Ik heb het boek en de app heel bewust niet. Er is heel veel te doen geweest over die theorie van Pluijm waarop Oei ik groei is gebaseerd. Hij is later zelfs zijn baan kwijt geraakt omdat het onderzoek onderuit werd gehaald. Via Google is er van alles over te vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat kinderen sprongsgewijs ontwikkelen (en dan soms even niet te genieten zijn), maar niet dat dit op vaste momenten gebeurt. Een vriendin van me zat twee dagen voor zo’n donderwolken in die app al in de rats omdat er een sprong aan kwam. Volgens mij reageerde haar kindje vooral op haar eigen onrust en hadden ze dus inderdaad een paar vervelende dagen. Andere kennis schoof ook door die app het gedrag van de baby op de sprong en belandde uiteindelijk in het ziekenhuis, omdat er iets heel anders aan de hand was. Ik ben er (mede daardoor) dus geen voorstander van om te ‘weten’ wanneer zoiets zou moeten gaan spelen.
Lotte is vandaag drie weken en is van half twee vannacht tot half twee vanmiddag aan het spoken geweest. Huilen, wel / niet willen drinken... In slaap vallen, maar eenmaal in bed weer wakker worden etc. Volgens mij bestaat er in Oei ik groei geen drie weken sprong, maar het gedrag komt wel overeen met wat ik er over gelezen heb. Aan de andere kant zouden het ook krampjes kunnen zijn of is ze oververmoeid? Voor de aanpak (veel troosten en zelf ook maar wakker blijven dan haha) maakt het wat mij betreft echter niet uit.