Uitgerekend eind mei/begin juni

Mamatobee gefeliciteerd! Ook al een keizersnee inderdaad! Succes met het herstel, nu lekker wennen aan elkaar!
Ik ben vanmorgen weer op controle geweest. Nog steeds geen verandering wat betreft ontsluiting ofzo. Kan dus best nog een weekje gaan duren. Bloeddruk was nog steeds hoog en nu wat sporen van eiwitten in mijn urine en een wat verhoogde hartslag bij ons kleintje dus ze houden me goed in de gaten. Maandag mag ik weer terug. Ik voel me zelf gelukkig buiten wat lichte hoofdpijn af en toe eigenlijk  nog best goed, veel energie, geen pijntjes en ik slaap prima. We wachten dus vrolijk verder af!

Gefeliciteerd mamatobee! Waarom had jij een geplande keizersnede? Hopen dat jullie lekker naar huis mogen!
Oei tulipaa, dat kan nog even duren. Hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging nu nog op het einde gaan krijgen.. maar als je je nog goed voelt zou ik lekker zo door gaan ja ? nog eventjes!

Vera.. Ik geef ook borstvoeding. Ik kreeg de vorige keer als tip om na elke voeding 5 minuten te kolven. Je moet alleen opletten dat je niet teveel kolft na een voeding, want alles wat je kolft wordt weer opnieuw aangemaakt. Dus dan kun je over productie krijgen. Of alvast eerder beginnen met kolven en die dan daarna gelijk te geven aan je mannetje als hij wil drinken. Of 1 voeding kunstvoeding geven en dan die voeding kolven. Er zijn dus best wat mogelijkheden. Ik heb thuis een heel handig boekje met allemaal tips. Ik zal even kijken wat daarin staat. Ik heb vorige week gekolft, omdat ze 1 borst leeg dronk maar die andere stond ook opspringen. Maar ik vind persoonlijk kolven niet zo fijn.. Kost meer tijd als voeden zelf. Esmee drinkt ook maar 1 borst per keer..
Gefeliciteerd mamatobe! Fijn als jullie al zo snel naar huis mogen! 

Aaah Tulipa dat schiet dan nog niet op. Wel goed dat ze je in de gaten houden. Ik hoop inderdaad niet dat je nog zwangerschapsvergiftiging gaat krijgen zo aan het einde. Succes met de laatste loodjes.

Tulipa.. Gelukkig voel je je goed! Ik hoop niet dat je die laatste week nog zwangerschapsvergiftiging krijgt. Succes met de laatste loodjes!! We leven met je mee! 

Ah thanks voor de tips Daiskuh en Zwanger yes. Ik vind het ook lastig want wil overproductie idd voorkomen. Heb al volle borsten genoeg. En ene keer wil meneer 1 borst en dan weer 2, dus kan ook niet standaard die andere afkolven. 
Anders bel ik ook nog even met een lactatiekundige. Eigenlijk wil ik namelijk voor nu alleen de nachtvoeding met een flesje doen. Dus afkolven snachts en dan geven is niet handig want dan gaat het effect (dat mijn man kan voeden en ik kan blijven liggen) een beetje verloren haha. Maar komt vast goed!
Tulipa nog steeds niets nee? Je houdt de spanning er hier goed in! ?

Hoi dames, sorry dat jullie maar zo weinig van me horen. Tulipaa hoe gaat het met je? We zijn benieuwd naar je baby. En hoe is het met Mie?
Hier gaat thuis alles z'n gangetje. Blijft toch wel druk zo. De borstvoeding gaat op zich goed. Ik heb wel een piranha op de wereld gezet, mijn God. Ze bijt gewoon m'n tegels stuk, zo niet fijn! Daar ben ik het de afgelopen dagen ook druk mee geweest. Vanmorgen besloten om voorlopig te gaan kolven en haar de voeding met de fles te geven, zodat het allemaal kan herstellen daar. Zat vanmorgen bloed bij de voeding. Dus ik was er ook een beetje klaar mee. Maar het kolven ging goed net voor de eerste keer. En niet zo pijnlijk als aanleggen. Dus dan maar even op deze manier. Verder gaat alles goed, ze drinkt goed, zo goed dat ze weinig gewicht is verloren en denk ik met een dag of 2 alweer op dr geboortegewicht zit. 
Verder is het een lief kind, ze is wel een nachtbraker. Ze slaapt overdag heel goed, en dan tegen de nacht dat is ze wakker en huilerig. Vanwege krampjes en lekker rondkijken. Ik slaap nu ook s avonds en smorgens om in de nacht met haar beneden te zitten en mn vriend dan gewoon s nachts kan slapen. En dat gaat prima zo. Heerlijk genieten met twee lieve meisen. Echt een rijkdom. 

Wauw G-G, dat is een pittige tante dan als het op eten aankomt ☺️Wel fijn dat ze zo goed groeit, maar iets minder prettig voor jou en je tepels. Kolven is wel slim dan ja!
Hier nog niks hoor dames! Heb nu  een bloeddrukmeter geleend zodat ik het zelf een beetje in de gaten kan houden, maar het lijkt redelijk stabiel te blijven voor nu. Verder maar een beetje aanrommelen. Ben alvast aan het fotoboek van 2019 begonnen. Ik fotografeer heel graag en het maken van een fotoalbum is denk ik de enige creatieve bezigheid die mij ligt. Ik maak ieder jaar een vakantieboek en een album met foto’s van uitstapjes en feestjes enzo door het jaar heen, zodat ook de mensen in onze omgeving en al die leuke dingen tussendoor worden vastgelegd. Ik ben nu tot en met april al klaar. Ik heb nog nooit zo strak op schema gelegen ? Maar goed, straks komt het er even niet van. En dan kan ik eventueel op tijd starten met het album van madame. Denk dat ik voor haar ook jaarboeken ga maken. Dat is iig het voornemen ?

Terug
Bovenaan