Uitgerekend eind mei/begin juni

Hoi allemaal! 
Ik ben nieuw in deze groep, heb er lang mee gewacht omdat we de vorige keer begin Juni dit jaar) een miskraam hebben gehad met 10 weken en nu eerst de eerste 12 weken door wilden komen. 
Zojuist de termijnecho gehad en alles was goed! 28-5-2019 de uitgerekende datum van ons eerste kindje. 
We hebben ervoor gekozen om de nipt test te laten doen. Erg spannend allemaal! Dit weekend gaan we het familie en vrienden vertellen, erg lang onze mond gehouden. Nu alles goed is durven we echt te genieten. 
Veel liefs,
Stephanie

Ieder heeft zijn/haar eigen redenen om wel of niet te laten testen. Ik hoop dat bij iedereen de testen goed zijn, maar mocht dat niet zo zijn, we elkaar ook respecteren met de keuzes die gemaakt worden.
Laten we hopen dat die niet nodig zijn. Spannende weken...

@Stephanie gefeliciteerd! Wat fijn dat je termijnecho ook goed was! Geniet ervan!
Ik heb ook nog nooit van angelsound gehoord....

Altijd spannend die nipt test he.. bij mijn vorige zwangerschap hadden we het niet gedaan, maar altijd wel in spanning geleefd of alles wel goed zou zijn. Toen ik in week 35 hoorde dat de baby niet goed meer groeide, erg klein was en ook nog in stuit lag, dacht ik echt dat er wat mee zou zijn. Ongelooflijk he. Dat gevoel wil ik dus niet meer hebben. Ik ben gewoon een onzeker type en heb zo veel respect voor iedereen die 100% op zijn/haar eigen lichaam vertrouwd. 

Achteraf bleek mijn dochter kerngezond en loopt ze vrolijk! Ze is met een keizersnede gehaald op 39+5 en woog 2510 gram. Gelukkig niet in de couveuse geweest maar ze is een tijd geel geweest. Mijn placenta was op, verkalkt en vruchtwater was bijna op dus ze kon niet meer draaien. Achja, ik ben zo trots op haar en ze doet het geweldig. Wat is dat moederschap toch geweldig. Echt een gevoel wat niet te beschrijven valt (vind ik). 
Nu wacht ik op de uitslag van de nipt. Vorige week vrijdag getest. Ben benieuwd 

Gelukkig hebben ze haar op tijd gehaald. Ze was wel heel mini. Fijn dat ze het zo goed doet. Mijn zoontje was net geen 7 pond, maar die ging het heel snel inhalen en zat snel boven de groeicurve. Weg baby, hahaha...
Zal straks wel weer wennen zijn zo’n kleintje. Wat gaat het ongelofelijk snel (cliché, maar waar). Ook de nachten zullen wennen zijn. Ben nu zo verwend met een slaapkop ;-).

Ik werk ook met zeer ernstig gehandicapten en heb ook geen nipt gedaan maar dan meer omdat ik mijn kindje niet weg ga laten halen, sowieso niet. En als er wat mis mee is dan hoor ik dat met de 20 weken echo wel, heb ik alsnog 20 weken om me voor te bereiden in plaats van 25, kan ik nu nog rustig genieten van de zwangerschap. Maar ik hoop dat alle kinderen van ons gezond zullen zijn! En natuurlijk respecteren we hier elkaar en onze keuzes, dat lijkt me logisch toch? :)

Oh gefeliciteerd Stephanie! Je bent welkom hier hoor :D hoe gaan jullie het vertellen? Wij hebben het afgelopen weekend verteld met 13 weken en een paar dagen. 

Terug
Bovenaan