Uitgerekend eind mei/begin juni

Zeker herkenbaar Vera!  cb had als advies gegeven om hem overdag niet langer te laten slapen dan 4 uur aan elkaar. Zodat hij het dag nacht ritme behoud

Hier ook herkenbaar Vera. Hij is donderdag 8 weken en slaapt ineens veel meer.. begon al te twijfelen haha 
nachten zijn hier ong 23/23:30 laatste fles en tussen 6 en 7 komt hij weer.. zijn sinda vandaag over gegaan naar 5 flessen ipv 6. Omdat hij zoveel slaapt en de 6 niet meer nodig lijkt te hebben.
we zijn sinds vorige week dinsdag begonnen met het indikk

Ging wat mis;
begonnen met indikken van de voeding. De spruw was een van de tekenen dat we te maken hebben met verborgen reflux. CB/dokter hebben hier niet goed naar gekeken. Afspraak gemaakt bij kinderarts nadat een vriendin hem hoorde/zag. Blij dat ik geluisterd heb. Had dus een flink ontstoken slokdarm en echt pijn. Nu medicijnen en eindelijk is hij pijnvrij. 
Meneer ligt ook hier het liefst de hele dag op mijn buik.. idd gewoon lekker van genieten, al is het soms onhandig haha 

Haha oke volgende week gaat hij goed slapen dus? ?? Hier blijft het onrustig, al 3 regeldagen of zo gehad.. er komt eindelijk wat meer melk gelukkig!

Het inslapen blijft moeizaam hier en hij slaapt ook minder lang. Misschien toch meer behoefte aan regelmaat of zo. Inslapen doet hij ook echt niet uit zichzelf, alleen in de wandelende wandelwagen, wandelende draagzak, wiegend of met mijn pink. En 's avonds duurt dat erg lang. Hij slaapt ook minder lang door 's nachts maar dat komt door de honger :p
Gebruiker wat sneu van de reflux (en spruw). Gelukkig heb je er nu medicijnen voor!

Gebruiker.. gebruiken jullie voor het indikken ook johannesbroodpitmeel? Hoeveel gebruik jij? En lost het ook zo slecht op? Wij gebruiken het dus sinds dinsdag na goedkeuring van het CB. En ik zie duidelijk dat hij minder spuugt en langer over zijn flessen doen, maar soms komt er dus niets uit de fles vanwege de klontjes. 
Ons spruitje slaapt nu al 3 nachten door en lacht nu veel en als hij wakker is, vermaakt hij zichzelf ook al op het krakende boxkleed en met de muziekmobiel. Echt zo leuk! Een beetje jammer dat ik elke keer muggen heb en dus alsnog  s nachts wakker ben haha.

Deze week verloopt hier wat onrustig. als ik ergens met hem naartoe ga is het een voorbeeldig kindje en slaapt hij keurig een paar uur tussen zijn voedingen. Thuis is dat echter wat meer werk, ik wil hem graag in zijn eigen bedje laten slapen, maar hij is dat nog niet zo met mij eens... Waardoor ik tig keer heen en weer loop en hem uiteindelijk maar weer lekker bij mij pak in de draagdoek of op de bank. Wegleggen is dus niet zijn favoriet. Opzich geen grote ramp en alles is een fase. Maar met hem in de draagdoek is het huishouden doen toch net wat ingewikkelder en dus blijft er veel liggen.. Op zijn buik wegleggen helpt inderdaad wel, maar dat vind ik alleen prettig als ik zelf ook in de buurt ben. 
Hij is nu 9 weken en was met 7wk al 6,4kg, dus ik denk dat hij inmiddels de 7kg wel over is... flinke baby dus! 
Verder valt me op dat hij met slapen ook een wat rochelende ademhaling heeft, hij klinkt dan ontzettend verkouden. Misschien dat hij daarom ook niet graag ligt? Ik heb al een handdoekje onder zijn matras gelegd zodat hij iets hoger ligt. en 's nachts is hij juist langer aan het slapen dan eerst dus dan lijkt het hem weer niet in de weg te zitten. Als hij wakker is valt dit helemaal niet op en lijkt het er zelfs niet te zijn. Is dit herkenbaar? 

Hoi zonnetje! 
Grote baby inderdaad! Ik moet maandag weer wegen en vaccinaties :( ik denk wel dat de 6 kilo is bereikt maar 7 toch nog niet hoor :p dan is hij bijna 8 weken. 
Vaker ergens heen gaan dan! Hier slaapt hij echt nooit meer een paar uur achter elkaar, alleen (gelukkig!) In de nacht. Ik wil hem ook in zijn bed en dat is hier net zo'n drama. Overleggen betekent 5 minuten slapen en dan krijsen.. geen succes dus :eek:. In de kinderwagen zolang ik loop slaapt hij maar mijn peuter wil uiteraard alle speeltuintjes af.. dus steeds wakker.. en als het aan hem ligt drinkt hij na en voor de slaapjes, maar dat wordt dan wel heel veel drinken :eek: hij spuugt dan ook vaak weer 
Dat verkouden in de nacht is hier ook wel een beetje maar het lijkt niet te storen dus ik doe er niks mee

Terug
Bovenaan