Oei mamatobee! Ja een stuit is ook risicovoller! Wat eng dat haar hoofdje vast bleef zitten zeg, pff. Heb je dat zelf ook heel erg mee gekregen? Tijdens mijn bevalling met schedelelektrode viel tijdens het persen het hartje weg, ik kreeg dat niet mee, mijn man was zo blij toen de baby eruit was dat hij bijna flauw viel. Hij lag opeens op de grond. Had het wel heel erg meegekregen dus. Ik was meer bezig met 'ik wil mijn baby
Voor tepelkloven had/heb ik purelan. Maar ik heb er maar een keer last van gehad door spruw. Nu gelukkig niet. Tepel hoedje kan ook helpen toch? Maar eerst laten genezen door kolven lijkt me ook een prima oplossing. En ze zeggen toch na de voeding insmeren met borstvoeding en dan even aan de lucht laten drogen? Ik voed altijd met 1 borst en de andere borst druppelt dan altijd een of twee druppels. Als ik een beetje last kreeg van mijn tepels smeerde ik die druppels altijd op de borst die ik niet gaf terwijl ik met de andere de borst gaf. Ziet er vast dom uit, maar hielp me wel. Als je kolft kan je misschien een restje voeding uit je kolf halen die niet in het flesje kwam?
Ik denk ook dat je elke nacht kolven niet zo handig is als het doel is dat je meer kan slapen veraa

. Dan kan je net zo goed voeden natuurlijk. Zal dan ook wel wennen zijn voor je borsten om een langere periode niks te geven. 's avonds leegkolfen klinkt logisch, maar geen idee hoe je productie dan reageert. Of dat juist beter is sf juist niet.. ik kolfte gewoon voor een vriezer voorraadje aan het begin tijdens een voeding aan de andere kant (overdag) en dan 30 ml per dag ongeveer. Had ik ijsblokjes melk in de vriezer en op mijn werk kolfte ik ongeveer wel wat mijn dochter de dag er na moest, iets minder lukte dan, dus die voorraad was op zich wel lekker.
Verslikken gebeurt hier ook regelmatig, hij laat los om heel hard te hoesten en gaat dan meteen door met drinken ? soms verslikt hij zich tijdens het drinken en dan koppel ik ook eventjes af voor een beetje rust.
Broodje hagelslag spannend, je derde inleiding dan dus?