Uitgerekend eind mei/begin juni

Bij jullie ook 'last' van het mentale sprongetje van 5 weken? We hadden zo'n fijn ritme te pakken elke 3 uur en in de nacht maar 1 voeding. En ineens veel slapen, kort heel erg wakker en vaker willen eten... gelukkig heb ik dus nu ontdekt dat het een sprongetje is. En het er gewoon bij hoort.

Hebben jullie het oei ik groei boek dat jullie dat van die sprongetjes elke keer weten? En bevalt dat boek? 
Bij ons is het met bijna 5 weken een beetje wisselend. Komen soms juist aan te weinig flessen. Maar hij groeit goed dus ik vind het wel prima. 
Vera gelukkig geen spruw!

Ik heb eraan gedacht het boek te kopen. Niet gedaan omdat ik niet al zijn ‘gedrag’ wil gaan over analyseren haha.. 
Er is geloof ik ook een app van oei ik groei, miss is dat iets?
hier is meneer veel aan het lachen en begint met gebrabbel. Zo schattig, hij lijkt ons echt te lokken met zijn lachjes, vooral als hij eigenlijk nog even moet gaan slapen. Zo schattig.. 
Flessen blijven nog wel moeilijk gaan, gelukkig niet zoals het was. Wel begonnen met het indikken van de flessen omdat het cb dacht aan verborgen reflux. Daarmee gaat het al wat beter.. het blijft zoeken zo’n kleintjes he.. 

Ik heb het boek en de app heel bewust niet. Er is heel veel te doen geweest over die theorie van Pluijm waarop Oei ik groei is gebaseerd. Hij is later zelfs zijn baan kwijt geraakt omdat het onderzoek onderuit werd gehaald. Via Google is er van alles over te vinden.  Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat kinderen sprongsgewijs ontwikkelen (en dan soms even niet te genieten zijn), maar niet dat dit op vaste momenten gebeurt. Een vriendin van me zat twee dagen voor zo’n donderwolken in die app al in de rats omdat er een sprong aan kwam. Volgens mij reageerde haar kindje vooral op haar eigen onrust en hadden ze dus inderdaad een paar vervelende dagen. Andere kennis schoof ook door die app het gedrag van de baby op de sprong en belandde uiteindelijk in het ziekenhuis, omdat er iets heel anders aan de hand was. Ik ben er (mede daardoor) dus geen voorstander van om te ‘weten’ wanneer zoiets zou moeten gaan spelen.
Lotte is vandaag drie weken en is van half twee vannacht tot half twee vanmiddag aan het spoken geweest. Huilen, wel / niet willen drinken... In slaap vallen, maar eenmaal in bed weer wakker worden etc. Volgens mij bestaat er in Oei ik groei geen drie weken sprong, maar het gedrag komt wel overeen met wat ik er over gelezen heb. Aan de andere kant zouden het ook krampjes kunnen zijn of is ze oververmoeid? Voor de aanpak (veel troosten en zelf ook maar wakker blijven dan haha) maakt het wat mij betreft echter niet uit.

Nou dacht ik weer helemaal in controle te zijn... Madame had drie uur aan een stuk geslapen en mijn huis is weer aan kant, maar dat slaapgebrek is me toch niet in de koude kleren gaan zitten..
Tijdens het voorverwarmen van de oven voor het avondeten heb ik mijn sterilisatieset, onderdelen van de elektrische kolf en een fles laten smelten...
Ik ging vanmorgen ook al languit in de voortuin toen ik struikelde op weg naar de container terwijl de halve straat er op stond te kijken...
Lekker dagje zo!

Ik heb ook geen oei ik groei, ik hoop dat ik de kleine gewoon kan volgen in wat hij nodig heeft ? en hangdagen zoals vandaag horen er bij dan.. tsja ?.
Stom van je kolf en steraliseert tulipaa, zonde! Niks overgehouden aan je val Hopelijk?
Hier vandaag zo'n dag.. kom nergens aan toe. Pff. De kleine wil alleen maar zuigen en drinken. Knuffelen niet, wandelen niet, slapen wel maar lukt niet.. en hij heeft sinds gisteren steeds dat hij in zijn slaap echt keihard heel zielig gaat huilen. Als ik dan heen ren slaapt hij alweer. Maar steeds opnieuw. Heel zielig. Ik heb een keer een tijd onder de douche gestaan toen ik dacht dat hij sliep eergisteren, was echt toe aan tijd voor mezelf. Maar toen heb ik hem niet horen huilen en misschien heeft hij wel 20 minuten gehuild. misschien durft hij daarom niet meer in bed of zo. Zielig mannetje 

Dankje voor jullie reacties. Maar het is denk ik onrust dag! Wij hebben ook een kleintje die de hele dag onrustig is en heel veel poepbroeken heeft en nu zelfs aan het krijsen is. Zelfs wandelen helpt vanavond niet.

Inderdaad onrust dag denk ik. Hier is Lotte ook steeds maar voor een paar minuutjes in slaap en dan huilt ze zich weer wakker. Gek dat zoveel kindjes er last van hebben!

Terug
Bovenaan