Uitgerekend eind mei/begin juni

Fijn weer deze mooie berichten op het forum! Lekker meiden, gaat de goede kant op! 

Wij wachten ook op de uitslag van de nipt. Ben benieuwd. Gister bij de VK geweest en het hartje gehoord. (Door het gekrijs van mijn dochter heen, want o wee wie er toch aan mijn mama zit). Verder was mijn ijzer te laag. Verklaard misschien waarom ik zo extreem moe was/ben dus daar moet ik even wat voor halen. 

MayMommy, succes met de nipt. Hopelijk snel een goede uitslag. Vind het best spannend. Gister zit je naar een bewegend nieuw mensje te kijken op de echo en schoot het toch door mijn hoofd; wat als.... 
Wij wachten ook nog met spulletjes kopen, al hebben we het meeste al. Heb alleen een knuffeltje en een kerstbal gekocht. Heb ook nog totaal geen behoefte om kleertjes te kopen. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap toen het de 1e was wel. 
CLB je mag toch hopen dat de misselijke periode snel overgaat. Zelf heb ik het alleen als ik wat moet eten. Gelukkig nog niet overgegeven. Hoop dat mijn energie ook snel terug komt.

CLB, wat fijn de goede uitslag van de NIPT, toch een opluchting. Ik ga deze week voor de NIPT, hopelijk heb ik de uitslag ook zo snel.
Wij hebben nog helemaal niets gekocht, daar wil ik ook nog even mee wachten tot 20 weken ofzo, zelfbescherming ;) al ben ik genoeg inspiratie aan het opdoen online.
Ik ben nu 12 weken en de misselijkheid is al een stuk minder gelukkig, nog wel wat vermoeid maar wel het idee dat het iets beter wordt. Verder helemaal geen klachten, blij mee!

Vanmorgen ook bloed geprikt voor de nipt. CLB gefeliciteerd met de goede uitslag. Zeker een geruststelling. Goed om te lezen dat er toch ook een aantal de test doen/gedaan hebben. Op internet kom je toch wat negatieve ervaringen tegen. Laten we duimen! 

Hoi dames ,
Gister de termijn echo gehad en het zag er keurig uit ik ben zelfs een paar dagen naar voren geschoven van 2 juni uitgerekend naar nu 30 mei super blij.
De nipts test gaan wij ook doen zonder nevenbevindingen.Maandag bloedprikken en dan wachten op de uitslag.

Zijn er ook vrouwen die net als ik de nipt niet hebben gedaan? Het is natuurlijk ieder voor zich maar zeker voor mij die met zwaar gehandicapte mensen werkt heel bijzonder te lezen hoe erover gesproken word. 

Afleiding zoeken helpt, en ik probeerde er niet zo veel mee bezig te zijn. Dat is best goed gelukt! 
Dominque: ik heb de test wel gedaan, niet alleen voor het syndroom van down, maar vooral voor de andere twee waarop je test (sorry naam kwijt). Daarmee zou het kindje niet levensvatbaar zijn. Dat was voor mij de rede, dat zou ik willen weten nu. Ik weet dat het geen zekerheid geeft dat alles goed gaat, maar het voelt voor mij een stukje veiliger. 
Ook zou ik het willen weten als het kindje syndroom van down had, omdat dat niet bij ons persoonlijk zou passen. Ik ben mij er van bewust dat dit een harde uitspraak is, maar we hebben hier goed over nagedacht. 

Hoi Euqinimod ,
Ik werk net als jij met mensen met een zeer ernstige verstandelijke beperking. Wij hebben er voor gekozen om wel de NIPT test te laten doen (zonder neven bevindingen). Puur omdat kinderen met sommige van de syndromen waar ze op testen hoogstwaarschijnlijk niet levensvatbaar zullen zijn en wij dat dan liever nu al zouden weten .. Maar ik snap jullie keuze ook hoor! 

Terug
Bovenaan