uitgerekend februari 2019

Vandaag weer eens controle gehad bij de gynaecoloog (nou ja, bij zn assistent, hij opereerde op dat moment). Alles gaat super goed. Mooie hartslag en superbeweeglijk. Heb een extra lange echo gekregen vanwege het ongemak van ineens iemand anders voor mn neus met een heleboel foto's erbij. Dus mij hoor je dan niet klagen. Over drie weken mag ik weer :)

Hoi hoi 
Hier ook enorme schommelingen in energie. De ene dag denk ik de hele wereld aan te kunnen en ga ik als een speer op m'n werk. 
Afgelopen dagen super moe en emotioneel. Gevoel alles net niet te redden wat er moet gebeuren thuis en op het werk.
Mijn buik nog niet zien bewegen, we kunnen de kleine wel goed voelen met de hand op de buik. 
Ik ben nu 23 weken en ongeveer 2,5kilo aangekomen. Eet ongeveer hetzelfde, misschien wel iets minder dan voor de zwangerschap. Heb niet echte cravings. Was al zwaarder voor de zwangerschap dus vind het niet zo erg dat het aankomen niet zo hard gaat. 

Mijn energie is ook heel verschillend... zaterdag onze 20 weken echo gehad...was weer zo bijzonder om alles te zien... nu 3 kilo aangekomen ... buikje wordt al iets meer... ik dacht van de week de kleine te voelen maar omdat de verloskundige zei dat me placenta nog aan voorkant ligt dacht ik zou het wel de kleine zijn hihi... 

Wat bijzonder dat sommige al de kleine kunnen voelen en dat jullie man/ kinderen ook al kunnen voelen ... kan niet wachten om dat moment te delen met me vriend...

Vandaag had ik best een goeie dag... gisteren last van me onderrug vandaag wat minder... 

Wel steeds last van afscheiding/ schimmel... dokter zei dat heel normaal is...toch voor zekerheid nog maar een kweekje gemaakt... om te kijken wat voor schimmel het eventueel is ... ben altijd bang dat het kwaad kan voor de kleine of zwanger schap.. dokter 

Gisteren gordijnen besteld voor de baby kamer rookgordijnen en verf in huis gehaald:) 

Vorige berichtje staat rook gordijnen moest zijn rolgordijnen haha...

Merk wel trouwens werk dat sommige collega's gauw zeggen van ...nee til dat maar niet want je bent zwanger hihi... denk ik oooh maar dat lukt nog wel hoor.. 
Is er nog iemand die trouwens ook op een boerderij werkt ? Met vee??? 

Eergisteren mijn 20 weken echo gehad. Alles was goed alleen niet zo'n leuke ervaring gehad....Onze kleine man was erg bewegenlijk en draaide steeds. Daardoor duurde de echo vrij lang en ging ze steeds harder duwen op mijn buik. Ze zei steeds ja, sorry hoor ik moet het even bekijken. Eindelijk klaar....was ze wat vergeten?dus moest ik weer gaan liggen. Mijn buik was koud en erg hard en heb daardoor al 2 dagen buikpijn. Zo naar de vk die afspraak had ik al staan, ga het dan wel ff benoemen. Stom van mij om het niet meteen te zeggen....maar op dat moment denk je wil alleen maar dat het allemaal goed nagekeken word. Voel de kleine wel super goed gelukkig! Gisterochtend ook echt een huilbui alles zat me tegen en die buikpijn erbij had het even gehad. Mijn gezin mocht het even ontgelden... Zo ook nog naar de fysio ben benieuwd wat daar uitkomt. Kon uitslapen vandaag kids hebben een studiedag!! Jammer genoeg 5 uur klaar wakker agh vanmiddag maar weer plat ?

Pegg; mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik voelde de baby met 21 weken. Niet dagelijks en al helemaal niet op commando helaas haha. Het voelde als een soort veeg over mijn blaas of hele onderkant buik. Toen ik het probeerde uit te leggen aan de VK en begon over "rare vegen" en "gekke borrels/klopjes" zei ze enthousiast 'Jahoor dat is je kleintje!'.  
Dus als je het niet kan plaatsen qua gevoel dan zal het wel de baby zijn. Inmiddels ben ik 24 weken en heb haar vannacht voor het eerst door/buiten de buik gevoeld ? 
Had ik ook echt even nodig want ik had gister zo'n buikpijn dat ik zelfs de VK heb gebeld savonds. Als er vandaag niks uit de urine kweek komt krijg ik waarschijnlijk een echo, maar door die harde schoppen van vannacht ben ik iig gerustgesteld dat het niks met de baby is. Misschien mijn darmen of eierstok?.. 

@poevie goed dat je er melding van gaat maken! Het is natuurlijk heel fijn dat je echo medisch goed was, maar het is een behoorlijke mijlpaal die geestelijk ook goed moet voelen. Ik had ook een vervelende echo met veel gemopper van de echoscopiste en heel hard geduw.  Heb ruim een week buikpijn gehad ! Uiteindelijk heb ik het laatst toch maar tegen de VK gezegd omdat ik zo teleurgesteld was en nou krijgen we als goedmakertje een nieuwe echo die gewoon voor het plezier is. 
Ik snap heus wel dat ze soms wat harder moeten drukken maar het kan te gek ook ;-) dus goed dat je er melding van maakt! 
Hoe gaat het verder met iedereen ? Lichamelijk alles nog oké? 

@poevie
Ik had inderdaad een beetje hetzelfde bij de 20wk echo.. baby lag in zo een houding dat ze het hartje niet kon ‘fotograferen’ dus telkens maar proberen en duwen. Ik was al gespannen vooraf en mijn buik was ook keihard en pijnlijk. Ik werd er op den duur ook beroerd van om lang op mn rug te liggen met dat geduw en viel dan bijna flauw dus moest ik een paar keer op mn zij gaan liggen. Ze was wel aardig maar vond het niet echt een ‘leuke’ echo. Kwas blij dat alles goed was maar had er echt niet van genoten.. jammer maarja, ik denk maar tevreden zijn dat alles goed was zover dit te zien is. 

@poevie
Ik heb ook zo'n ervaring. Baby ligt heel laag in de bekken, waardoor ze profiel hoofdje en hartje niet konden bekijken. Ben ik totaal 3 keer geweest voor de 20 weken echo en de laatste keer is gelukkig alles gezien en was alles goed. Maar vooral de 2e keer, was ze erg hardhandig. Had echt spierpijn in mn buik die week erna. En ze deed ook niet echt positief dus ik begon echt te denken van: kan ze het hartje niet zien door ligging (zag t alleen kloppen) of omdat er iets mis is?? Heeft me aardig onzeker gemaakt. Maar, 3e keer was gelukkig 'n heel aardige man, die alles perfect uit heeft gelegd en alles nog is n keer heel uitgebreid liet zien, dus daarmee was alles goedgemaakt. En als kers op de taart kreeg ik nog n prachtige 3d echo van het hoofdje mee naar huis. Dat maakte 'n hoop goed :) elke dag kan ik nu verliefd naar dat mooie koppie kijken! 

Terug
Bovenaan