Uitgerekend eind mei/begin juni

Tulipa, heel herkenbaar die fotoboeken. Ik doe precies hetzelfde als jij. Ik heb in mijn verlof het boek van 2018 afgemaakt en besteld. Toen ook fotos in mijn maandenboek ingeplakt. Nu ook met het boek van het1e jaar begonnen. Ga ook weer een digitaal boek maken elk jaar voor de kleine. Heb van deze 10 dagen al zoveel foto's dus ben benieuwd of t erin past haha.
Vandaag zijn we voor het eerst met ons mannetje buiten geweest. Hij vond het allemaal wel prima. We lopen er nu wel tegenaan dat hij donderdagochtend, vannacht en vanmiddag een hele golf melk uitgespuugd heeft tijdens of net na de fles. Hij verslikt zich ook regelmatig. Hij huilt verder niet. Herkennen jullie dit?

Ik lees al wat weken met jullie mee, erg leuk en fijn om te lezen dat jullie baby's geboren zijn.. Gefeliciteerd! Ik word maandag ingeleid met behulp van een ballonnetje, ik hoopte zo dat onze 3e wel zelf ging bedenken geboren te worden :D best spannend maar toch ook klaar met die buik en slecht slapen 

G-G wat pittig dat jullie dame zo hard drinkt. Wel fijn dat je nu een oplossing hebt gevonden, want tepelkloven is zo pijnlijk. Ik heb bij mijn 2de er ook last van gehad. Ik had toen wel zalf gehaald, zodat het kon genezen. Bepathen had ik daar volgens mij voor. Toen genees het wel snel.
Jippie, het is herkenbaar dat verslikken. Mijn dochter verslikt zich ook met regelmaat, maaar ze blijft gewoon doordringen en laat de borst echt niet los. Ik probeer nu haar zelf los te maken als ze zich verslikt, zodat ze even een kleine pauze heeft. 
Vera, waarom geef je niet in de nacht  kunstvoeding? Want als je gaat kolven, dan betekent dat je elke nacht moet kolven en dan is ze doel weg. Je kunt dan eventueel in de ochtend je borst kolven na de voeding, zodat de overige melk die je eigenlijk in de nacht geeft dan gedeeltelijk eruit is. Als je dit een paar keer doet en steeds minder kolft, dan raken je borsten eraan gewend en dan heb je er geen last meer van. Ik zou dan wel proberen om de laatste borstvoeding 2 borsten te geven, zodat je in de nacht niet teveel last hebt van je volle borsten. 

Onze dametje heet Amber!! Ze is met een geplande keizersnede gekomen omdat ze al vanaf 20 weken in stuit ligt. Keizersnede ging redelijk voorspoedig alleen bleef haar hoofdje vast zitten waardoor het laatste van de keizersnede nog even spannend werd. Gelukkig heeft ze er niets aan over gehouden en mochten we afgelopen vrijdag weer lekker na huis. Nu thuis verder opknappen.

Oei mamatobee! Ja een stuit is ook risicovoller! Wat eng dat haar hoofdje vast bleef zitten zeg, pff. Heb je dat zelf ook heel erg mee gekregen? Tijdens mijn bevalling met schedelelektrode viel tijdens het persen het hartje weg, ik kreeg dat niet mee, mijn man was zo blij toen de baby eruit was dat hij bijna flauw viel. Hij lag opeens op de grond. Had het wel heel erg meegekregen dus. Ik was meer bezig met 'ik wil mijn baby
Voor tepelkloven had/heb ik purelan. Maar ik heb er maar een keer last van gehad door spruw. Nu gelukkig niet. Tepel hoedje kan ook helpen toch? Maar eerst laten genezen door kolven lijkt me ook een prima oplossing. En ze zeggen toch na de voeding insmeren met borstvoeding en dan even aan de lucht laten drogen? Ik voed altijd met 1 borst en de andere borst druppelt dan altijd een of twee druppels. Als ik een beetje last kreeg van mijn tepels smeerde ik die druppels altijd op de borst die ik niet gaf terwijl ik met de andere de borst gaf. Ziet er vast dom uit, maar hielp me wel. Als je kolft kan je misschien een restje voeding uit je kolf halen die niet in het flesje kwam?
Ik denk ook dat je elke nacht kolven niet zo handig is als het doel is dat je meer kan slapen veraa :p. Dan kan je net zo goed voeden natuurlijk. Zal dan ook wel wennen zijn voor je borsten om een langere periode niks te geven. 's avonds leegkolfen klinkt logisch, maar geen idee hoe je productie dan reageert. Of dat juist beter is sf juist niet.. ik kolfte gewoon voor een vriezer voorraadje aan het begin tijdens een voeding aan de andere kant (overdag) en dan 30 ml per dag ongeveer. Had ik ijsblokjes melk in de vriezer en op mijn werk kolfte ik ongeveer wel wat mijn dochter de dag er na moest, iets minder lukte dan, dus die voorraad was op zich wel lekker.
Verslikken gebeurt hier ook regelmatig, hij laat los om heel hard te hoesten en gaat dan meteen door met drinken ? soms verslikt hij zich tijdens het drinken en dan koppel ik ook eventjes af voor een beetje rust. 
Broodje hagelslag spannend, je derde inleiding dan dus? 

Nog geen babynieuws hier ?
Broodje Hagelslag, spannend en heel veel succes alvast morgen! Je bent al twee keer eerder ingeleid begrijp ik dus je weet een beetje hoe het gaat, of dat nou een voordeel is weet ik eigenlijk niet haha.
Jippie, wat lekker dat jullie naar buiten kunnen nu, zeker met het goede weer dat er aan komt! Dat maakt je wereld ineens weer een stuk groter lijkt me!
Mamatobee, hele mooie naam hebben jullie gekozen vind ik! 
Zwanger Yes, ik moest lachen om je man....sorry, maar had er ineens beeld bij! Ik zou zelf van de schrik misschien ook wel in de lach schieten als dat bij ons zou gebeuren ☺️ Maar ik kan me indenken dat het voor hem heel heftig is geweest, je staat er als man toch al zo ‘bij’ tijdens zo’n bevalling en je kunt zo weinig doen en moet je maar overgeven aan alle deskundigen om je heen. Als vrouw kom je wel in een soort van bubbel als je aan het bevallen bent denk ik, maar het lijkt me heel heftig om de bevalling van iemand anders bij te wonen.
Over borstvoeding, tepelkloven en kolven kan ik nog niet meepraten, maar ik lees alles en knoop alle tips alvast in mijn oren!

Mijn dochter is vanzelf geboren, wel door middel van strippen.. Mijn zoon werd ingeleid die ging richting 42 weken, dus 1x ingeleid en dat was een kortere bevalling van 4 uurtjes dus dat is prima.. Ballon heb ik nooit gehad dus dat is nieuw voor me.
Goed om te lezen over de borstvoeding bij mijn dochter slaagde dat goed, ze sliep met 6 nachten door omdat ik na de laatste voeding nog 20 ml afkolfde en die d.m.v fingerfeed erachteraan gaf, zo kreeg ze toch genoeg voeding binnen. Want ze was dan te moe om te blijven drinken

Zwangeryes, dat doe ik inderdaad ook. Mijn tempels insmeren met borstvoeding en dan aan de buitenlucht laten drogen. Gelukkig heb ik nu ook geen last van tepelkloven en hopelijk blijft dat ook zo. ?
Met kolven moet je ook gewoon kijken wat je zelf fijn vindt. Als je een voorraadje wil, dan moet je ergens na een voeding of voor een voeding idd gaan kolven. Ik ben nog niet begonnen met kolven.. Nu begint er wat meer tijd tussen de voedingen te zitten. Nu laat ze er regelmatig 3 uur tussen sinds 2 dagen. Dat geeft toch iets meer ruimte als 1,5/2 uur tussen de voedingen. 's nachts laat ze er wel langere tijd tussen zitten.
Tulipa.. Jullie kleintje zit wel lekker bij jou! Steeds als ik op het forum kijk verwacht ik eigenlijk een baby, maar helaas. Die laatste loodjes worden zo wel zwaar!
Broodje hagelslag.. Succes met het inleiden!! Hopelijk gaat je derde bevalling net zo vlot! 

Terug
Bovenaan