Uitgerekend eind mei/begin juni

@Gebruiker, ben je nog naar de huisarts gegaan na dat 'bijna-stik-tafereel'? Lijkt me doodeng!
Wij hebben ook Dr. Browns flessen. Speen 1 werkt voor Aaron wel goed op zich maar hij spuugt ook nog wel eens een paar uur na de fles. En aan de borst doet hij dat niet. Wat ik nu doe is de fles af en toe eruit halen en hem even op adem te laten komen. En tussendoor even extra laten boeren. Hij heeft niet heel veel lucht ofzo maar het helpt wel even om er wat meer rust in te brengen en minder onrustig te drinken. Misschien helpt dat ook bij jullie...

We hebben idd gekeken naar de diftax 123 speen. Nog even niet gedaan en de afspraak bij het consultatiebureau afgewacht. Tussentijds pauze en later boeren deden we idd 3/4x per fles. Het verhaal rondom het stikken verteld op het CB en ook het stuk van de flessen. Het vele hikken, zure geur en onrustig drinken. De dokter van het consultatiebureau denkt aan verborgen reflux. Waarschijnlijk beginnen nu de problemen omdat het even duurt voordat de slokdarm geirriteerd/pijnlijk wordt. Zou het hele verhaal wel kunnen verklaren, opvallend is alleen dat hij verder weinig huilt. 
Moeten nu de grotere speen blijven gebruiken en starten met het indikken van de voeding. 30-7 moeten we terug bij haar voor de spuitjes, mochten we dan nog hetzelfde zien en merken willen ze middels slikfoto’s kijken of het verborgen reflux is. Maar eerst beginnen met het indikken en hopen dat dat voldoende is.. 
meneer is inmiddels 60cm bij 5660gr ? het gaat echt veel te snel. Heb de nieuwe z8 collectie geshopt voor in de winter, hoop toch dat hij de 68 dan nog past hahaha.. De spruw is gelukkig wel over..
dat vele huilen en ontroostbaar zijn zou volgens vele samenhangen met regeldagen. Rond de 3 en 6 weken zouden ze dat hebben. Ik geloofde dat nooit echt, totdat hij bij 3 weken en 1 dag ineens zo’n dag had; ontroostbaar, onrustig en steeds voeding willen.. Zou het dan toch? Hoe oud is jullie mannetje nu Jippie?

@Vera dankjewel voor de tip. Helaas werkt hij voor ons mannetje niet en blijft hij spugen.
@ gebruiker jouw verhaal is zo herkenbaar. We hebben echt precies hetzelfde. Sven is 4 vandaag precies een maand oud. Dat van die regeldagen zou zomaar kunnen kloppen want gisteren had hij het niet meer. Alleen spugen en af en toe een krampje. We zijn gisteren op het consultatiebureau geweest en ook bij ons wordt gezegd reflux maar ze gaan er niets mee doen nog. Wel mag ik voeding voor moeilijke ontlasting mixen met de normale voeding, omdat zijn ontlasting nog heel hard en weinig per keer is. Zou echt zonde zijn als jullie mannetje straks niet in zijn kleding kan! Bij ons gaat het ook zo snel, hij is ook 60cm en 5.3 kg. Ik heb gelukkig nog niets gekocht, wel veel gekregen. 

Balen Jippie, hopelijk vinden jullie een andere oplossing.
Ik twijfel een beetje over iets. Aaron heeft eigenlijk altijd wel wat witte aanslag op zn tong maar nooit verder in zn mondje. Eigenlijk altijd van overtuigd geweest dat het melk is en geen spruw (mede omdat ik een keizersnede heb gehad en de kans dan kleiner is). Maar soms moet hij ineens huilen aan de borst. Dan is het echt erop eraf erop eraf. Echter is dat alleen 's avonds en vaak ook pas bij de tweede borst. Mega onrustig wordt hij dan.
Zelf geen extreem pijnlijke borsten of tepels. Soms een beetje een prikkeling of jeuk maar volgens mij is dat het toeschietreflex. Dus ik twijfel heel erg of het niet toch spruw is... Google helpt me niet... Wat is jullie idee? Hier hebben al veel kindjes spruw gehad las ik dus ik ben benieuwd.

Vera, je kunt het controleren door met een gaasje of je vinger over zijn tong te gaan. Als het eraf gaat, dan is het Melk aanslag en als het blijft zitten dan is het spruw. Ik merk BIJ Esmee verschil als ze even op mijn pink heeft gesabbelt, dan is het ook vaak eraf. 

Ja met zo'n gaasje... Dat is geprut haha, krijg dat moeilijk voor elkaar. Maar die truc met de pink ga ik even proberen!

Vera ons mannetje heeft ook die witte aanslag en heb het bij het consultatiebureau gevraagd. Hebben ze geen inloopspreekuur bij jullie?

Pink trucje werkte. En vlak voor een volgende voeding is het weg. Geen spruw dus. Denk dat het huilerige aan de borst met name wordt veroorzaakt door darmkrampjes...
@Jippie er is wel inloopspreekuur inderdaad. Dus dat kan ik altijd nog doen.

Terug
Bovenaan