Uitgerekend eind mei/begin juni

Zwangeryes, wat hielp bij jullie tegen de spruw? 
Sandyb, wij dachten ook echt krampen. Maar hoe verklaar ik dat koude flessen er zonder problemen in gaan? Die drinkt hij netjes leeg zonder huilen/scheeeuwen. Gister alle flessen koud gegeven.. Las dat mocht het spruw zijn, warme melk de pijn erger maakt, dus t zou wel kunnen.. ook zie ik een witte ‘pit’ op zijn gehemeltje en witte puntjes op z’n wangen.. laat t maar ff checken.. 

Ja wij kregen medicijnen die we na elke voeding in haar mond moesten spuiten en uitsmeren. En ik moest mezelf behandelen met creme maar ik gaf borstvoeding. 
En alles waar ze op had gespuugd moest meteen in de 60 graden was (heb dus een aantal goedkope shirts gekocht voor de eerste weken die gewoon in de was konden) alle spenen en flessen meteen na gebruik uitkoken (maakt vast niet uit hoe je het steraliseert maar ik had alleen een pan). 
Het is wel gedoe. Mijn dochter had echt melkvlekjes die er niet af gingen, dus nog geen witte waas op de tong en zo.. dus ook witte puntjes. Kan je ze er met een steriel gaasje niet af krijgen is het waarschijnlijk spruw. Meteen naar de huisarts bellen maandag als dat zo is.. hoe eerder je er vanaf bent hoe beter. Zo sneu als het pijn doet bij zo'n baby'tje :( sterkte 

[quote quote=10215767]Zwangeryes, wat hielp bij jullie tegen de spruw? Sandyb, wij dachten ook echt krampen. Maar hoe verklaar ik dat koude flessen er zonder problemen in gaan? Die drinkt hij netjes leeg zonder huilen/scheeeuwen. Gister alle flessen koud gegeven.. Las dat mocht het spruw zijn, warme melk de pijn erger maakt, dus t zou wel kunnen.. ook zie ik een witte ‘pit’ op zijn gehemeltje en witte puntjes op z’n wangen.. laat t maar ff checken..[/quote]
Indd als alle koude flessen goed gaan dan zou spruw een goede verklaring kunnen zijn indd. Ik hoor het vaak in me omgeving, zelf gelukkig nog geen last van gehad. Misschien kan je bij de huisartsenpost terecht met dit warme weer wil je zo snel mogelijk starten met medicatie. Sterkte in ieder geval zo rot om je kleintje zo te zien :(
@ Zwangeryes en allen die afscheid nemen van alle laatste keren .... Ik troost mezelf met het feit dat we 2 heerlijke koters hebben en dat überhaupt zwanger worden niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is dus "feeling blessed" 

Broodje Hagelslag, gefeliciteerd met Jop! 
Wat sneu van die spruw, lijkt me heel lastig idd om te zien / merken. 
Fijn dat die navelstreng los heeft gelaten Jippie! En ik hoop dat het trucje met het zout dat ik pas werkt!
Lotte is goed aan aan het komen, gisteren 75 gram en vandaag 120 ? Ze eet alleen dr eigen moeder zo’n beetje op. Ik heb vandaag lekker weer mijn eigen kleding aan kunnen trekken. Dat is ook wel fijn hoor, was die zwangerschapsbroeken wel een beetje beu zo langzamerhand. Maar ik schrok wel van mijn dunne beentjes. Ik was tijdens de zwangerschap maar 5 a 6 kilo aangekomen en die zijn er nu natuurlijk meteen af (plus nog wat extra). Beetje een luxe probleem misschien, maar ik moet nu dus elke voeding zelf ook eten om te voorkomen dat ik nog verder afval. 

Mijn zoontje heeft ook spruw gehad en ik heb daar toen geen medicijnen voor gekregen. Ze gaven aan gaat vanzelf over. Dus ik moest even doorbikkelen.. Maar ik gaf borstvoeding, dus het was voor mijn tepels niet zo fijn. Mijn zoontje dronk wel gewoon.. Het ging inderdaad wel vanzelf over.

Ik heb even in een babybubbel gezeten, heerlijk wel! Ik lees dan ook niet alles terug maar geloof wel te zien dat dus iedereen zn wondertje heeft, gefeliciteerd! 
Het inslapen is hier ook wel lastig als ik m dat alleen wil laten doen tenminste... dan spookt ie half uur drie kwartier en kunnen wij met het speentje blijven lopen... mnr ligt vaak ook gewoon wat rond te kijken en lijkt dan ook echt niet moe te zijn. Op t moment dat hij dan in slaap moet vallen komt die moro reflex en wappert ie zichzelf wakker... vooral snachts is dat wel lastig na de nachtvoeding, ben vaak 1,5-2u wakker dan eer ie slaapt. En na n uur wil ie dan weer drinken. we proberen nu een puckababy.. 
hier ruim over de 5,5 kg nu denk ik (1,5wk geleden op 5,3.) mt 56 is al opgeruimd..vreselijk dat cliché.. 
met spruw geen ervaring, hopelijk lost zich dat snel op dames!
hoe gaat het met de warmte bij jullie? 

Hier vandaag weer spruw geconstateerd dus we gaan ook weer aan de bak. Gebruiker ook naar de arts geweest?
Meteen alle hydrofielen, spuugdoekjes en beddengoed in de kookwas gedaan, is dat maar vast klaar. 
Pfoe groot kind zonnetje! Hier nu 5200 gram na 4 weken. Maat 56 gaat nog net, ligt wel aan het merk. HEMA gaat wel :p
Wow tulipaa veel eten dan maar! Lekker dat je gewone kleren al weer passen!

Terug
Bovenaan