Uitgerekend eind mei/begin juni

Wij zijn gister idd naar de dokter gegaan. Is zoals ik al dacht spruw ja. Gister gestart me daktarin zalf in zijn mondje. I.v.m. verstikkingsgevaar is ons aangeraden om het op zijn speentje te smeren. Gaat gelukkig goed. Moest snel over zijn, zeker met dit warme weer en het grote belang van goed drinken. Even in de gaten houden en morgen weer eens een warme fles aanbieden, zou onze graadmeter zijn om te kijken of het beter wordt.. 
het inslapen hier is lastig.. hij is veel wakker en ook hier vooral na de nachtvoeding. Nu met het warme weer nog wat moeilijker. Ik dacht hem een plezier te doen met alleen in een luier re liggen.. maar hij was zo onrustig vandaag dat ik hem net maar in een hydrofielluier heb ‘ingebakerd’. Resultaat? Meneer sliep binnen ‘n minuut haha.. 
Hoe houden jullie het zelf uit? Ik zit voornamelijk binnen. Het zwembad staat op maar ben er nog niet in geweest omdat meneer zo onrustig is... beetje het gevoel alsof iedereen geniet van het weer, lekker zwemmen, op het terras etc en ik binnen hang en niet geniet ofzo haha.. herkenbaar of...?

Gebruiker, je bent niet de enige hoor! Ik steek mijn neus ook niet buiten nu en blijf lekker binnen bij de waaier en de airco. Lotte is nu een week oud en mag dus naar buiten, maar helaas zit het er met die hitte niet in. Jammer hoor, want ik ben heel graag buiten normaal gesproken. Eergisteren hebben we een klein rondje om het blok gelopen met de kinderwagen rond half tien s avonds, maar dat was het dan ook wel. Voel me trouwens vies tegen, ik was steenkapot daarna ? Morgenochtend is het wel even koeler zag ik dus we staan vroeg op en gooien dan alles even open.

@Gebruiker. Wat lijkt je leven dan ineens beperkt hè. Maar komt allemaal goed hoor. Ik zit hier voornamelijk lekker in de tuin, met m'n voeten in het zwembadje van m'n 2 jarige dochter. Zolang zij het maar naar de zin heeft. Ik zou nu niet durven om met de kleine weg te gaan, ze is nog zo jong en kwetsbaar (in mijn ogen). Ik geloof dat we de komende 5/6 weken zowiezo niet mogen zwemmen. De kraamverzorgde zei dat tegen mij. Baal ik best stiekem van. Ik ga graag met m'n oudste naar het zwembad. Zeker naar het buitenzwembad met dit lekkere weer. 
Met mij ging het helaas de afgelopen dagen minder goed. Had gister en vanmorgen 39 graden koorts. Vanmorgen naar de huisarts geweest. Een borstontsteking. Ik kolf al geruime een week omdat onze dochter niet goed aanhapte, ze blijft met haar tong aan dr gehemelte plakken zodat ze niet goed aanhapt, en mn tepels helemaal stuk waren. Nu aan het kolven, had van de week nog een grote productie van meer dan 150 cc per keer uit twee borsten. Nu haal ik net de 70cc. Niet genoeg voor mijn meisje. Ben nu aan het bijvoeden. Had het graag anders gezien. Ik heb een antibiotica kuurtje gehad en hopelijk is het na een week weg en kan ik weer normaal borstvoeding gaan geven. Wat een ellende dat borstvoeding geven. Pff. Het was vannacht snikkie heet in de slaapkamer en ik had het gewoon koud, ik heb toen maar een laken gepakt. Dat is toch erg? In elk geval, wat kun je daar beroerd van zijn zeg. Ik was zo slap als een vaatdoek. En dan heb je twee kinderen waar je dan voor moet zorgen. Ik heb m'n schoonmoeder op gegeven moment opgebeld om ze even te komen ophalen. Ik kon het gewoon zelf niet. Gelukkig voel ik me in de middag/avond een stuk beter. 

G-G, wat ontzettend balen van die borstontsteking! Ik hoorde van mijn kraamhulp dat dat echt heftig kan zijn en zo klinkt het ook wel bij jou! En dan ook nog die koorts terwijl het al zo warm is! Doe maar rustig aan, ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Fijn dat je schoonmoeder even bij kon springen, dat is echt wel even nodig nu!

Tulipa, het weer alleen al is genoeh om je af te matten haha.. dus stikkapot zijn na een wandeling, een week na je bevalling, is niets geks haha.. Ik ben normaal ook echt een buiten mens, komt wel weer.. 
G-G; precies wat je zegt, wat lijkt he dan beperkt. Volgende week wordt het weer beter buiten, dan kunnen we weer actiever worden! 
Wat heftig van je ontsteking!! Klinkt echt als afzien.. Ik vind het knap wat vrouwen soms moeten doorstaan met borstvoeding. Hoop dat je snel opknapt. Goed dat je hulptroepen inschakelt! 
Soms baal ik wel dat ik geen borstvoeding kan geven, maar als ik dan dit weer hoor is het prima zo.. 

Ja jammer dat je nog niet mag zwemmen met de kleintjes he. Ze mogen pas zwemmen als ze hun inenting hebben gehad. Deze krijgen ze bij de 8 weken. Maar ik begrijp dat zelfs het consultatie bureau ook adviseert om pas na 3 maanden te gaan zwemmen. Wij hebben nu een zwembadje gehaald en zetten daar het badzitje in. Deze nemen we ook meneop vakantie, zodat ze toch wat af kan koelen.
Esmee heeft hier veel last van de warmte. Komt regelmatig om de 2 uur en heeft alleen hazenslaapjes. Ik vind dat ook best pittig. Je weet met jezelf geen raad en dan zo vaak voeden. Het kost wel veel energie. Maar gelukkig gaat het vandaag iets beter en zit er soms ook 3 uur tussen. Dat scheelt toch wel. Alleen snachts laat ze er nog wel wat meer uur er tussen zitten. Gelukkig maar! Ik geef Esmee wel gewoon een romper aan, zodat het zweet ook wordt opgenomen. 
Succes allemaal met de hitte! 

@Gebruiker, het heeft zo z'n voor en nadelen. Maar ik begrijp ook goed dat mensen ervoor kiezen om flesvoeding te geven. Veel minder gedoe, ook voor als je weg wilt gaan. Thermostaatfles mee en een fles water, je poeder en gaan met de banaan. Ik ben bij m'n eerste dochter met 3 maanden gestopt met voeden. Toen heb ik voornamelijk gevoed met tepelhoedje. Dat was best prima te doen. Misschien moet ik eens denken aan een lactatiekundige in te schakelen, zodat ze me kan helpen met voeden met zo'n hoedje. In mn kraamtijd weigerde m'n meisje ook het hoedje, en beet z'n tepels evengoed stuk. (had toen al kloven) Dus daarom overgegaan op het kolven. Je moet dan heel goed letten dat je je borsten goed leegmaakt en je borst masseren. Anyway, toch wel een heel gedoe. Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ze de eerste anti-stoffen mee kreeg. Ik heb alleen nooit last gehad dat m'n kindjes spruw hadden, zoals hier ook over gesproken wordt. Kan daar ook niet goed over meepraten. Maar het lijkt me ook heel vervelend. 
Ik kan ook niet wachten tot ik weer lekker weg kan met de meiden. Voor mn dochter is het ook leuk om ergens heen te gaan. Al is het even naar het bos of het strand. Of naar de speeltuin. Gewoon even ertussenuit. Zonder je steeds bezig te houden met alleen maar voeden, naar bed brengen, luiers verschonen, kindjes uit bed en dan ook nog je eigen dingen. Douchen, aankleden en boodschappen, eten, naar de wc. Tijd tekort. Maar dat wordt vanzelf beter als je je ritme eenmaal hebt gevonden. Voorheen nam ik smorgens m'n dochter mee onder de douche. Hoe ga ik dat doen met twee meiden? Nu is het voornamelijk even s avonds douchen en elk van ons neemt een kind mee. Lisanne houdt nu al van douchen. We zien wel hoe dat allemaal gaat lopen. 

Terug
Bovenaan