uitgerekend februari 2019

@Jessicaaaa, wij zijn inderdaad even ver. Vandaag 16+4! 
Spannend dat jullie het een verrassing willen houden erg leuk! Ik kan dat niet ben te nieuwsgierig wat het gaat worden haha. Vanavond is het dan eindelijk zo ver zo leuk! 

@jessicaaaa ja gaat wel.. sinds Vandaag wat zeurderige pijn zijkanten buik... buikje begint nu ook echt al te groeien.laatste 2 weken valt het meer op hihi .. denk dat meer vrouwen daar wel last van hebben .. ohhhh nou ik heb dus ook zwangerschap broek besteld ben benieuwd .. nu als ik ga zitten doe ik me knoopje maar los anders zit het te strak haha.... 

@jessicaaaa bij mij zei de verloskundige dat ook dat ik de baby later zal gaan voelen omdat me placenta nu meer voor ligt dus ben benieuwd wanneer ik de baby uiteindelijk ga voelen...                                                @me-L  wat bijzonder dat je je kindje al voelt ...super leuk en jaa chocolade is slecht maar ook zo lekker haha... 

Wat grappig dat jullie nu pas zwangerschapsbroeken gaan dragen, ik draag die al sinds week 13?? hahaha, ik moest met week 9 al een elastiekje gebruiken want het zat gewoon echt niet lekker anders. Achja het is natuurlijk ook bij iedereen heel anders, maar die broeken zijn inderdaad een verademing.
Ik hoop nu na onze verhuizing het sporten weer een beetje op te kunnen pakken, daar had ik de afgelopen 3 weken echt geen zin in, dus ik ga nu weer proberen 2x per week te sporten. 
Vinden jullie ook dat de tijd nu zo hard gaat? Ik ben donderdag alweer 19 weken, bijna op de helft, voor mijn gevoel gingen de eerste 12 weken langzaam, en nu weer inene heel snel

@pegg en @Jessicaa
Bij mij werd met 12 weken ook verteld dat mijn placenta aan de voorzijde lag en dat ik dus weinig zou voelen, nou niks is minder waar. Ik heb vanaf week 14 alles gevoeld en de schopjes zijn nu zo duidelijk dat mijn man ze vorige weekend al kon voelen.. Maar wellicht dat hij bij mij toch van plaats is veranderd nog.. Anyways, het komt vanzelf en dan geniet je er vast extra van:)
Ik heb al superr lang zwangerschapsbroeken aan.. vanaf 11 of 12 weken al denkik maar zit zo veel lekkerder.. 
@Me-L vind ik ook die tijd! idd tot die termijnecho krooop het voorbij en nu denkik huh 18 weken? bijna op de helft! 
Ik heb helaas wel echt wat kwaaltjes.. Eerste trimester was voor mij eigenlijk heel rustigaan, wel verschrikkelijk moe maar verder niet echt last..  Helaas door mijn hypermobiliteit ook bekkenklachten en ik kan dus buitenom mijn werk (40uur kantoorwerk) echt bijna niks doen.. ik kook eten als ik thuis kom en daarna moet ik verplicht een uur op de bank liggen oid anders dan kom ik de volgende dag mn bed niet uit van de pijn.. wel oefeningen gekregen en die helpen gelukkig wel.. alleen dan kan ik nog steeds weinig doen.. vind ik vreselijk frustrerend.. Gelukkig kan ik mijn werk redelijk volhouden en daar doe ik ook gewoon wat rustiger aan, de mannen gaan om boodschappen dus hoef ik niet te tillen haha. Achja, het zal er allemaal bijhoren maar best iritant dat niemand begrijpt hoe je je voelt... iedere zwangerschap is zo anders.. Ik hoop wel dat mijn bekken verder stabiel blijven..

Hoi ik ben Tirza, een 1ste jaars Verloskunde student aan de Academie van Verloskunde in Amsterdam (AVAG).
Ik ben momenteel voor een fantastische opdracht opzoek naar een zwangere vrouw die ik mag volgen tijdens haar zwangerschap en nu tussen de 6 en 14 weken zwanger is. Het handigste zou zijn als je ook in de regio Amsterdam woont. 
Ik hou tijdens deze bijzondere peroide een logboek bij van mijn bevindingen en ervaringen, die ik dan aan het einde van deze periode met je zal delen!
Vind je dit wat of heb je vragen? Laat dat dan weten door een reactie onder dit berichtje of een email naar tvdveere@hotmail.com te sturen, dan kan ik je meteen ook wat verdere inhoudelijke informatie geven.

alvast bedankt!

Tirza

Wauw, even weg geweest maar wat een verhalen! Ik had ook al vanaf week 12 zwangerschapsbroeken, tweedehands voor een prikkie gekocht en ze zitten heerlijk! 
@Tirza, ik denk dat je hier vrijwel niemand vindt van week 6 tot 14.. Succes met je opdracht!
@MDNS, vind t wel knap dat je nog 40 uur werkt in de week.. 
@Me-L, ik vind de tijd ook snel gaan. Mijn buikje groeit en groeit, echt mooi om te zien.
Vorige week vrijdag hadden wij de geslachtsbepaling. Jammer genoeg was het niet heel duidelijk (ivm dat de beentjes bij elkaar bleven en geen ideale liggingen) en vertelde ze ons dat we moesten wachten tot de 20 weken echo. Maar dat voelde niet goed voor ons, we hadden gehoord dat we een tweede echo zouden krijgen als het geslacht niet duidelijk zou zijn. We hebben er immers ook voor betaald. Dus vandaag gebeld en volgende week mag ik weer komen! Joepie! We hebben wel prachtfoto’s van afgelopen vrijdag, zo bijzonder hoe hard alles groeit!

Terug
Bovenaan