Uitgerekend eind mei/begin juni

Bij ons hebben ze juist aangegeven dat we bij de NIPT geen nekplooimeting krijgen. Als we de nekplooimeting wel willen zouden we ook de combinatietest moeten laten doen. De verloskundige let zelf wel op de nekplooi bij de termijnecho, maar dit mag niet tellen als officiële nekplooimeting omdat dat bij een ander echocentrum gedaan wordt. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om alleen de NIPT te laten doen.

Ik had nog even gebeld en het is inderdaad een nekplooimeting, maar dan om te kijken of er een risico is op tts (dat de ene baby de ander "opeet"). Dus dat wordt alleen zo gedaan bij de zwangerschap van meerlingen :) Volgende week weer een echo dus! En over 3 weken.

Wij zijn net weer thuis van de tweede echo en alles was goed. Wat een opluchting pfff. Ik maak me er elke keer toch weer zorgen over hoor. Ik ben nu op 8+4 geschat en dat scheelt maar 1 dag met mijn eigen berekening. Over drie weken termijnecho en bloed prikken voor de NIPT. Wat fijn om te lezen dat hier ook alles soepel verloopt nu met iedereen!

[quote quote=10129909]Super spannend Dominique! Ik kan me voorstellen dat je er mee zit ondanks je eerdere goede echo’s. Hoe laat mag jij donderdag?[/quote]
9u. Gelukkig lekker vroeg dus :)

[quote quote=10130004]Vraagje nog! Moesten jullie bij de nipt ook een nekplooimeting doen? Vandaag is bloed geprikt voor de nipt, maar volgende week moet ik een nekplooimeting doen?[/quote]
Geen idee. Wij laten geen testen doen. Maar mij lijkt beide erg onnodig 

Terug
Bovenaan