uitgerekend februari 2019

Hoi hoi! 
Hebben jullie van buitenaf jullie buik al zien bewegen door het trappelen? Ik zat lekker rustig op de bank tv te kijken en ze was zo erg aan het schoppen dat ik mijn shirt even omhoog deed om ook mijn hand op mijn buik neer te leggen en ineens zag ik links van mijn buik een hele beweging en mijn buik heen en weer gaan. Dit was de eerste keer dat ik het gezien heb en ik moest meteen hard op lachen, was heel leuk om te zien. Ik ben nu 23 weken :) 

Vandaag 20 weken morgen de echo!! Gisteren hebben mijn man en 2 kids de kleine kunnen voelen. Fijn gevoel om het nu te delen en vooral dat koppie van mijn dochter "ik voelde hem" riep ze met een big smile. Voel hem nu met de dag harder bewegen maar zie het nog niet aan de buiten kant. Ik ben ook de éne dag vol energie en de andere dag weer erg moe. En ik ben 6,5 kilo aangekomen. Ben ook zo gek op chocola iedere keer als ik boodschappen ga halen moet ik iets van chocola hebben....normaal deed ik dat nooit!

Mijn energie is ook wel laag moet ik zeggen. Meestal ben ik erg enthousiast als ik ergens aan begin, en dan kom ik er toch weer achter dat het net ff oets TE enthousiast was, haha.
Ik zie sinds vorige week ook af en toe m'n buik bewegen van de schopjes. Erg bijzonder weer! En extra genieten, voel me zo verliefd op zulke momentjes. Vind dat getrappel echt heerlijk. Afgelopen weekend heeft m'n man het getrappel ook kunnen voelen, erg fijn om nu samen te kunnen delen!
Verder ben ik nogsteeds paar kg onder het gewicht als waar ik mee begon, bizar want ik eet gewoon zelfde als bij de zwangerschap van ons dochtertje. En ik beweeg nu minder ivm bekkeninstabiliteit enzo, dus had juist het idee dat ik nu wel sneller aan zou komen. Maar mij hoor je niet klagen hoor, babytje groeit erg goed en dat is het belangrijkste :) 

Hoihoi,

Ik heb gister de 20 welen echo gehad. Allemaal positief. Alleen heb ik sinds maandag enorme last van me onder rug vooral rechts. Het is wel zo erg dat ik ook niet kan slapen ook niet met paracetamol. Ik ben maandag dinsdag en vandaag vrij dus het is ook niet van het werken. Ik heb ook rustig aan gedaan. Vandaag maar echt contact opnemen met de Fyshio. 

Groetjes

Hallo Allemaal,
Ik zie mijn buik af en toe ook bewegen! zo leuk haha! Al moet ik zeggen dat ik soms denk van lig nu is even stil.. (sorry voor degene die niks of weinig voelen) maar soms doet het echt pijn als er in mn blaas wordt getrapt. Maar zodra ik even niks voel denkik van hee, waar zit je;).
Ik moet zeggen dat mn humeur vooral de laatste week echt niet te voorspellen was, de ene keer was ik gewoon super vrolijk en in 1 klap kan ik pisnijdig worden, dat ik echt denk van wat gebeurd er met me..
Verder had ik vorige week even een terugvaller.. Harde buiken en echt nare steken vanonderen.. voor de zekerheid de verloskundige gebeld en ik kreeg gelijk het advies om een dag in bed door te brengen met een kruik. Gelukkig ging het zaterdag al een stuk beter.
Gisteren in overleg met mijn bazen besproken dat ik halve dagen (tot 1 uur) ga werken ipv elke dag tot 5 uur en dan de rest in de ziektewet. Zeker met mijn bekken op dit moment is het echt niet te doen om 40 uur te werken.
Het verbaasd me dat er in deze groep best veel zijn met bekkenklachten! 
@LarissaB klinkt ook als bekkenklachten..
Vrijdag een bruiloft dus ik ben benieuwd of ik dat een beetje volhou.. We hebben wel een hotel geboekt vlakbij dus ik denk dat ik tegen de avond nog maar even ga liggen voor een uurtje ofsow, even bijtanken:)
Dit weekend is ook de babykamer en anders spullen binnengekomen, zooo leuk:) maar aangezien ik nu dus niks mag doen kan ik het zelf niet in elkaar zetten.. Dus moet ik wachten tot manlief een keer tijd heeft.. 
Wat ook gek is.. ik hou normaal helemaal niet van zoete dingen.. koekjes en chocola eet ik amper, sinds de laatste weken eet ik alleen maar snoepjes, koekjes en chocola haha! en chips e.d. geef ik veel minder om ofsow.. Best vreemd omdat ik echt mn hele leven al veel meer van hartig hou! 

Larissa ik raad je aan om ook even urine in te leveren bij je huisarts. Tijdens de zwangerschap heb je niet de normale signalen van een blaasontsteking waardoor deze over kan slaan naar de nieren. Nieren voel je aan je flanken en achterkant. Misschien toch fijn om even voor de zekerheid te laten controleren? 
Het zou natuurlijk ook goed bandenpijn of bekken instabiliteit kunnen zijn. Beterschap 

@MDNS ik ben sinds vandaag 2 kilo over mijn 'startgewicht'. De eerste 20 weken ben ik bijna 10 kg afgevallen o_O Gelukkig heb ik 'genoeg om bij te zetten', de gynaecoloog maakte zich er ook helemaal geen zorgen om. 

Terug
Bovenaan