uitgerekend februari 2019

7 februari volgens de App maar ik ben nog niet voor een echo weggeweest of wat dan ook. De test gaf 2-3 weken aan. Ik ben geen sporter en had mijzelf voorgenomen om toch wat aan mijn conditie te gaan doen... Dus ik doe nu rustig aan wat cardio oefeningen, kan ik mijn eigen tempo bepalen. Wij gaan half juli een weekend weg met de hele familie. Het liefst vertel ik niemand nog van mijn zwangerschap maar ik kan dit niet een heel weekend voor mij houden. Ik rook en drink normaal gezellig mee maar nu dus niet meer. Zodra ik een drankje afwijs krijg ik gelijk alle ogen op mij gericht. Ik ga het dus dat weekend maar gelijk aan iedereen vertellen. Mijn ouders, schoonouders vertellen we het ietsjes eerder net als mijn zussen en schoonzus. Wel zo netjes dat hun het eerst weten. Ik werk 4 dagen in de kinderopvang dus ik moet mijn collega's inlichten. Als ik ineens de groep afloop vanwege misselijkheid of ik heb heftige kramp dan zal ik toch een verklaring moeten hebben. Ik kan geen smoesjes blijven verzinnen. Allemaal erg lastig hoor maar ik denk dat ik het uiteindelijk wel erg leuk vind als iedereen het weet. Zo'n geheim bewaren dat je het liefst van de daken schreeuwt is ook niet fijn. 

30 januari ben ik uitgerekend. Maar misschien veranderd dat nog wel met de echo. Wij hebben het afgelopen weekend aan de "opa's en oma's" verteld en we willen het met vaderdag aan de "ooms en tantes" vertellen. De rest pas na de 12 weken. Ik heb wel het geluk dat ik sowieso al niet rook en drink....

Als het mis gaat dan wil ik dat ook kunnen delen met familie, collega's en vrienden dus het is gewoon zo. Hebben jullie al contact gehad met een verloskundige? Mogen jullie gelijk vanaf week 8 voor een echo komen of later ? Lees daar verschillende dingen over. 

Hallo allemaal,
Afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden.
Kreeg wat vage klachten, last van borsten/tepels, krampende pijn in buik.
Toevallig een zwangerschapstest van kruitvat in huis liggen.
Afgelopen maandag getest er kwam een licht streepje tevoor schijn.
Toen direct om een clearblue test gegaan, ook deze gaf aan zwanger 1-2 week :) 
Wat een verrassing!! 1 keer onveilig en direct zwanger.
In welke week hebben jullie een verloskundige gebeld?
Groetjes

gefeliciteerd....

met t sporten zou ik even overleggen met de vk want denk als.je helemaal niet gesport hebt dat de vk t afraadt dan.. misschien kun je nu voor je conditie iedere avond gaan wandelen ofzo dat is wel heel goed...
ik heb gister online een aanmeld formulier ingevuld voor de vk en dan bellen hun voor een afspraak te maken.. ik had eerst rond de 6 a 7 weken dat willen doen.. maar ik weet 6 a 7 jaar geleden heb ik een miskraam gehad en toen moest ik eerst na de gynaecoloog voor echo's voor te kijken of alles goed was en daarna mocht ik terug na de vk. vorig jaar mei heb ik ook nog aan miskraam gehad dus nu weet ik niet of ik dan ook weer eerst na de gynaecoloog moet.  vandaar dat ik me nu zo vroeg heb ingeschreven.  ben benieuwd wanneer ze bellen... 

voel me wel.echt zwanger hebben jullie dat ook? heb in mijn gezicht allemaal puistjes op mijn kin enzo.

Yep hier ook een dikke rode stip op mijn kin :):)
Hier zo stom geweest om goedkope testen te halen bij de action, deze scoren dus niet zo mooi als die van de kruidvat waar nu cht een mooi dun paars lijntje op zit. 
Maandag is pas de nod, ben weer veels te ongeduldig.
VK wacht ik nog even mee, kan altijd nog. 
Symptomen worden er nog niet minder op. Misselijk, trek, misselijk trek :) puistje, pijnlijke harde borsten, exceem, kort lontje, stoelgang moeilijk, steeds afgeleid etc.

Iedereen alsnog van harte en we duimen voor elkaar!
Het wachtbankje= slopend!

oh ja dat was ik ook hoor. ik moest afgelopen dinsdag ong worden en had zondag al een test gedaan. toen zag ik al een heeeeel iniminie streepje op de action test dus maandag nog een gedaan ook weer t zelfde.  maandagmiddag bij een vriendin een test van de Kruidvat gedaan zag je t iets beter op. dinsdag weer van de action 1 ook weel een vaag streepje... maar wel echt een streepje... en net voor de zekerheid nog ma 1 gedaan en die is gewoon helemaal overduidelijk een dikke vette streep haha...  dus nu is t afwachten wanneer de vk me gaat bellen...

Terug
Bovenaan