Uitgerekend eind mei/begin juni

Oei gebruiker wat zul je geschrokken zijn! Wij hebben het de eerste nacht thuis ook gehad toen Lotte nog wat vruchtwater uit moest spugen, bleef ze er ook bijna in. Je schrikt je helemaal wezenloos inderdaad! Na een paar goede nachten ebt die angst wel weer wat weg hoor, tenminste dat was bij ons zo.
Balen van die spruw ook! Ik heb er (gelukkig nog) geen ervaring mee, maar sterkte... lijkt me heel vervelend!
Hier zitten de regeldagen er weer op. Het enige waar we hier soms tegenaan lopen is dat Lotte heel nieuwsgierig en snel afgeleid is. Wanneer er bezoek is en ze is wakker, dan vertikt ze het om te gaan slapen... Nou houden wij zelf ook wel van gezelligheid dus dat heeft ze van geen vreemde, maar sneu is het wel, want ze is dan echt aan het vechten tegen de slaap.

Ah dat is vervelend voor Lotte, sneu He, dat ze er zo graag bij willen zijn dat ze zo gaan vechten tegen de slaap.. wel fijn dat de regeldagen voorbij zijn, best wel vermoeiend anders?

Ja dat is echt wel sneu inderdaad. Wanneer we haar dan wegleggen is het echt krijsen geblazen. Ze stopt dan van kwaadheid gewoon met ademen en loopt helemaal paars aan. Doen jullie kindjes dat ook wel eens? Zodra we haar oppakken is ze meteen stil hoor, ze laat zich gelukkig makkelijk troosten. 
Vandaag hadden we ook nog wat trouwens. Wij wonen zo'n beetje op de grens met België en dus willen we z.s.m. een paspoort aanvragen voor Lotte zodat we gewoon kunnen gaan en staan waar we willen. Wel zo handig met tanken etc. Vanmorgen gingen we dus naar de fotograaf om foto's te laten maken. Madame was klaarwakker, maar zodra we binnen stapten viel ze in slaap en ze was met geen mogelijkheid wakker te krijgen... Vanmiddag dus een nieuwe poging gedaan. Nu was ze wel wakker, alleen vertikte ze het om haar hoofd recht te houden. Steeds als we dat koppie los lieten draaide ze naar links of rechts. Na een paar minuten besliste ze dat het maar eens klaar moest zijn met die flauwekul en liet ze haar luchtalarm af gaan, we kunnen de pasfoto's dus op ons buik schrijven voor vandaag. Sjongejonge, wat een toestand is dat zeg. Er moeten twee oortjes op staan, ogen open, gezicht helemaal recht en armpjes naar beneden... Wie verzint zoiets. Volgende week ziet ze er bovendien al weer compleet anders uit... Nou goed, we proberen het over een week of twee nog maar eens een keer....

Hahaha Tulipa, zo herkenbaar! Hier ook gegaan voor de pas omdat we in Belgie wonen,  ik van nl ben en we ook aan de grens wonen. Zijn pasfoto is wel ‘gelukt’ maar het lijkt echt niet op mijn mooie baby.. zo raar door hoe ik ‘m vast moest houden, zijn hele gezicht verwrongen en mega boos kijken.. ben benieuwd hoe het op de pas gaat uitzien!
heftig hoor van dat huilen totdat ze stopt met ademen. Duurt dat lang? Ivm de hersenen? 
hier gelukkig geen avonturen meer gehad zoals maandag nacht. 
Wel gedoe met de flessen. We gebruiken dr brown. Hadden de fase 0 (0-3mnd) in gebruik. Hij raakte steeds gefrustreerd, viel in slaap en dronk niet leeg, schreeuwen tot en met. Fase 1 speen erop gezet, dit ging veel beter, maar sindsdien geeft hij melk terug en ruikt hij zuur, hikt veel en drinkt onrustig. Terug naar fase 0 gegaan om weer een gefrustreerde baby te hebben die makkelijk ‘n uur over z’n fles doet.. tips?! 

Wij hebben hier een heel wakker kindje. Ze is gerust tussen de voedingen wakker. Maar het consultatiebureau gaf aan dat het geen probleem was en dat het niet lag aan te weinig voeding. Ook was ze genoeg aangekomen, dus ze krijgt zat voedingen. Esmee wil ook graag bij ons zijn. Zij kan zich ook overstuur maken, maar zo gauw we der optillen is het goed. Maar ze maakt zich niet zo overstuur dat ze helemaal paars wordt. Dat zou ik ook wel schrikken vinden. 
Ik heb nu nog geen flesje gegeven, maar wij zijn fan van de MAM flessen. Die zijn super fijn. Bij mijn dochter had ik ook allemaal gedoe met de flessen, maar bij MAM ging het goed. Ze dronk rustig. 
Mijn dochter pakte ook alleen mijn pink en geen speen. Maar nu de new born speen van difrax gepakt en die pakt ze gelijk. Ze had namelijk wel regelmatig zuigbehoeften en dit scheelt wel. Ze is nu veel meer tevreden. 

Gebruiker, het duurt maar kort een paar seconden hooguit. Het schijnt best vaak voor te komen en is totaal onschuldig, maar vind het voor haar wel sneu. Aan de andere kant zit er iig lekker pit in ;-) Als ik haar op kan pakken doet ze het niet hoor, maar tijdens het verschonen van een poepbroek is dat soms gewoon even geen optie en in de maxi-cosi in de auto kan ik er ook niet altijd meteen bij natuurlijk. Nou goed, verder is ze heel tevreden. Ze huilt eigenlijk heel weinig ( ik denk een half uurtje per dag ofzo), maar als ze huilt dan is het dus soms wel even menens. Ik zal het zo bij het consultatiebureau iig even aangeven.

Heel herkenbaar die aandacht Tulipa! Bij ons gaan Hij wel eens huilen als ik hem weg leg en als ik hem pak is het goed. Het liefst slaapt hij op 1 van ons.
Gebruiker wij hebben ook browns flessen met speen fase 1. Ik dacht dat fase 0 voor prematuur was, maar dan ga ik die misschien toch maar eens proberen. Je kunt trouwens ook een difrax speen gebruiken op een browns fles. Dat doet een vriendin en haar baby doet het nu super. 
Normaal huilt ons mannetje ook weinig, maar gisteren was het niet normaal. Hij heeft 4 uur gekrijst echt zo enorm hard. Kreeg hem tussendoor maar heel even stil en verder ontroostbaar. Vriendlief was er niet en na 3 uur is mijn moeder gekomen. Ik denk dat hij krampen had... maar zeker weten doe ik het niet. Toen mijn vriend thuis kwam is hij gaan wandelen en viel hij gelijk in slaap. Ik viel ook gelijk in slaap en heb ze niet gehoord. Meneer sliep vervolgens 6 uur achter elkaar en nu ook alweer 5uur... snap er niets van.. 

Gek is dat he Jippie, met dat huilen. Volgens mij hebben alle baby’s wel eens zo’n dag dat ze ontroostbaar zijn en vaak is het dan maar gissen waarom. Gelukkig halen ze de slaap daarna meestal wel weer in en gaat het vanzelf weer over, maar het is wel heel frustrerend als je er midden in zit.
Wij hebben flessen van Philips Avent voor de afgekolfde melk dus op de Dr Brown vraag heb ik geen antwoord helaas.

Terug
Bovenaan