@Gebruiker, het heeft zo z'n voor en nadelen. Maar ik begrijp ook goed dat mensen ervoor kiezen om flesvoeding te geven. Veel minder gedoe, ook voor als je weg wilt gaan. Thermostaatfles mee en een fles water, je poeder en gaan met de banaan. Ik ben bij m'n eerste dochter met 3 maanden gestopt met voeden. Toen heb ik voornamelijk gevoed met tepelhoedje. Dat was best prima te doen. Misschien moet ik eens denken aan een lactatiekundige in te schakelen, zodat ze me kan helpen met voeden met zo'n hoedje. In mn kraamtijd weigerde m'n meisje ook het hoedje, en beet z'n tepels evengoed stuk. (had toen al kloven) Dus daarom overgegaan op het kolven. Je moet dan heel goed letten dat je je borsten goed leegmaakt en je borst masseren. Anyway, toch wel een heel gedoe. Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze de eerste anti-stoffen mee kreeg. Ik heb alleen nooit last gehad dat m'n kindjes spruw hadden, zoals hier ook over gesproken wordt. Kan daar ook niet goed over meepraten. Maar het lijkt me ook heel vervelend.
Ik kan ook niet wachten tot ik weer lekker weg kan met de meiden. Voor mn dochter is het ook leuk om ergens heen te gaan. Al is het even naar het bos of het strand. Of naar de speeltuin. Gewoon even ertussenuit. Zonder je steeds bezig te houden met alleen maar voeden, naar bed brengen, luiers verschonen, kindjes uit bed en dan ook nog je eigen dingen. Douchen, aankleden en boodschappen, eten, naar de wc. Tijd tekort. Maar dat wordt vanzelf beter als je je ritme eenmaal hebt gevonden. Voorheen nam ik smorgens m'n dochter mee onder de douche. Hoe ga ik dat doen met twee meiden? Nu is het voornamelijk even s avonds douchen en elk van ons neemt een kind mee. Lisanne houdt nu al van douchen. We zien wel hoe dat allemaal gaat lopen.