Uitgerekend eind mei/begin juni

Babynieuws! Gisteren is om 10.10 uur onze dochter Lotte geboren! Zal later nog uitgebreider verslag doen, maar de bevalling is op zich goed gegaan. Helaas ben ik wel veel bloed verloren door onder andere een knip en twee ruptuurtjes waardoor mijn ijzer veel te laag is. We zijn vandaag naar huis gekomen en ik heb een fantastische kraamhulp die me goed helpt. Lotte drinkt als een tierelier en heb genoeg productie dus wat dat betreft een hele goede start!

Tulipaa gefeliciteerd zeg! ???
Biological mursing ken ik ook niet, maar pijnloos is heel fijn! ? 
Hoe slapen jullie kinderen in? E slaapt alleen tijdens het drinken in, maar daar wil ik een beetje vanaf.. verder slaapt hij wel goed als hij slaapt (met deze hitte niet zo..)

Whoehoe!! Gefeliciteerd Tulipaa met Lotte! Superlieve naam.
Rot dat je zoveel bloed bent verloren. Gelijk maar aan de floradix ook!
Heel veel geluk samen en geniet van deze bijzondere eerste periode.

Het biological nursing gaat vooral uit van de instincten van de baby zelf. Dus je gaat comfortabel zitten of liggen. Legt de baby met zijn buik op jouw buik en dan moet ie zelf gaan zoeken naar de tepel. Hij gaat dan heel instinctief te werk en hapt zo automatisch goed aan ?

Woehoe Tulipaa! Gefeliciteerd met Lotte! (leuk naam! Mijn eerste dochter heet Charlotte;-D, we twijfelde tussen de twee namen)
Naar dat je zoveel bloed bent verloren. Gelukkig heb je een leuke kraamhulp. Je lekker laten verwennen. Ook fijn dat de borstvoeding goed op gang is gekomen.
Hier gaat alles goed, morgen komt de kraamhulp voor de laatste keer en mijn vriend moet morgen ook weer werken. Vanaf donderdag moet ik het alleen gaan doen met mijn meiden. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik ben vanaf zondag overgestapt op het kolven omdat m'n dochter een ware piranha scheen te zijn, ze beet mn tepels stuk, omdat ze haar tong tegen haar gehemelte bleef plakken en dus niet goed aanhapte. Dus nu aan het kolven en het bevalt me best. Dus ik denk dat ik daar maar mee door blijf gaan. Ik huur nu een kolf uit het ziekenhuis, ik ben me nu aan het orienteren of het niet beter is er zelf een aan te schaffen. Vergoed de verzekering dat gedeeltelijk? (Ik zit bij menzis extra verz 2) Misschien dat iemand daar meer ervaring mee heeft? 
We waren vanmorgen aangenaamd verrast, want onze dochter heeft van 1 uur snachts tot bijna 7 uur smorgens geslapen. Ze vraagt in de avond om extra voeding, zodat ze wat langer door kan halen. Best wel snel al. Kijken wat ze straks gaat doen. 
@Veraa, dat klinkt inderdaad erg interessant. Goed om me er eens in te gaan verdiepen. 

Yeah!! Eindelijk is jullie dochter er Tulipa! Gefeliciteerd! En nu lekker genieten van jullie meisje.
G-G ik maak Esmee niet wakker voor een voeding ook niet snachts. Zij slaapt vanaf het begin bijna elke nacht van 23.00 tot 3.30/4.30 uur. Lekker van genieten dat ze zo lang slaapt! Zo ver ik weet vergoed de verzekering geen borstkolf. Ik heb de mijne 6 jaar geleden tweede hands gekocht en ik gebruik hem nog steeds. Ik vind hem heel fijn.
Vera wat fijn dat je goede tips hebt gehad! Ik ga ook is kijken wat het inhoud. Ik ben hele benieuwd! 

Terug
Bovenaan