Uitgerekend eind mei/begin juni

[quote quote=10132963]Hoi Euqinimod , Ik werk net als jij met mensen met een zeer ernstige verstandelijke beperking. Wij hebben er voor gekozen om wel de NIPT test te laten doen (zonder neven bevindingen). Puur omdat kinderen met sommige van de syndromen waar ze op testen hoogstwaarschijnlijk niet levensvatbaar zullen zijn en wij dat dan liever nu al zouden weten .. Maar ik snap jullie keuze ook hoor![/quote]
Tuurlijk ik heb me ingelezen. Maar ik weet ook dat wonderen bestaan en dat zul jij ook kennen uit je werk. Los van de syndromen buiten down. Als ik test en het syndroom van down komt eruit. Er komt niet bij te staan welk niveau. Het kan 12worden in het hoofd en dus super zelfstandig maar ook baby niveau houden en bedlegerig. Dus je weet eigenlijk nog niet wat je krijgt. En wat als ik het laat weghalen en dan naar mijn cliënten kijk die echt wel levenskwaliteit hebben. Of wat als ik het houd en het pakt het ergste uit.. kan ik dan leven met die keus? Wetende vanuit ons vak wat het inhoud? Daarom willen wij de keus niet maken. En ik respecteer mensen die het wel testen. Ik heb ook collega's die het juist door ons werk testen. Zolang mensen maar weten wat het echt echt inhoud en niet alleen een info boekje lezen. Ik heb namelijk heel erg het idee dat dat bij de meeste zo is. Ze lezen een boekje, zien wat gehandicapte op tv en thats it. Maar de gehandicapte zorg is een hele gesloten wereld. Mensen daarbuiten zien 80% niet. Jammer.. Want er is veel leed maar ook veel om van te houden

[quote quote=10135208]Begin nu echt een buik te krijgen. Jullie ook?[/quote]
Zo.. En niet te zuinig. Mijn buik is echt enorm gegroeid de afgelopen 2weken. Moet ook al zwangerschaps kleding aan en krijg van iedereen te horen dat ze het zien. Erg leuk. Stukje bevestiging. Aan de andere kant is die echt groot voor iemand in zijn eerste zwangerschap haha 

Fijn van de goede nipt uitslagen. Weer een zorg minder. Ik zit nog op de uitslag te wachten en hoop deze deze week te krijgen.
Inmiddels zwangerschapskleding ook weer tevoorschijn gehaald. Na een goede uitslag gaan we maar weer verder shoppen.
Onze ouders waren zeer verrast. Hadden het niet nu al verwacht. Super leuk.

Ik ben er even tussenuit geweest.. heel druk gehad (en nog) en veel hoofdpijn.. dat wil nog steeds niet echt weggaan dus maakt t wel vervelend met werken. Probeer maar beetje kalmpjes aan te doen. 
Fijn die positieve NIPT uitslagen. Wij hebben uiteindelijk niets gedaan, aanvankelijk wel van plan (vooral voor Edwards en patau) maar het idee alleen al dat t zoveel onzekerheid kan meebrengen maakte me zo onrustig dat we er vanaf hebben gezien. Goed gevoel over. Ik krijg met 20wk een uitgebreide echo in een academisch ziekenhuis ivm de crohn dus dan kunnen we ook goed zien hoe het gaat. 
Vreemd dat ik nu nog maar elke maand een controle heb.. en iedereen weet het nu dus het grote wachten lijkt begonnen. ? ik vergeet het zelfs af en toe eventjes. Mijn buik begint wel te groeien maar is lastig te bepalen in hoeverre je t ook echt ziet of ik vooral graag iets wil zien. ?

ZonnetjeInHuis ik snap wat je bedoelt over je buikje! Ik twijfel bv. soms echt of ik nu erg opgeblazen ben of dat m'n buik begint te groeien, maar het verschil wordt elke dag wel wat meer merkbaar! :) 

Terug
Bovenaan