Uitgerekend eind mei/begin juni

Zo weer eens een berichtje van ons! Lotte is morgen vijf weken oud en ze woog afgelopen donderdag 4130 gram, ze is dus weer lekker gegroeid! We zijn sinds eergisteren begonnen met het zelf in slaap laten vallen overdag. ‘s Nachts slaapt ze goed (5 uur en 3 uur ongeveer), maar donderdag en vrijdag sliep ze overdag nauwelijks. Nu leggen we haar dus steeds met een vaste routine op bed en gelukkig doet ze nu wat slaapjes van een half uur, drie kwartier. Gelukkig maar, want ook al huilt ze nauwelijks als ze wakker is, ze wordt natuurlijk wel moe en zo’n kleintje moet af en toe toch slapen.
Verder gaat het zijn gangetje hier, we zijn het zwembad aan het opzetten voor de nodige verkoeling komende week (voor ons, niet voor Lotte).
Langzaamaan komen we ook weer eens ergens. Woensdag zijn we een (half) dagje naar Domburg geweest, lekker om zo toch wat mee te krijgen van de zomer. Met zo’n kleintje ben je natuurlijk veel thuis en ik vind het fijn dat we nu af en toe weer eens iets kunnen ondernemen.
We zijn ons nu ook aan het oriënteren op een vakantie. In september willen we nog twee weken weg. Ik denk dat we richting de Elzas of de Vogezen gaan. Het liefst op een vakantiepark of in een blokhut / stacaravan op een camping ofzo. Mijn vriend wil niet vliegen en ik wil niet al te lang hoeven te rijden dus dan is dit een mooi alternatief denk ik. Gaan jullie nog weg?

@jippie; wij gebruiken rijstebloem voor het indikken. Ik lees hier op internet veel negatieve verhalen over. Maar bij ons gaat hij er echt goed op. Johannes broidpitmeel had ik eerst, in de pure vorm van holland en barret. Wat een ramp was dat, zodra er iets teveel inzat kwam er niks uit en zat ik met een mega boze baby. De kinderarts in Genk (72 jaar, doet het nog vanuit zijn passie) is pro rijstebloem. Ik leer vooral om naar ons mannetje te kijken ipv te lezen wat op internet staat en wat het CB zegt (want wat hadden zij het mis zeg!). Rijstebloem werkt JBP bij hem niet.. 
&Tulipaa; wij willen ook in september weg, evt naar Sicilië. Maar hebben besloten dit echt ala minut te bekijken. We hebben een heel makkelijke baby, maar durf niet zover vooruit te boeken.. Weet ook niet wat mijn colega’s daarvan gaan vinden haha.. 14-2 ben ik ziek uitgevallen, 22-8 begin ik weer met werken na het verlof en 3 weken vakantie. Dan zou ik 3 weken werken en weer 1,5/2 weken vrij willen.. 
Hier zitten we nu wel even in onrustige dagen, veel huilen, veel gedragen willen worden, niet slapen, meer willen eten etc.. Ik begin steeds meer te geloven in die sprongetjes haha.. maar goed, we geven nu gewoon toe in de wetenschap dat het morgen ofzo wel weer over zal zijn. Hij is nu 8 weken en 3 dagen.. time flies! 30ste krijgt hij zijn spuitjes! Hier al mama’s geweest??

Nou we hebben de truc ontdekt. Doen nu de jbp al met de andere poeders mixen en dan pas in de fles. En het water doen we iets warmer zodat het goed mengt. Het spugen is nu echt helemaal over. Ik ben zo blij daarmee. Ook gaan we proberen om terug te gaan op 5 flessen want we komen regelmatig niet meer aan de 6 omdat hij zolang doorslaapt.
Wij willen ook nog wel weg maar dan gewoon in bungalowpark in Nederland of luxemburg dus goede tips zijn welkom!

Hier vandaag de eerste prikjes gehad? wat een drama, de hele ochtend huilen en niet lekker. Zo zielig ?. Hij is morgen 8 weken. Hij is wel al 62 cm en 6400 gram, dus best een lekker bolletje ?

@tulipaa, wat voor ritueel doen jullie? Ik probeer hem ook zelf in slaap te laten vallen, maar het wil nog niet altijd lukken. Ik laat hem nu drinken totdat hij bijna slaapt en dan leg ik hem over. De helft van de tijd werkt het en de andere helft van de tijd wieg ik hem verder in slaap. Fijn dat het bij jullie werkt! Zo'n kleintje moet inderdaad wel wat slapen. Maar zo lang de nachten goed gaan, zal ze dan de slaap wel inhalen toch? ??

Jippie. Wij zijn sinds vorige week ook over gegaan naar 5 flessen. Ik was bang dat het misschien te vroeg zou zijn. Maar ook onze man sliep steeds langer waardoor we in de knoei kwamen met de 6 flessen, soms echt te dicht op elkaar. De eerste dag leek goed te gaan, 2de dag dacht ik; ‘zie je, te snel’.. hij leek veel honger te hebben, vanaf de 3de dag was het prima voor hem en nu is hij echt ingesteld op de 5 flessen; 7u, 11u, 15u, 19u en 23u.. soms een half uurtje eerder als hij ‘per ongeluk’ om 6:30 wakker wordt haha.. ik merk wel dat er weinig flexibilteit mogelijk is nu met 5 flessen, hij vraagt ze echt op de klok.. rekken voor b.v. 30min lukt niet.. maar dat zal voor iedere baby anders zijn denk ik.. 

Gebruiker wat fijn dat je reageert. Het lukte gisteren niet echt, want meneer had bedacht dat hij nu de 4uur niet ging halen dus uiteindelijk s avonds een extra fles van 100 gegeven. Hij viel ook elke keer met de fles in slaap, maar bij wegleggen vaak weer klaarwakker en jengelig. Maar ik hoop dus dat het bij ons ook beter zal gaan vandaag. Slaapt jullie baby tussen alle flessen door lang? Of wat doen jullie tussen de flessen? En waar ligt hij dan?

@jippie; het gaat natuurlijk niet altijd hetzelfde, maar er lijkt het volgende ritme in te zitten (kan natuurlijk ook morgen weer over zijn);
6:30/7:00 de fles, dan 30 min rechtop, vervolgens ‘speelt’ hij wat in de box of op het speelmatje met boog (kom ff niet op het woord) dan valt hij zelf rond 9:00 in slaap tot 11u ongeveer. 
Dan weer de fles, dan weer ff knuffelen en spelen en rond 12:30 leg ik hem boven in bed tot ongeveer 13:30/14:00. Om 14:30/15:00 de fles. Dan is slapen erna niet zo zeker, soms wel soms blijft hij wakker tot de fles van 19u, ik laat hem dan wel beneden in de box..  
dan om 19u de fles en weer knuffelen/spelen.. dan slaapt hij meestal van 21u tot 23u. Dan de fles, 30 min rechtop en dan in bed.. 
maar het is een grove schets van hoe de meeste dagen gaan.. Gaan we weg slaapt hij meestal wel goed in de maxi cosi of wieg.. 
weet natuurlijk niet of wij ‘makkelijker’ naar de 5 flessej zijn kunnen gaan door de rijstebloem...? 

Terug
Bovenaan