend. Maar gister de eerste keer weer voorbij de 3km.. 
wanneer was jij ook alweer bevallen? 
Ik heb vorige week de pleister eraf gehaald nadat de huisarts er een nieuwe op had gedaan na het verwijderen van de nietjes. Het meer trekkende gevoel herken ik wel ja. Volgens mij is het vooral angst. Ik controleer vaak of het warm, gezwollen of open is.. van alles niks, dus het zal de onderhuidse genezing wel zijn wat trekt.
Autorijden heb ik het weekend voor het eerst weer gedaan, stukje van 10 min. Puur om te kijken hoe dat ging. Mijn vriend is vanaf dinsdag weer aan het werk dus wilde weten of het ging lukken, mocht er iets zijn. Gister ben ik naar mijn ouders gereden (40 minuten) en dat ging prima. In het zkh zeiden ze 10-14 dagen niet rijden. Maar dat het ook vooral ligt aan je pijn omdat het intrappen van het gas en de koppeling voor pijn kunnen zorgen, evenals de riem die daar zit. Ik had geen last gelukkig.. maar mijn eerste rit was dus wel pas na 15 dagen..

O, wat ‘fijn’ dat jij ook een afdakje hebt. Dat geeft me vertrouwen in dat het normaal is. Ik lees er namelijk verder nergens iets over..

Terug
Bovenaan